Skrevet av Emne: W116 Foring torpedo vegg "trottle arm"  (Lest 109 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jan S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
W116 Foring torpedo vegg "trottle arm"
« på: 11. Juli 2019, 16:34:09 »
Hei,

vet noen hvordan denne foringen - se bilde - (gummi-kule m/ hull inklusive en hardplast foring som passer i hullet) best monteres i holderen på torpedoveggen til venstre i bildet?

På en eller annen måte må jeg løsne antagelig flere faste opphengpunkter på "trottle arm" slik at jeg får tatt ut stanga av holderen, satt foringen på plass for deretter å skyve stanga inn i foringen. Fjæra på stanga skal ligge mot en skive som ligger mot foringen.

Jeg fikk komplett foring fra BOS i dag. Er redd at monteringen kan føre til at "trottle arm" forskyves i forhold til dagens innstilling. Er usikker på hvor sensitivt dette er.

Har noen gjort den tilsvarende jobben?

Jan


Utlogget Stig

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 663
  • Tromsø
    • Vis profil
Sv: W116 Foring torpedo vegg "trottle arm"
« Svar #1 på: 11. Juli 2019, 22:30:27 »
En god stund siden jeg byttet en slik foring selv, og da på en 450 SL fra 1976 med K-jetronic. Det var i alle fall ikke vanskelig! Den fjæra skal vel uansett stå mot en arm om jeg ikke tar feil, hvis funksjon er å nettop holde armen på rett sted på tross av motorvibrasjon og gassing..

Utlogget Jan S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: W116 Foring torpedo vegg "trottle arm"
« Svar #2 på: 12. Juli 2019, 09:08:55 »
Hei Stig,

fikk god hjelp av BilXtra på Skøyen (tidl. Svartnes), måtte bli ferdig før ferieturen starter.

Som du sier var det egentlig en grei jobb, sett i ettertid. Måtte løsne litt her og der - også rør til innsprøytningsventil - for å få stanga ut. Litt tricky å få stanga inn i foringen pga. bra press fra fjæra, men en klemmetang gjorde susen.

Fikk også rettet opp leddet til høyre i bildet, da det var delvis bøyd sikkert pga av manglende foring og dermed løst oppheng.

Fikk også smøret opp hele gasspjeld-staget. Resultatet er som natt og dag - gasspedal er "myk" og motstand er jevn og fin.

Tips til alle er å smøre godt alle beveglige deler på gassjeld-staget.

Jan

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk Vis siste innlegg