Skrevet av Emne: Lekkasje Dyse  (Lest 1028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget GeirMB

  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Lekkasje Dyse
« på: 06. Desember 2018, 23:08:43 »
Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008.

Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der.

Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive.

Noen som har ver borti det samme ?
« Siste redigering: 06. Desember 2018, 23:14:48 av Geir Helge »

Utlogget slippern

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 472
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #1 på: 06. Desember 2018, 23:52:30 »
Ville sjekket med et inspeksjonskamera etter eventuell sprekk..

Utlogget zerex

  • Innlegg: 45
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #2 på: 07. Desember 2018, 01:49:58 »
Spørs om du har brukt rett fres, mener å huske at det var noe som var merket feil på et dysefrese-sett.. Jeg plagdes også med å få det tett, brukte da fresen(vinklet) som "skulle være" til cdi ifølge lappen på settet. Så leste jeg en plass at det skulle brukes fres med _flat_ skjær, da ble det tett.. Kan være det er feil, men funket for meg..

Utlogget lassemann

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #3 på: 08. Desember 2018, 11:15:46 »
Hei! Skal selv montere dysene på E220CDI 2006 etter stor overhaling av topp og registerbytte. Hadde ikke lekkasje før jobben, men jobbet veldig med å få ut dyse 3.for meg er det vel rengjøring som er det viktigste? Eller anbefales det å frese som beskrevet over? Hvilket biltemasett er benyttet?

Mvh

Edit; fant fresesettet..
« Siste redigering: 08. Desember 2018, 11:27:00 av lassemann »
S211 E220CDI 2006
Triumph TR6 1976
VW Multivan 2003

Utlogget GeirMB

  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #4 på: 08. Desember 2018, 19:25:17 »
Hei, rengjøring vil være det viktigste. Har også brukt fresesettet til å gjøre rent/lett puss mellom de forskjellige forsøka. Ser nå ut som problemdysa endelig er tett på forsøk7 :) . Har lånt fresesettet link https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktyg-motor/tennpluggverktoy/freseverktoy-dyse-8-deler-2000030630

Utlogget Kjetil Otterlei

  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #5 på: 18. Desember 2018, 22:05:42 »
Sleit med å få tett på min og ved bruk av dette settet,brukte den for crd på 19mm og fikk det tett :lol: .Den som var til cdi i dette settet måtte eg gi opp for fikk heller ikke tett som du beskriver.

Utlogget Paal Brudevoll

  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #6 på: 05. Februar 2019, 20:44:34 »
Hei godtfolk. jeg skal til å trekke dyse nå, men klarer ikke å finne trekkeverktøy . Biltema har sluttet å lagerføre det. Glidehammer med spesialkrok . Er det noen som vet hvor et passe verktøy er å få tak i


Alternativt: gå det an å få låne eller kjøpt et pent brukt trekkeverktøy.

mvh pål brudevoll

Utlogget Kjetil Otterlei

  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #7 på: 05. Februar 2019, 23:49:27 »
Hei
Eg brukte dette på min måtte slipe litt av klaven som tres inn under dys.men fikk gjort jobben verkstedet ikke fikk gjort.
https://www.ebay.com/itm/S-BIE3-DIESEL-Injectors-Puller-COMMON-RAIL-Extractor-for-BMW-Mercedes-CDI-engine/222463161718?epid=1042309100&hash=item33cbd67576:g:7vAAAOSw3v5YrDe4:rk:1:pf:0

Utlogget KjetilP

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 495
    • Vis profil
Sv: Lekkasje Dyse
« Svar #8 på: 07. Februar 2019, 00:05:59 »
Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008.

Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der.

Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive.

Noen som har ver borti det samme ?

Prøvd å kappe noen mm av strekkbolten?

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk Vis siste innlegg