Jeg er på finn.no hver dag for å sjekke respons på egne annonser (ligger under Olaf), og har da også lagt inn mange egne søk som jeg leser igjennom. Jeg oppdager stadig annonser som er useriøse, spesielt under rubrikken 'Gis bort', der 'giveren' plutselig vil ha høyeste bud på det som er gratis. Jeg har også sett flere annonser som opplagt inneholder feil informasjon, det er lett å se forskjell på noen som har en liten trykkleif i annonsen, og en som bevisst har lagt in villedende tekst. Jeg nøler ikke lenger et sekund før jeg varsler finn.no om regelbrudd, og jeg forslår at alle tar affære med en gang noe slikt skjer. Det er alltid noen kjeltringer som forsøker seg, og vi bør ikke la de holde på uten å reagere. Hvis man tar feil, så får en bare legge inn en unnskyldning til vedkommende.
En annen ting er at posten er ganske useriøse. Jeg fikk tilsendt 8 K-jet dyser som bare forsvant. Den forede konvolutten var underfrankert, så senderen fikk et bilde av konvolutten, og beskjed om å betale ekstra porto, hvilket han gjorde. Jeg har bildet av sendingen, hvor navnet mitt sto med store boksteaver. Posten dytter så denne sendingen inn i systemet igjen, og siden har ingen sett den. Kanskje den er hittegods et eller annet sted? De klarte ihvertfall å lese avsenders navn, så da skulle man tro at mottager også kunne leses, men ingenting skjer. På spørsmål til posten hvordan de kan miste en sending de har tatt ut av systemet og til og med fotografert, svar de bare: 'Vet ikke'.
Med vennlig hilsen, Olaf.