Skrevet av Emne: Motor får ikke trykk på dysene etter bytte av messingpakninger W211 2003 E270CDI  (Lest 383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget lassemann

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 63
    • Vis profil
Hei!

Jeg vurderer å bli Mercedes eier igjen. Vurderer å kjøpe en bil som eier har gitt litt opp etter han hadde den på et bakgårdsverksted for å bytte pakninger på de fem injektor dysene. Bilen gikk sømløst og fint før dette, men hadde lekkasjer i to av dysene. Etter dette bytte vil bilen ikke starte og eier sier at motor ikke får diesel. Er det en enkel løsning på dette eller kreves det inngående diagnosesjekk.

Jeg tenker at kanskje det er noe elektronisk kontra mekanisk.. Noen ideer her blant de vitende?

På forhånd takk!

Mvh
lassemann

 
« Siste redigering: 11. Oktober 2018, 09:43:15 av lassemann »
S211 E220CDI 2006
Triumph TR6 1976
VW Multivan 2003

Utlogget tommern57

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 499
  • Power auf allen vieren
    • Vis profil
Generelt så har jeg et inntrykk av at noen deisler er et sant helvete å få i gang når systemet er tomt. Et lite interntriks er og ta et papirfille og sette over fyllerøret og stikke inn en blåsepistol og, med følelse, trykksette tanken. Det gjør ofte susen
Den dagen jeg kjøper diesel, skal det væra Scania.

Utlogget Kjetil Otterlei

  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Får heller ikke start etter å ha vært ute med to dyser og må muligens ut med alle for å komme under topp deksel for å se etter muligens andre feil.Er de andre måter å gjøre dette på,må vel være to om denne jobben ved trykksetting ??Har samme problem som beskrives her.

Utlogget Kjetil Otterlei

  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Hjelp får ikke start hva mere kan eg gjøre har flyttet på plassering av 2 dyser kan de være årsaken til at den ikke vil starte?

Utlogget Jana

  • Innlegg: 128
    • Vis profil
Er det BR60373 du skal kjøpe? :wink:
Hvis de har mikset dysene når de har vært ute har du et problem. Etter som de er signal styrt har de hver sin adresse. Det er nummeret som står på de. Med star diagnose kan du få rett på det. Har aldri gjort det selv.
Ellers må det til mye kjøring på starteren for å få luftet ut systemet.

Utlogget Kjetil Otterlei

  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Eg har ikke tenkt å kjøpe,men har samme problem.Min har en bankelyd så derfor tenkte eg at eg kunne prøve å skifte plass på dysa for å se om de vart noe forskjell.Har skiftet til en nyoverhalt uten bankelyd forsvant.Går stillere og mindre bankelyd når den nye dysa er frakoblet.Har sjekket alt eg kan komme på nå.Diesel kommer frem til dysene og sjekket returslange fra dysene og fyller opp en halvliterflaske på en kinning.Har og koblet fra batteriet en time pluss uten hjalp.Veit ikke videre hva eg skal gjøre nå så får sette tilbake dyse i morgen å se hva som skjer.Men skifter man alle dysene trenger man da noen programmering ??Har ICarsoft I980 scanner men har ikke helt lært meg å bruke (forstå) den  :lol:Får fortsatt ikke start etter å ha byttet tilbake dyser hvor dem stod.Kan de lille backup batteri skape problemer om de har blitt defekt nå som bilen nesten ikke har vert brukt siden august.Har lest av på min scanner på system diagnose følgende kode 930e Synchronization of the dtcmemory can not be ensured og 930c Knowledge base configuration incomplete.Har de lille batteriet i motorrom noe med saken å gjøre ?? Ser de lyser varsel om de batteriet når prøver å starte og har fått varsel om dette en stund.
« Siste redigering: 01. November 2018, 22:34:19 av Kjetil Otterlei »

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk