Skrevet av Emne: Soltak problemer s211 2004  (Lest 73 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget W203hedmark

• Vis profil
Soltak problemer s211 2004
« på: 09. August 2018, 23:17:33 »
Sliter med å få soltaket til å fungere ( aldri gjort det i mitt eie) . Byttet det røde "drevet" til takluka da det gamle var rustent og generelt dårlig.  Men dette hjalp ingenting. Er strøm til motoren og hører det skjer noe da jeg prøver bryteren til luka,men den rikker seg ikke.  Bortsett fra nytt drev, har jeg prøvd å resette luka ( sett på youtube) og åpne den manuelt med umbrako. ingenting hjelper noen verdens ting.

Har noen feilkoder på luka : panoramic sliding roof motor runs without actuation or motor m12m1 (sr motor) runs without actuation.  og component n70s1 (roof system switch) is defective.  og til slutt en forferdelig lang feilkode: The sensors m12/6b1 (hall sensor 1, panoramic sliding roof ) and M 12/6b2 (hall sensor 2, panoramic sliding roof) have detected incorrect direction of rotation of motor m12/6m1(panoramic sliding roof motor) Or the sensors m12b1 (hall sensor 1,SR) and m12b2(hall sensor 2,SR) Have detected incorrect direction of rotation of motor m12m1(sr motor)

Noen forslag? Evt linker..

Utlogget Jørn

• Betalende medlem
    • Vis profil
Sv: Soltak problemer s211 2004
« Svar #1 på: 10. August 2018, 17:29:42 »
Hei.
Det er ett vanlig problem at det kommer vann inn i motor og kassett til takluke på mange av disse bilene. Dette gjør at motor/drev og vaier inne i kassetten ruster; som til slutt gjør at hele driten setter seg fast.
Som værste scenario må hele kassetten byttes for å få dette i orden.
2006, W164, ML63AMG, Facelift ++++++++
2017 Mercedes Vito 116CDI 4x4

Vis uleste innlegg siden forrige besøk