Skrevet av Emne: Flushing av gear på w212 2010 modell  (Lest 454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Åge nilsen

  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Flushing av gear på w212 2010 modell
« på: 11. Juli 2018, 22:46:49 »
Skal man flush eller ikke automatkasse, den har fungert fint til nå, gått 160t, og 120t siden siste oljebytte på kassen. Merker at den ikke liker å bli stående i drive, kan begynne å slire da, spesielt om den er kald da.

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 092
  • w201-16
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #1 på: 12. Juli 2018, 12:01:58 »
Er vel riktig km å gjøre det på det der

Sent fra min D5803 via Tapatalk


Utlogget Åge nilsen

  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #2 på: 12. Juli 2018, 12:40:45 »
Takker, da bestiller jeg time for det
👌

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 092
  • w201-16
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #3 på: 16. Juli 2018, 09:52:18 »
Har hatt 210, 202 og Vito med 722.6 kasse å har blitt anbefalt å  ta en runde mellom 160 og 200. Det er vel en annen kasse på de der, men olja og lammeler bli slitt uansett

Sent fra min D5803 via Tapatalk


Utlogget FrodeS

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 20 486
    • Vis profil
    • Utleie av minigraver og annet kjekt utstyr.
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #4 på: 16. Juli 2018, 13:31:11 »
722.5-kassene skal ikke flushes. Mange som har fått trøbbel etter flushing.

Med mindre olja er skikkelig grisete, så bytt bare det du får ut og vær happy med det. Er den litt tvilsom, så bytt flere ganger etter hverandre.
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic        '85 Mercedes-Benz 260E 
'92 Mercedes-Benz 300TD Turbo       '90 560SEL         '00 Jeep Grand Cherokee

Utlogget Tor Anton

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 092
  • w201-16
    • Vis profil
    • MB190Klubben
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #5 på: 16. Juli 2018, 16:55:16 »
De som venter lenge kan fort få noe kluss vel?? Slagg som løsner osv.
Men tar en 3 vanlige oljeskift med litt mellomrom så har en vel å flushet på en måte??? Fører det til kluss er de kassene dårlige.

Sent fra min D5803 via Tapatalk


Utlogget E_S

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 030
    • Vis profil
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #6 på: 16. Juli 2018, 18:44:36 »
722.5 er vel den dårligste kassen MB har laget til biler med langsmontert motor, så ikke overrasket.. ;)
'96 Mercedes-Benz E 36 T AMG
'99 SL 500
'14 Tesla Model S
"Der 124 war damals DAS Auto. Der W211 ist EIN Auto."

Utlogget FrodeS

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 20 486
    • Vis profil
    • Utleie av minigraver og annet kjekt utstyr.
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #7 på: 17. Juli 2018, 08:55:19 »
Det er flere måter å "flushe" på. Den ene går ut på å sirkulere rensevæske med høyt trykk og flow gjennom kassa. Da får man byttet all olja, men hvis det er avleiringer, kan de fort sette seg fast på steder de ikke burde vært.
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic        '85 Mercedes-Benz 260E 
'92 Mercedes-Benz 300TD Turbo       '90 560SEL         '00 Jeep Grand Cherokee

Utlogget Åge nilsen

  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Flushing av gear på w212 2010 modell
« Svar #8 på: 01. August 2018, 15:11:21 »
Flushet kassa jeg, og nå fungerer den knirkefritt.gearer mykt å fint den.

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk