Skrevet av Emne: Skifte converter W211 722.6  (Lest 344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Classic

• Vis profil
Skifte converter W211 722.6
« på: 12. Mars 2018, 13:16:11 »
Hei.

Da har jeg fått beskjed om at converter på skiftes på min E-klasse W211 med 722.6 girkasse.

Hvor har folk fått utført dette, og hvor kan man få tak i converter rimeligst mulig?

Mvh
Classic

Utlogget Sven Håkon

• Betalende medlem
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Skifte converter W211 722.6
« Svar #1 på: 12. Mars 2018, 16:59:14 »
Det blir kanskje ikke aktuelt for deg, men jeg kan anbefale overhaling hos Ganzeboom i Nederland. Fikk min overhalt der sommeren 2012, eller omtrent 75Kkm siden, og den har fungert som bare rakkern siden dengang - mener å huske at det kostet rundt 300euro.

Det går jo kanskje an å kombinere med service og en liten ferietur? :-D

Utlogget Classic

• Vis profil
« Svar #2 på: 12. Mars 2018, 17:08:29 »
Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser  8)

Skifter de conductor plate i samme slengen?

Utlogget Sven Håkon

• Betalende medlem
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
« Svar #3 på: 12. Mars 2018, 22:26:40 »
Jeg har faktisk tenkt tanken, skal på ferie sommer uansett. 300 euro var da ikke stort ift. hva de forlanger andre plasser  8)

Skifter de conductor plate i samme slengen?
Det er jo noen år siden jeg fikk gjort dette, men kan ikke se for meg at prisen skal ha gått opp mye.

Elplaten er enkel å skifte uansett, men det er jo to forskjellige jobber. Jeg fikk litt tilbakevendende nykker fra girkassen medio 2016, og byttet i den anledning både elplate og lockup-solenoid. Bilen oppførte seg bedre etterpå, men symptomene kom etter hvert tilbake litt etter litt, før de til slutt ble voldsomt påtrengende. Det viste seg å være at girkasseoljen lakk ut, og etter å ha byttet noen flere deler og fylt olje oppførte kassen seg som den skulle igjen. I retrospekt tenker jeg det kan tenkes at hverken elplate eller solenoid trengte skifte, men at problemene jeg opplevde kom av lavt oljenivå?

Utlogget Classic

• Vis profil
« Svar #4 på: 13. Mars 2018, 01:24:46 »
Stemmer det, kjøpte også inn rør til oljekjøleren men valgte å la det ligge inntil videre da det ikke er noen lekkasje. Har det i bakhånd.

Var 300 Euro inkl. inn- og utmontering samt overhaling? :)

Utlogget Sven Håkon

• Betalende medlem
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
« Svar #5 på: 13. Mars 2018, 09:58:29 »
Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil?

Utlogget Classic

• Vis profil
« Svar #6 på: 13. Mars 2018, 11:15:10 »
Jeg gjorde en del av jobben selv, så jeg husker ikke riktig - tipper det koster litt mer med inn- og utmontering også, men det kan jeg eventuelt sjekke med Steve (eller mer korrekt Mike, som driver selve verkstedet) hvis du vil?

Ja takk, gjerne. Vurderer sterkt å ta dette ifb. med ferien 8) Så kan jeg låne 202'en imens også  :lol:

Vis uleste innlegg siden forrige besøk