Skrevet av Emne: Runes V116 450 SEL 6.9  (Lest 9081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget esinder

  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #30 på: 23. Juli 2017, 15:49:15 »
Hei.Hvilken oktan bruker du på bilen og tilsetter du blyerstatning?

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #31 på: 30. Juli 2017, 08:23:46 »
Jeg bruker kun 98 oktan på bilen. Da unngår man jo samtidig etanol, noe som er veldig ugunstig både med tanke på bruk og lagring. Blyerstatning bruker jeg ikke.

Utlogget _s_y_v_e_r_s_e_n_

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 481
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #32 på: 30. Juli 2017, 13:29:43 »
Det er veldig få som selger ren 98 dessverre
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #33 på: 30. Juli 2017, 14:34:14 »
Da er jeg vel litt naiv. Jeg bruker enten Shell V Power 98 eller YX sin 98. Har du noen anbefalinger?

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #34 på: 11. April 2019, 22:20:53 »
I dag er bilen EU-godkjent uten innsigelser, så trenger jeg ikke å tenke på det før 11. april 2024  :cool:
Fantastisk kvalitet på disse bilene, helt utrolig at en bil på 40 år ikke har behov for utbedringer.

Snart blir det for øvrig stor-service på bilen. Kupévifta fungerer bare i defrostermodus, og det er slark i staget fra girvelgeren og automatkassa. Det gjør at bilen ikke alltid går ordentlig i Park, og det er både irriterende og litt skummelt, og det håper jeg blir fikset på service. Da skal bilen være 100% teknisk.

Utlogget _s_y_v_e_r_s_e_n_

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 481
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #35 på: 12. April 2019, 06:35:10 »
Får vi noen bilder av gliset også?  :)
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #36 på: 15. April 2019, 22:44:06 »
Vårpussen er som smått i gang, her er et bilde ut fra garasjen, uvasket etter vinteren:

« Siste redigering: 15. April 2019, 22:46:28 av RuneA »

Utlogget _s_y_v_e_r_s_e_n_

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 481
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #37 på: 16. April 2019, 05:37:00 »
Nydelig farge!  :)
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget tommern57

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 5 748
  • Power auf allen vieren
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #38 på: 16. April 2019, 09:27:33 »
Ja, det er en grom bil
Den dagen jeg kjøper diesel, skal det væra Scania.

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #39 på: 16. April 2019, 21:35:02 »
Takk for det :)




Utlogget Steinar

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #40 på: 20. April 2019, 10:35:36 »
Kjekt å se at denne bilen tydeligvis har havnet hos rett mann, og lever i beste velgående! :)

Utlogget _s_y_v_e_r_s_e_n_

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 481
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #41 på: 20. April 2019, 11:18:16 »
Riktig flåte på 4 hjul  :)
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #42 på: 09. Mai 2019, 20:36:47 »
Jeg dro ned til sør-Tyskland 29. april og var der nede en uke sammen med en annen V116 og en V140. Bilen gikk som en drøm, men venstre forskjerm har rustet opp i nedkant fra innsiden, og det trengte også inn vann i kupeen, dvs på venstre side av fotbrønnen på førersiden. Det var selvsagt en nedtur, og nytt og uventet for meg. Skjermen virket jo strøken helt til sparkelen sprakk og skjermen ble delvis løs i nedkant. Kupévifta går kun på defroster, det var jo noe av grunnen til at jeg dro nedover, så det var ikke akkurat optimalt. Jeg slet mye med dogg i bilen. Vi hadde regn hver eneste kilometer nedover, og det var latterlig mange "Baustelle" med 2,0-2,2 meter brede kjørefelt. Det var slitsomt, og bilen føltes diger... Alle tre bilene kjørte i følge, og første bensinfylling var litt artig:

V140 500 SEL brukte 36,5 liter
V116 350 SEL brukte 55 liter
V116 450 SEL brukte 63,5 liter
(alle tre bilene hadde da kjørt ca. 35 mil)

Det artigste på turen ned var Kassel-bakkene. Man merker i grunn bare at man får bedre grep på bakhjula i 8% stigning med 549 Nm  :cool: Da ble forbruket mellom alle tre bilene mye mer likt også ...

Det viser seg at feilen på kupévifta er en vakuumbryter som tar litt tid å skaffe. I tillegg skal det byttes stag mellom girvelger og autmatkasse, samt vanlig service, så jeg endte opp med å sette igjen bilen og være passasjer i V140 tilbake.

Jeg har gjort avtale med rustsveising i Norge til vinteren, så får jeg håpe det ikke er alt for omfattende det som tydeligvis skjuler seg bak venstre forskjerm  :embarrassed:

Slik så Kasselbakkene ut på hjemveien, 2. mai (i V140)


« Siste redigering: 09. Mai 2019, 20:44:06 av RuneA »

Utlogget _s_y_v_e_r_s_e_n_

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 481
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #43 på: 09. Mai 2019, 23:07:10 »
Det var forbruket sitt det. Godt det ikke er en pendler bil  :lol: Godt å få tatt den rusta først som sist! Ofte samler det seg jo sand bak her. Og får dette salt i tillegg da, så godtgjør det seg godt bak der. Ofte også bak understellsmasse som har sprukket opp litt
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget Stian

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 857
  • Er det bare jeg som ikke er gal?
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #44 på: 10. Mai 2019, 13:26:42 »
1,81 l/mil er jo respektabelt. Det er vel kanskje vanskelig å få det noe høyere hvis du må vente på en 350 :cool:.

Har du vurdert Lokari? Ser at de må kuttes litt på en 6,9, men de vil jo beskytte mot steinsprut.




Utlogget RuneA

  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Runes V116 450 SEL 6.9
« Svar #45 på: 11. Mai 2019, 00:00:55 »
Lokari har jeg aldri hørt om, men etter kjapp googling så så jeg at det er innerskjermer. Bilen vil jo oppleve minimalt med steinsprut siden jeg nesten utelukkende kjører på asfalt om sommeren. De få meterne med grusvei bilen har opplevd i mitt eie har foregått i gangfart... Men det er jo helt klart noe å vurdere, jeg skal lufte det med oppretteren og lakkereren som har lovet meg vinteropphold. Takk for tipset!

Totalforbruket på turen ble vel noe over 2 liter pr. mil, men da kjørte vi tett i følge, og bare tetbilen hadde GPS, så jeg var mer opptatt av å henge på og tette luker enn å kjøre økonomisk.

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk Vis siste innlegg