Skrevet av Emne: min nye 211 320  (Lest 9945 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #30 på: 03. August 2015, 21:45:10 »
Då var det tilbake lagd ca 120 mil med campingvogn. så soten er nok vekk no.
og ca 220 mil tilsammen i denne sommerferien.

er godt fornøyd alle mann. (2 kvinnelige 26 år og 6 år man 36 år)

No er det vell litt igjen av helger med sol. så eg skal nok prøve å nyte litt meir av denne campingvogna i år.

2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #31 på: 22. August 2015, 11:00:46 »
Då var det litt rustbehandling på lakken.

Har hatt rustforvandler og forsegler på på forhand.
link:
http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=53474.msg430219#msg430219

produkt:


og så var det rust på bakvindusvisker.




og diverse andre plasser ..prikker på mitt fine panser.





Og så eit meget bedre syn, men ikkje perfekt. det får me ta seinare når eg har meir tid.



ps. kaffien er til bruk etterpå.
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #32 på: 28. August 2015, 20:15:17 »
Då det nærmer seg vinter og unødvendig salt. så var det på tide å lakka innersida på skjermane mine pga. slitt lakk.
Og det meste kommer nok frå tysklands kjøring sidna det er der den har vore til 2012.

Men no er det i alle fall beskytta.





Tok alle hjulbuane for å vera sikker.

No gjenstår det berre å polere og jevne overgange i mellom ny lakk og gammel lakk.

2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget s y v e r s e n

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 029
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #33 på: 28. August 2015, 22:19:11 »
Godt å få tatt sånt  :)
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #34 på: 28. August 2015, 23:04:41 »
jepp.
kjekker det enn å  ta rust etter ein vinter for masse med lakk med skudd hull i jevnt over...
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #35 på: 27. September 2015, 11:42:24 »
Då var mitt fyrste oljeskift gjort på min bil i mitt eie.

Sidan det var langkjøring for det meste så drog eg den til ca 20 000 km
Merkelig lukt av denne typen olje etter at den er brukt litt, var vist normalt sidan eg har euro 4 på min.


Ny frisk mobil 1 olje på for dei neste 15 000 km.

brumma fiiinnttt
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #36 på: 30. Mars 2017, 23:25:03 »
Vel. Sidan det er litt aktivitet i forhold til bilen.igjen så setter eg det her.

Denne gang er det skifting av oljekjøler pakning. .

Var på tide. Dette var på vei inn i verkstedet.

2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Rudi

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 485
  • Anybody out there?
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #37 på: 31. Mars 2017, 08:21:50 »
Gjør du den jobben selv eller setter du den bort?
2005 Mb E200T Kompressor

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #38 på: 31. Mars 2017, 08:29:08 »
Tok den sjølv. Satsa nesten all famimike tid og helge fri på det.ville kosta meg ca 16 000 kr om eg
satte den vekk
Men står i min venns verksted. Då har eg verktøy og expertise i det meste.
 
« Siste redigering: 31. Mars 2017, 08:31:36 av Hans Kåre Isdal »
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Rudi

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 485
  • Anybody out there?
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #39 på: 31. Mars 2017, 08:33:10 »
ja er mye jobb for et par o-ringer :O
2005 Mb E200T Kompressor

Utlogget cityhopper

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 327
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #40 på: 31. Mars 2017, 16:48:05 »
Omfattende jobb ja, har nettopp betalt min lokale forhandler for det samme ++...  Når du først demonterer ville jeg passet på å få bytta pakninger, o-ringer, trykkring og klemmer slik at du slipper åpne igjen før det har gått lang tid.
Lykke til.
Stjerneløs

Tidligere: 10 E300TCDI, 07 E320TCDI, 05 E280TCDI, 92 E300TD

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #41 på: 01. April 2017, 02:19:20 »
jepp.. skal skifte alle pakkninger...
kommer bilder her:

start i dag


så siste bilde for nesten natta..ca kl23....


det er masse kabler og koblinger som skal legges rett og så må ein ha ein god plan så ein husker kva som
skal i sammen igjen.. i rett rekkefølge.
Holder per no på med turboen.
PS. den blå merca på sida der er ein org mb 500 mod 1980. MED eletrike vinduer(var ikkje i den tid det)
den er til oppusing på usatt tid.
« Siste redigering: 01. April 2017, 02:23:35 av Hans Kåre Isdal »
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Eirik Tømmerås

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 074
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #42 på: 01. April 2017, 12:42:10 »
Tar du mange bilder under demonteringen så blir det enklere å montere tilbake igjen :)
*1988 Mercedes-Benz 190E  *2011 Lexus CT200h
*1985 Yamaha XVZ 1300 TD  *1991 Suzuki  GSX 400 E
*1985 Ford Scorpio 2.8i Ghia

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #43 på: 02. April 2017, 01:13:05 »
her er litt bilder av dagens innsats.





rein turbo. og sjefs mekanikaren sa at den var jo som ny..etter 174 000 km..det er bra det.


mi huskeliste på kva bolt til korhen i innusget. dette var også tips frå weelerdealer.



innsug av


og mulig ein liten rens av innsug etter litt ettersynn.



det var no so langt...
« Siste redigering: 02. April 2017, 01:14:52 av Hans Kåre Isdal »
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget s y v e r s e n

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 029
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #44 på: 02. April 2017, 13:50:15 »
👍
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget cityhopper

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 327
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #45 på: 02. April 2017, 14:12:16 »
Godt jobba!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Stjerneløs

Tidligere: 10 E300TCDI, 07 E320TCDI, 05 E280TCDI, 92 E300TD

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #46 på: 06. April 2017, 00:05:11 »
litt oppdateringer.

Min arbeids plass.
'

etter å ha kommet ned til kjølaren så det slik ut:


og fant syndaren:


etter vask så er det slik:






litt utsuging av vaten i bunn så er det renska flater til montering av innsug. så er det på.
renska og spjella i innsuget.

Dette tok meg 4 dager. så det er ein stor jobb.
men har no kjørt eit par mil og testa, sett etter lakasjer og alt er tett.

DEILIGT å få tilbake 320'en
kjekt med glk 220, men... 320 er morsomare.
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget cityhopper

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 327
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #47 på: 06. April 2017, 09:55:01 »
Godt jobba, respekt for at du tar på en såpass stor jobb. Forstår det slik at du kun byttet pakningene på kjøleren? Selve kjøleren virket hel og uten defekter, slik at du ikke vurderte det nødvendig å inn med en ny når du først hadde alt ute?
Kjekt å ha bilen på veien igjen vil jeg tro :D
Stjerneløs

Tidligere: 10 E300TCDI, 07 E320TCDI, 05 E280TCDI, 92 E300TD

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #48 på: 06. April 2017, 18:25:57 »
jepp. kun pakninger. og alle andre pakkninger.
og alt er tett endå!
No kan eg kanskje hjelpa andre og med samme problem.
2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

Utlogget Hans Kåre Isdal

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 776
  • W211 E 320
    • Vis profil
Sv: min nye 211 320
« Svar #49 på: 08. November 2018, 17:00:54 »
vell. då takka den andre luft belgen for seg.
venta det egelig. men ca 5 dager før tur til sogn og fjordane for å hente madamen.
men fekk fixa det, men er lavare på eine sida og ville ikkje pumpe seg om sjølv etter bytte sa dei
på verkstedet. feilen var: 2 forskelige merker.
alså feil i systemet..så då må eg vist bytte den andre og. som er kjørt ca 40-50 000km

nokon intressert i den eg har så eg kan bytte den andre. då den ikkje var orginal?

det er bilstein. og berre til bil med luft belg bak. og vanlig demper.

2007 211 320. 127 000 km. No 200.000km.
1991 124 300 tdt RIP
1990 mazta 323 1.8  1991 .solgt
1991 mb 190 1,8 500 000 km- rip. Konge bil

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk