Skrevet av Emne: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE  (Lest 41699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #30 på: 26. Mars 2010, 07:20:15 »
Da har 124´en overtatt som arbeids-/vinter-/ekstra-bil etter 123´en :D

Dette bildet ble tatt like før 123´en ble hentet av ny eier:
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #31 på: 27. Mars 2010, 10:10:32 »
Virkelig flott den nye 124'n din. Jeg liker panser/lyktdesignet før facelift 2 best.

Ja, tror jeg har fått fatt i et bra eksemplar. Jeg har bestemt meg for å beholde den "gamle" fronten ja. Har lyst å bytte ut hovedlyktene med 500-lykter, men ellers er det fint lite jeg vil gjøre utvendig.

Sitat
Blir det orange blinkers snart eller? :)

NOPE!! Det kan jeg garantere deg 10.000 % at aldri kommer til å skje 8)
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #32 på: 28. Mars 2010, 13:08:17 »

Her er forresten listen over ekstrautstyr som bilen var utstyrt med da den var ny;

VIN WDB1240831F115142
Model 230 TE
Chassis 1240831F115142
Engine 102982 12 138421
Transmission 722408 02 784795
Order 0 9 222 00583
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 03896
Delivery date 08.06.89
Dealer Wuppertal branch (222) 
Interior fabric gray or alpaca gray (078) 
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
 
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
 
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
 
518 Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (с 01.08.1986 по 30.11.1990)
 
541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)
 
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
 
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
 
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
 
645 M+S tires (с 01.10.1963)
 
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
 
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
 
844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (с 01.10.1977)
 
 
 
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #33 på: 14. April 2010, 19:21:04 »

Da var bilen kommet hjem til Verdalen. Nå gjenstår vel egentlig bare en ordentlig omgang med bilpleie utvendig og innvendig før bilen er klar til bruk :D

2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #34 på: 16. April 2010, 18:35:51 »

Er som sagt veldig fornøyd med felgene. Men det har plaget meg at hjulene bak ikke er langt nok ute....















Så derfor ble det nye felger bak i dag gitt 8) 8)

















2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget Anders'

  • Innlegg: 84
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #35 på: 16. April 2010, 19:51:39 »
Å syyyyke mann 8) 8)
Nå:  Mercedes 300 Diesel 1990 mod.
        Mercedes 300TDT 1994 mod.
        Mercedes E250 Diesel 1995 mod.
Før:  Mercedes E200 1994 mod.
        Mercedes 250 Diesel 1991 mod.

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #36 på: 17. April 2010, 14:51:44 »
Passelig kant;

2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #37 på: 18. April 2010, 20:56:27 »

Her er et par bilder til :D







2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #38 på: 19. April 2010, 07:13:15 »

Takk takk for komplimenter :D



Ellers så var det rene julaften-stemning her nede på landets beste vestkant denne helgen. Fikk endelig tak i rolloboksen som skal være i midtkonsollet;







Synes det blir så mye mer ryddig og fint med den boksen;







I tillegg så fikk jeg tak i den nakkeputen jeg manglet, så nå har jeg endelig 3 nakkeputer i baksetet;
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #39 på: 20. April 2010, 17:57:17 »

Da skal bilen inn til Autoshine her på Forus imorgen. Skal ha full innvendig rens, samt en god oppboning utvendig. Gleder meg som en unge til å få bilen igjen derfra på tordag :D :D
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #40 på: 21. April 2010, 19:43:59 »

Da var en skitten bil både utvendig og innvendig levert til bilpleier i håp om å gjenoppstå som en ren og pen bil :D







Jeg leverte den som sagt inn til disse;


Har VELDIG god erfaring med dem da de tok full innvendig rens i 320´en etter at vi fikk den restaurert hos Bertel O Steen. Håper bare de gjør en like bra jobb denne gangen :D
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #41 på: 23. April 2010, 19:11:19 »

Idag var jeg å hentet bilen igjen hos Auto Shine, og gjett om jeg var fornøyd!! Lar bildene tale for seg;































2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #42 på: 24. April 2010, 08:56:37 »
Siden det snødde(!) da jeg hentet bilen, så ble ikke bildene utvendig så bra. Tok derfor et morgenbilde av bilen utforbi i gårdsrommet her hjemme nå i morgentimene. Bilen er speilblank, og ser virkelig bra ut etter at Auto Shine har hatt en runde på den.







Dette er tatt litt senere på dagen, etter at morgenduggen er forsvunnet;




Kommer nok flere bilder etterhvert :lol: :lol:
« Siste redigering: 25. April 2010, 11:41:57 av CHARLIE »
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #43 på: 26. April 2010, 19:16:56 »

Syns instrumenthuset var litt kjedelig;






...så derfor kjøpte jeg kromringer til å ha rundt klokkene i huset. Skiftet selvsagt alle pærene i samme slengen;


2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget bska

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 776
  • HMS-sjef avd. Stavanger
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #44 på: 27. April 2010, 00:50:06 »
he he, dette er Charlie i sitt ess!
blank bil med chrome er ikke å ta feil av
noe sier meg at han sannsynligvis ikke er helt ferdig tiktig ennå  8)
I like cars - especially when blown!

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #45 på: 29. April 2010, 00:15:51 »
Dette ble meget bra, jeg har fått lyst på 124 igjen :-)

Jeg var "ferdig med" 124-biler i mange år, men nå kjenner jeg at 124-dilla på plass for fullt igjen. Er superfornøyd med denne bilen  :D
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #46 på: 11. Mai 2010, 12:55:30 »
.....noe sier meg at han sannsynligvis ikke er helt ferdig tiktig ennå  8)

Hehe!! Du fikk nok rett igjen Bernt :lol: :lol: :lol:



Idag har jeg handlet inn komplett Sacco, nederste list på bakluken, støtfanger foran, og støtfanger bak med kromlister. Fristelsen ble for stor, så jeg klarte ikke la være :lol: :lol:
« Siste redigering: 11. Mai 2010, 13:18:41 av CHARLIE »
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget Thor-Egil Andersen

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 169
  • Lokallag Oslo
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #47 på: 11. Mai 2010, 14:26:25 »
 8) 8) 8) :lol: :lol: 
Benzofil
Volvo XC70 D5 2007
EX:W 202 C 180- 93 EX:S 124 300 TE Sportline / 8,5-19" Rezax II EX:S210 200 Avantgard

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #48 på: 08. Juni 2010, 22:13:19 »

Da har jeg montert "ny" støtfanger med kromlister, samt at jeg er godt igang med å montere Sacco på sidene 8)


















Var på Bertel O Steen og handlet inn masse klips til Saccoen. Dessverre så manglet de klipsene til de små dekslene mellom bakdøra og hjulbuen bak, men de er bestilt. Skifter dem sammen med bakre støtfanger og nedre list på bakluken tenker jeg.

Men, kanalskjørtene fikk jeg ikke til gitt. Kanalskjørtene kommer fra en 93 modell, og har masse skruehull til å feste den med under bilen. Men det finnes ikke et eneste sted under bilen å skru dem i. Er det noen som vet hva som må gjøres for å få montert disse??
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget FrodeS

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 20 566
    • Vis profil
    • Utleie av minigraver og annet kjekt utstyr.
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #49 på: 08. Juni 2010, 22:26:32 »
Er det noen som vet hva som må gjøres for å få montert disse??


??

Når skal du bytte dørhåndtak?
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic        '85 Mercedes-Benz 260E 
'92 Mercedes-Benz 300TD Turbo       '90 560SEL         '00 Jeep Grand Cherokee

Innlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #50 på: 08. Juni 2010, 22:45:01 »
Hvis det er likt som på W201 må du borre hull, file dem firkantet, montere klips for så å skru fast skjørtene. De fleste som ettermonterer skrur dog bare skjørtene fast, men rustmessig er nok ikke dette så lurt..

..og hvis resten også er likt som på W201 så må du av med sacco for å få montert skjørtene...

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #51 på: 09. Juni 2010, 09:04:35 »

Hm :?. Kjenner at jeg ikke har så veldig lyst til å begynne å borre hull i kanalene/gulvet for å få kanalskjørtene til å passe :?
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #52 på: 11. Juni 2010, 07:18:02 »

Takker for masse gode forslag til å montere kanalskjørtene, hehe! Får se hva jeg gjør til slutt.

Igår kveld, så skulle jeg skifte bakre støtfanger. Men fant ut at den fangeren med kromlister var mye styggere enn min egen. Dermed valgte jeg rett og slett å "bygge om" den fangeren som sto på bilen. Var egentlig ingen problem, men tok litt tid da. Ble veldig fornøyd med resultatet;



















Og slik ble resultatet til slutt :D








2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #53 på: 13. Juni 2010, 20:23:34 »



Fant ut at grillinnsatsen så litt sliten og flasset ut. Dessuten så hadde alle listene vært lakkerte sorte en gang i tiden, så har noen skrapt av lakken igjen. Dessverre forsvant det meste av krommen også den gangen, så anskaffet meg en "ny" innsats og kromlister. Demonterte listene og lakkerte innsatsen i helgen.

Slik så bilen ut foran på lørdag formiddag....




....og slik så den ut foran på lørdag ettermiddag;



« Siste redigering: 26. August 2010, 19:32:10 av CHARLIE »
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #54 på: 13. Juni 2010, 21:16:54 »
Det må jaggu væra greit å ha en sånn litt slenge/arbeidsbil man ikke driver å koster på?

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, ikke sant  :lol: :lol:
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #55 på: 17. Juni 2010, 21:46:42 »

Da var listen nederst på bakluken også på plass. Begynner å bli litt helhet nå etterhvert :D








Det eneste saccoen som mangler nå er de små mellom bakdørene og hjulbuen bak. Manglet et par klips, men bestilte dem hos BOS Stavanger idag.
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #56 på: 19. Juni 2010, 18:10:50 »


Bestilte innstegslister hos Luxusline/SB Agentur på mandag (www.luxusline.no), og fikk dem igår. Topp service og kjapp levering som vanlig :D














« Siste redigering: 19. Juni 2010, 18:34:33 av CHARLIE »
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #57 på: 08. Oktober 2010, 19:02:09 »

Uffda! Tar visst ingen ende dette med motoren. Bilen har vært veldig lite i bruk de siste månedene, men likevel har det forsvunnet 3 liter kjølevæske siden jeg jeg skiftet radiatoren. Ingen lekkasjer når bilen står parkert, så sannsynligvis blåses kjølevæske ut av ekspansjonstanken når bilen er varm. Det kan jo tyde på at det er bra trykk i kjølesystemet under kjøring slik som flere av dere har antydet. Kjente nå at det lukter eksos i ekspansjonstanken, så er redd topp-pakningen har tatt kvelden :?
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #58 på: 28. Oktober 2010, 21:22:19 »
Hrmmmf :?. Var mye å ta fatt i under panseret gitt :(.

Ledningsnettet til vifta bak radiatoren  hadde filt borti reima, og dermed var det kortslutning som gjorde at vifta ikke slo inn når den skulle. I tillegg så gikk den bare litt i hytt og pine når den første gikk. Fikset ledningsnettet, så da var det iorden igjen.

Toppen på termostathuset hadde sprekk-dannelser og var iferd med å smuldre i stykker, fikk derfor montert nytt i aluminium. Ny termostat ble også satt i.

Reimen har bare sluret rundt grunnet at reim-demper og strammehjul ikke virket ordentlig. Det resulterte i at vannpumpen ikke har virket som den skulle. Skiftet ny demper og strammehjul. Skiftet også alle reimene.

I tillegg så var kjøle-røret som går fra bunnen av radiatoren til girkassen iferd med å ryke. Skiftet derfor dette røret også. Som om ikke det var nok, så var servopumpen også i ferd med å ryke. Fikk tak i en brukt servopumpe og satt i.

I tillegg så fikk jeg målt kjølesystemet idag, og dermed bekreftet 100% at topp-pakningen må skiftes.

Det positive er jo at bilen blir jo bedre og bedre :D :D  
« Siste redigering: 29. Oktober 2010, 06:51:16 av CHARLIE »
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget Cabcruser

  • Innlegg: 943
    • Vis profil
Sv: CHARLIE´s S124, 1989 Mercedes Benz 230 TE
« Svar #59 på: 28. Oktober 2010, 22:58:56 »
Godt og høre andre også har noe og henge fingrene i på fritiden  :lol:
'90 190E 2.5-16 EVO II   38/500
'92 190E 2.3 Avantgarde Azzurro
'06 ML320CDI
'07 E63 AMG

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk