Skrevet av Emne: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir  (Lest 199940 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget s y v e r s e n

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 053
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #930 på: 09. Juni 2018, 20:53:32 »
Artig! Det er utrolig bra holdbarhet på disse bilene! (og motorene) 👍
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #931 på: 12. Juni 2018, 13:09:56 »
Enig i alt! Nå ser det dog ut til at den kan få avløsning ganske snart - usikker på hva som skjer med denne da, ikke så enkelt med to biler midt i Oslo by..

Utlogget Classic

  • Innlegg: 294
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #932 på: 12. Juni 2018, 19:43:26 »
Lagre den i Stavanger  8)

Utlogget FrodeS

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 20 566
    • Vis profil
    • Utleie av minigraver og annet kjekt utstyr.
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #933 på: 14. Juni 2018, 11:30:15 »
De der stagene til høydeføler foran (biler med airmatic har på begge sider) kan laget et voldsomt leven når de blir dårlige.

Generelt tips kan være å ha et sånt her sett i bilen: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/
--
FrodeS
'04 Mercedes-Benz E240 4matic        '85 Mercedes-Benz 260E 
'92 Mercedes-Benz 300TD Turbo       '90 560SEL         '00 Jeep Grand Cherokee

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #934 på: 14. Juni 2018, 21:26:44 »
De der stagene til høydeføler foran (biler med airmatic har på begge sider) kan laget et voldsomt leven når de blir dårlige.

Generelt tips kan være å ha et sånt her sett i bilen: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/
Har aldri hørt noe som helst fra nivåsensoren før den røyk, dog var den som nevnt veeeldig treg i alle ledd. Smurte opp så godt jeg klarte, og har resten av delen fra donorbilen i fall det er mer som ryker.

Sånn pluggesett har jeg tenkt på å kjøpe i flere år, men som med så mye annet glemmes det bort når det ikke trengs - og når det trengs, veel...

Lagre den i Stavanger  8)
Hehe, ja det er ikke umulig at det blir lagring av den - usikker på om den egner seg for salg, eller om jeg i det hele tatt vil selge den  :shock:

Utlogget Stian

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 793
  • Er det bare jeg som ikke er gal?
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #935 på: 15. Juni 2018, 11:00:05 »
Så hva er det nye som kommer inn?

El smart
El vw up
El camino?

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #936 på: 16. Juni 2018, 00:34:18 »
Så hva er det nye som kommer inn?

El smart
El vw up
El camino?
El-smart var faktisk et alternativ (som nr2-bil) da jeg begynte å jobbe i Asker - nesten samme pris å finansiere og drifte en 3-4 år gammel slik sak som å kjøpe busskort!

Men nei, valget falt på noe helt annet, på alle måter. Har bestilt fly til Tyskland for å hente stasen den 27.juni, hvorpå turen går rett til Nederland for noen mindre modifikasjoner på veien hjem.

Utlogget CHARLIE

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 968
  • for tiden uten Mercedes
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #937 på: 16. Juni 2018, 11:26:09 »


Men nei, valget falt på noe helt annet, på alle måter. Har bestilt fly til Tyskland for å hente stasen den 27.juni, hvorpå turen går rett til Nederland for noen mindre modifikasjoner på veien hjem.

fortell!!! :D
2011  Porsche Cayenne Turbo 4,8 500 HK
2013  Volkswagen Transporter T5 115 HK

Utlogget Megaoctane

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 1 946
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #938 på: 16. Juni 2018, 18:33:31 »
Ta masse bilder av modifikasjonene.

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #939 på: 20. Juni 2018, 09:58:46 »
fortell!!! :D

Holder kortene litt tett til brystet frem til neste uke - dog er det én likhet med tidligere bilvalg; Jeg gikk for minste motor også denne gangen! :D I tillegg er det en Mercedes da, med en god del utstyr..

Ta masse bilder av modifikasjonene.
Skal prøve å få dokumentert det hele så bra som mulig  :thumbup:

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #940 på: 21. Juni 2018, 17:40:18 »
For å komme tilbake til bilen tråden handler om; EU-godkjent med null hull i dag!  :supz:

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #941 på: 08. Oktober 2018, 12:58:19 »
Med sommerbilen trygt parkert for vinteren, er det igjen denne gamle traveren som utfører forefallende transportoppdrag.

Denne har stått parkert på hytta i Lærdal siden jeg kjøpte cabrioleten, og ble hentet derfra nest siste helg i september. Samme helg var stormen "Knud" på besøk, noe som førte til tidvis utfordrende kjøreforhold over fjellovergangene i sør-Norge. Siden jeg hadde planlagt å kjøre over Hemsedalsfjellet og bilen fortsatt stod på sommerdekk var det en stund usikkert om jeg i det hele tatt ville komme meg hjem til Oslo, men heldigvis ble det både tørt og relativt fint vær denne dagen:





Vel hjemme i Oslo gikk det ikke mer enn en knapp ukes tid før den igjen ble satt på prøve, denne gangen for å hente ved til høsten (og vinteren?). Jeg fikk snakket meg til å fylle bilen med så mange sekker jeg klarte før jeg betalte, siden jeg ikke var helt sikker på om jeg fikk plass til 10 eller 12 stk. Etter en runde med ved-tetris viste det seg dog til min store overraskelse at jeg fikk plass til 20 sekker! Selv selgeren var imponert over dette, og bilen bar også preg av de drøye 300kg ekstra vekt den fikk tildelt:






Med ved blir det alltid en del bøss:




Men tørr skitt er det heldigvis enkelt å hamle opp med, så etter et kvarters støvsuging så bilen igjen anstendig ut:




Vedhentingen ble siste tur på sommerdekk for denne traveren, kanskje for all fremtid faktisk, for like etter ble vinterdrakten påkledd - takboksen var det to grunner for å montere såpass tidlig; delvis for å få plass til all veden i boden, men også i forkant av en planlagt tur til fjells den påfølgende helgen:




Nevnte tur gikk til Gjendesheim i Jotunheimen, og jammen er jeg glad jeg la om til vinterdekk før turen - fredag kveld føyket det så voldsomt på toppen av fjellet at det føltes mer som februar enn oktober:




Etter ankomst ble ikke bilen brukt stort mer denne helgen, men slappet av i nydelige omgivelser (og fantastisk vær):






Været var heldigvis bedre på toppen av fjellet på søndagen, dog var føret fortsatt av en art som gjorde vinterdekk til det riktige valget:




Bilen har siden jeg hentet den ut igjen oppført seg eksemplarisk, og på hjemturen fra Gjendesheim klokket den inn et snittforbruk på 0.49l per mil, på tross av 5 personer i bilen, takboks og bittelitt for lite luft i dekkene (en av ventilene sitter bom fast, og jeg foretrekker å kjøre med jevnt trykk fremfor ubalanse mellom to sider)!

Utlogget s y v e r s e n

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 13 053
  • AMG Classic Entusiast 🇩🇪
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #942 på: 08. Oktober 2018, 14:19:15 »
Ikke mange personbiler som kn skryte av det lasset der :D
Instagram @ _S_y_v_e_r_s_e_n_

Utlogget hlieberg

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 432
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #943 på: 08. Oktober 2018, 18:33:15 »
Nå blir det varmt til vinteren [emoji1]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2018 AMG C43T
X - 16 C250d 4Matic
X - 13 VW CC 2,0TDI DSG 4Motion
X - 06 Audi A6 3,0TDI quattro

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #944 på: 08. Oktober 2018, 22:52:08 »
Ikke mange personbiler som kn skryte av det lasset der :D
Hadde jeg ikke vært så opptatt av å beskytte dør- og taktrekk tror jeg jammen jeg hadde fått inn flere også  :shock:

Nå blir det varmt til vinteren [emoji1]
Krysser fingrene for at det holder en stund - har ikke svidd av én sekk ennå en gang  :lol:

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #945 på: 11. Oktober 2018, 15:51:05 »
Har kjørt med Mercedes Me-Adapter på denne bilen i en stund nå, og med unntak av at den nylig har sluttet å oppdatert tanknivået fungerer den greit. Bortsett fra at det er artig å se hvor jeg har kjørt og fylt diesel, har det ikke vært tydelig hvilken merverdi den har sammenlignet med andre apper. Men, i dag fikk jeg en epost fra valgt forhandler med et konkret tilbud på neste service basert på hva bilen har kommunisert at den trenger!

Usikker på om jeg slår til på tilbudet eller ikke, men det er uansett en artig merverdi for meg som bruker:


Utlogget Marevan

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 305
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #946 på: 11. Oktober 2018, 16:17:54 »
Syke tider for en pris på oljeskift!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

S211 09 E220 T CDI Avantgarde http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=56390.msg324135#msg324135
S124 94 E280 T
solgt: S124 93 E220 T Sportline, S124 95 E200 T, 91 230 E, 81 280se(savner denne)
tidligere i familien: S211 220CDI, S210 300 TDT, S124 320, S124 280, S123 300TDT

Utlogget Sven Håkon

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 6 231
  • DieselPower!
    • Vis profil
    • Sven Håkon Voldum
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #947 på: 11. Oktober 2018, 17:03:51 »
Syke tider for en pris på oljeskift!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Men så er det jo også 'Premium olje'  :lol:

Utlogget Marevan

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 305
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #948 på: 11. Oktober 2018, 17:19:41 »
Syke tider for en pris på oljeskift!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Men så er det jo også 'Premium olje'  [emoji38]
Ja, jeg så det. *Sukk*

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

S211 09 E220 T CDI Avantgarde http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=56390.msg324135#msg324135
S124 94 E280 T
solgt: S124 93 E220 T Sportline, S124 95 E200 T, 91 230 E, 81 280se(savner denne)
tidligere i familien: S211 220CDI, S210 300 TDT, S124 320, S124 280, S123 300TDT

Utlogget hlieberg

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 432
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #949 på: 12. Oktober 2018, 12:45:09 »
Er vel ikke så unormale priser for en B-service det der, men så er vel ikke klubbrabatten med her heller, så litt billigere blir det jo :) Men på en eldre MB uten garanti gjør man vel dette selv til en langt rimeligere penge :)
2018 AMG C43T
X - 16 C250d 4Matic
X - 13 VW CC 2,0TDI DSG 4Motion
X - 06 Audi A6 3,0TDI quattro

Utlogget Marevan

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 2 305
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #950 på: 12. Oktober 2018, 13:27:59 »
Er vel ikke så unormale priser for en B-service det der, men så er vel ikke klubbrabatten med her heller, så litt billigere blir det jo :) Men på en eldre MB uten garanti gjør man vel dette selv til en langt rimeligere penge :)
Er det normalt å betale 4700kr for oljeskift på service? Jeg har ikke gjort det på BOS på maaange år, så jeg vet ikke. Oljen i seg selv koster jo ikke met enn ca 700kr, så de må jo kløne en del for å bruke så lang tid at det koster 4000kr.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

S211 09 E220 T CDI Avantgarde http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=56390.msg324135#msg324135
S124 94 E280 T
solgt: S124 93 E220 T Sportline, S124 95 E200 T, 91 230 E, 81 280se(savner denne)
tidligere i familien: S211 220CDI, S210 300 TDT, S124 320, S124 280, S123 300TDT

Utlogget hlieberg

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 432
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #951 på: 12. Oktober 2018, 14:33:48 »
Er vel ikke så unormale priser for en B-service det der, men så er vel ikke klubbrabatten med her heller, så litt billigere blir det jo :) Men på en eldre MB uten garanti gjør man vel dette selv til en langt rimeligere penge :)
Er det normalt å betale 4700kr for oljeskift på service? Jeg har ikke gjort det på BOS på maaange år, så jeg vet ikke. Oljen i seg selv koster jo ikke met enn ca 700kr, så de må jo kløne en del for å bruke så lang tid at det koster 4000kr.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Betalte 4.700,- for A-service på min, samme pris som på øvrige C-klasser. Kampanjepris og medlemsrabatt gjaldt ikke, med unntak for noe filtergreier. Er jo bare oljeskift det også? De bruker max 1 time på servicen. Det vet jeg ettersom de klønet det til en gang før jeg skulle på sommerferie og bilen skulle på service noen dager før. Leverte den onsdag morgen og fikk beskjed hver dag at de ikke fikk tatt den (tidligere ansatt som hadde skapt krøll for dem). Heldigvis fikk jeg levert den på nytt fredag, 1 time før de stengte og de tok servicen mens jeg ventet.
2018 AMG C43T
X - 16 C250d 4Matic
X - 13 VW CC 2,0TDI DSG 4Motion
X - 06 Audi A6 3,0TDI quattro

Utlogget Wicky

  • Betalende medlem
  • Innlegg: 4 016
  • Pappaen til Inaya <3
    • Vis profil
Sv: Sven Håkons 2005 E200CDI - Taxi Noir
« Svar #952 på: 13. Oktober 2018, 01:58:59 »
Leverte min w207 hos svendsen..de ga opp etter en time for de fikk ikke åpnet en spesialskrue i bunnplata for den var det visst bare mercedes som hadde....
?Mercedes 500SEC 1984 ?Mercedes 200E 1982 ?Mercedes 200cgi E Coupe 2012 ?Mercedes CLS 250cdi ShootingBreak 2013 ?BMW 735i 2002

 

Vis uleste innlegg siden forrige besøk