Jump to content

Landstreff Gol

*Christian*
 Share

Recommended Posts

Hallaien eg er da ny i denne klubben å har vell egentli ikkje pratet noe her inne men lurer no på om noen ting da.

Er de noen som skal kjøre samlet opp til gol til landstreff Fra Bergen???? er jo kjekkt å kunne sosialisere seg litt me disse mb entusiastene. har selv alltid kjørt Merce å de ligger i blode fra eg blei født men disse data greiene er ikkje heilt min ting, men så kommer ikkje noe særli i kontakt me dere som har di samme ineressene som vi har:

Hei hei og velkommen til klubben vår. Høres ut som du har kommet til riktig sted ja. Når det gjelder å kjøre sammen til landstreffet på Gol, så hadde det sikkert ikke vært dumt om du opplyste f.eks. hvor i landet du hører hjemme :wink:

Hei hei og velkommen til klubben vår. Høres ut som du har kommet til riktig sted ja. Når det gjelder å kjøre sammen til landstreffet på Gol, så hadde det sikkert ikke vært dumt om du opplyste f.eks. hvor i landet du hører hjemme :wink:

pssst Charlie, dette ligger innunder Lokallag Bergen så han hører sikkert til der...

Hallaien eg er da ny i denne klubben å har vell egentli ikkje pratet noe her inne men lurer no på om noen ting da.

Er de noen som skal kjøre samlet opp til gol til landstreff Fra Bergen???? er jo kjekkt å kunne sosialisere seg litt me disse mb entusiastene. har selv alltid kjørt Merce å de ligger i blode fra eg blei født men disse data greiene er ikkje heilt min ting, men så kommer ikkje noe særli i kontakt me dere som har di samme ineressene som vi har:

Heisann. Velkommen til klubben :D

Eg trur vi jobber med å samle ein gjeng som skal kjøre ilag til Gol. Har ein liten mistanke om at vi blir ein gjeng, men ingenting er avklart endå.

Du må ta deg ein tur til Roalds kro i Åsane, no på onsdag kl. 19.00 og hilsa på gjengen. Alltid kjekt med nye ansikt :thumbright:

Har du fått mail fra lokallag Bergen noen gang? Hvis ikke er du ikke på listen min over medlemmer i Bergensområdet eller så er du på listen men med feil adresse. Det er et par navn på listen som jeg ikke får tak i verken på telefon eller mail :( Send meg en mail på bergen@mbentusiastklubb.com så legger jeg deg til på mail-listen. Da blir du overøst med informasjon om alt vi driver med her i strøket, inkludert treff, turer og festligheter 8)

Eg henger meg på deg då. Hvis veien over Aurland er like dårlig som der vi var på tur sist, så har ikkje eg lyst til å utsetta bilen for det.

Advarsel til dere som vil kjøre Hemsedal.

ca 5-6 km før GOL er vegen bare helt grusom, og da mener jeg grusom, det er faktisk den dårligste veistandarden jeg har kjørt på norsk asfalt. Vegen ser ut som et krater, jeg tuller ikke :( :(. Så alle dere som kjører Hemsedal, kjør pent siste mila til GOL, dere kan risikere å ødelegge felger og dekk. Du sitter med hjerte i halsen hver gang du kjører der, dere kommer til å få sjokk.

Det er selvfølgelig mulig å møte Stavanger-gjengen i Eidfjord f.eks og så peise over Hardangervidda :D

Høres ut som en god plan  :P

Det er vel kanskje Eidfjord det heter der oppstigningen fra Sørfjorden starter ja...? Trodde dere kom med ferja til Kinsarvik jeg, men jeg er langt fra lokalkjent så  :oops:

For oss blir det omvei å ta ferja fra Kvanndal til Utne/Kinsarvik. Vi tar fergen som går fra Bruravik til Brimnes. Når dere kommer fra Odda/Utne/Kinsarvik/Jondal/etc, kommer kjører dere rett forvi fergekaia på Brimnes. Derfra er det bare å race over fjellet og ned i Hallingdalen.

Djoiner dere oss oppover???  :D

Vi er sannsynligvis med 0930 ferja over Boknafjorden og bør vel være i Eidfjord ca. 1300 om vi kjører noenlunde direkte.

Har vært standard med lunch i Odda, men det er vel kanskje et lunchsted i Eidfjord også? Får høre med hva resten av reisefølget mitt sier.

ca 5-6 km før GOL er vegen bare helt grusom, og da mener jeg grusom, det er faktisk den dårligste veistandarden jeg har kjørt på norsk asfalt. Vegen ser ut som et krater, jeg tuller ikke :( :(. Så alle dere som kjører Hemsedal, kjør pent siste mila til GOL, dere kan risikere å ødelegge felger og dekk. Du sitter med hjerte i halsen hver gang du kjører der, dere kommer til å få sjokk.

Hehe.... Jeg har vært på rekognoseringstur Oslo-Gol-Hemsedal-Bergen tur-retur rett før helgen og kan bekrefte det Gunsen skriver her. Var glad jeg hadde bare 18" og masse luft i dekkene mine. I tillegg anbefaler jeg sterkt at dere tar med tjære og asfaltfjernerflaska. Er en del asfaltering enkelte strekninger, og den nypolerte bilen min var full av asfaltprikker og striper på sidene...  :evil:

Ellers var det en utrolig flott kjøretur med en bil som omtrent retter ut alle svingene  8)

Hehe.... Jeg har vært på rekognoseringstur Oslo-Gol-Hemsedal-Bergen tur-retur rett før helgen og kan bekrefte det Gunsen skriver her. Var glad jeg hadde bare 18" og masse luft i dekkene mine. I tillegg anbefaler jeg sterkt at dere tar med tjære og asfaltfjernerflaska. Er en del asfaltering enkelte strekninger, og den nypolerte bilen min var full av asfaltprikker og striper på sidene...  :evil:

Ellers var det en utrolig flott kjøretur med en bil som omtrent retter ut alle svingene  8)

Hmmmm, vil det si at du kansje anbefaler Aurland-Hol?? :P