_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Solgt før helga? Til Syver? Ikke til Syver,men "Solgt" før helga ble den. Vil man ha 190E med motor må man altså være kjapp. Ja, jeg skjønner man må være sjapp skal man ha 201. Aldri satt meg inn i motoralternativene til 201, men hva er den største der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 I bensin har du 1.8,2.0 og 2.3 med 8ventiler å 2.3 og 2.5 med 16ventiler å 6syl 2.6 med 12ventiler. I diesel har du 2.0(4syl), 2.5 og 2.5 turbo diesel som er 5syl. Du fikk en 2.2motor i noen deler av verden. 2.5td er relativt sjelden. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Ok, hvem av disse er kremen av kremen? Regner med rekkesekseren er like sjelden som i 123 serien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Må jo være 2.5 16 som er det ypperste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Det kan diskuteres. Skulle jeg tatt en tur til Italia i morgen, trur jeg turen blir mindre stressfull i en 2.6 Du kommer mer uthvilt fram, for å si det sånn. Når det gjelder 16v, syns jeg 2.3-16 faktisk virker råere enn 2.5-16. 2.5 har større motor, mer hest, men mitt inntrykk er at det er en nyere bil, og derfor virker den et lite hår bedre og mer sivilisert. 2.3 har en råskap og en manglende finess som den andre ikke har. Har ingen erfaring med evo'er, så der er jeg blank. Kunne vært moro å høre hva de sier de som er virkelig inni dissa bila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Hadde jeg dratt på langtur dit hadde det nok blitt en 16v. Litt mindre båt å kjøre (er jo litt framtung i forhold til effekt 2.6). Forskjellen på 2.3-16 og 2.5-16 er litt forenklet: volum, kompresjon (10.5/1 og 9.7/1 også 2.3 i kom med 9.7 i noen land hvis jeg husker rett), lsd kontra asd og 2.5 har litt bedre bakseteplass. 2.3 kom å med kat, da samme komp som 2.5 og 170hk. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Har kjørt mye 190 med 2,6 fordi jeg fikk lokket min far til å kjøpe en sånn. 87-modell svart solgt ny fra Hamar, gått 53000km som kom til vår familie i 1990 . Automat selvsagt. En 2,6 må ha det. Før det hadde vi Audi 90 med rekke-5. Vinterbil var det ikke. Da merket man at den var tung i nesa. Ellers var dette en bil som ga deg en spesiell følelse å kjøre. Ikke en skranglelyd, godt lydisolert både mtp vindstøy og motorlyd, og den var såpass lett at den hadde krefter nok når det trengtes. I valget mellom 2,6 og 2,3/2,5 på en bil jeg skulle bruke mye, ville jeg nok ønsket meg 2,6 i 80% av tiden, men skal innrømme at det er artigere å "herje" med den andre. Den ble solgt til Larvik i 2005 med fortsatt lav km på 140000km, men den råtnet stygt de siste åra til tross for meget godt stell. Det skjedde noe etter siste behandling med tectyl rundt år 2000. Akkurat som rustinga fikk fart på seg. Den var også Tectylert 4 år gammel, men usikker på om den fikk noen behandling i mellom dette bortsett fra hyppig vask og polering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Hadde jeg dratt på langtur dit hadde det nok blitt en 16v. Litt mindre båt å kjøre (er jo litt framtung i forhold til effekt 2.6). Forskjellen på 2.3-16 og 2.5-16 er litt forenklet: volum, kompresjon (10.5/1 og 9.7/1 også 2.3 i kom med 9.7 i noen land hvis jeg husker rett), lsd kontra asd og 2.5 har litt bedre bakseteplass. 2.3 kom å med kat, da samme komp som 2.5 og 170hk. Hvorfor er det bedre bakseteplass i en 2.5? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Facelift har kortere sittepute baki som gir bedre plass til beina. Understellbehandling kunne gi dem effekten har jeg hørt. Kan vist være flere grunner. Stoff som merket tectyl som er petroleumsbasert tærer vist på det org gummibelegget så det løser seg opp. Noen å sprøytet rå bil så det bare sprutet rust etterpå. Jeg har brukt masse alla det som er org., tynnstoff i hulrom og evt steder uten gummimasse. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Får man 201 som tråbil da Usikker på hvorvidt w201 ble levert som tråbil, men etterfølgeren ble det-jeg har en! w202 c180 heter den. Med den frister det å åpne døra og gi ekstra fart med venstrefoten ved forbikjøringer og i tunge oppoverbakker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Solgt før helga? Til Syver? Ikke til Syver,men "Solgt" før helga ble den. Vil man ha 190E med motor må man altså være kjapp. Ja, jeg skjønner man må være sjapp skal man ha 201. Aldri satt meg inn i motoralternativene til 201, men hva er den største der? Vil tro det er denne som er størst http://www.ebay.com/itm/1987-Mercedes-Benz-190-Series-WIDE-BODY-/152317274910?_trksid=p2141725.m3641.l6368 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Er de med m119 og m113 også. Stått en del i Sverige i høst med hissige motorer Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybercowboy Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Er dette mye å forlange, prismessig? https://www.finn.no/96312133 Slik jeg ser det er den hverken en 2.3 eller 2.5 originalt, selv om.den frister. Det har vel litt å si på hvem som har gjort konverteringen? Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 De bilene er ganske like, men litt drøy pris. Men billig i forhold til den de prøver å få nesten 100000 til for Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 119.000km 49.999,- kr Antall eiere: 1 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=126597115 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Knapt innkjørt 1 eiers. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=130093919&alertType=ss&WT.synd_type=agent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 26, 2018 Share Posted September 26, 2018 Herregud for en nydelig bil! Det der må jo være rasende billig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Halvgammelt ræl til salgs i Stavanger. Men fjonge bilder. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137953114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Ja det var rælet sitt! For en flott bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 https://bringatrailer.com/listing/1984-mercedes-benz-190d-2/ Noen som har lyst til å impulshandle en julegave til seg selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.