Jump to content
Robert Nordstrøm

Samletråd for 201-biler i markedet

Recommended Posts

Solgt før helga?

Til Syver? :D

Ikke til Syver,men "Solgt" før helga ble den.

Vil man ha 190E med motor må man altså være kjapp.

Ja, jeg skjønner man må være sjapp skal man ha 201. Aldri satt meg inn i motoralternativene til 201, men hva er den største der?

I bensin har du 1.8,2.0 og 2.3 med 8ventiler å 2.3 og 2.5 med 16ventiler å 6syl 2.6 med 12ventiler. I diesel har du 2.0(4syl), 2.5 og 2.5 turbo diesel som er 5syl. Du fikk en 2.2motor i noen deler av verden.

2.5td er relativt sjelden.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Det kan diskuteres. Skulle jeg tatt en tur til Italia i morgen, trur jeg turen blir mindre stressfull i en 2.6 Du kommer mer uthvilt fram, for å si det sånn.

Når det gjelder 16v, syns jeg 2.3-16 faktisk virker råere enn 2.5-16.  2.5 har større motor, mer hest, men mitt inntrykk er at det er en nyere bil, og derfor virker den et lite hår bedre og mer sivilisert. 2.3 har en råskap og en manglende finess som den andre ikke har. Har ingen erfaring med evo'er, så der er jeg blank.

Kunne vært moro å høre hva de sier de som er virkelig inni dissa bila.

Hadde jeg dratt på langtur dit hadde det nok blitt en 16v. Litt mindre båt å kjøre (er jo litt framtung i forhold til effekt 2.6). Forskjellen på 2.3-16 og 2.5-16 er litt forenklet: volum, kompresjon (10.5/1 og 9.7/1 også  2.3 i kom med 9.7 i noen land hvis jeg husker rett), lsd kontra asd og 2.5 har litt bedre bakseteplass.

2.3 kom å med kat, da samme komp som 2.5 og 170hk.

Har kjørt mye 190 med 2,6 fordi jeg fikk lokket min far til å kjøpe en sånn. 87-modell svart solgt ny fra Hamar, gått 53000km som kom til vår familie i 1990 . Automat selvsagt. En 2,6 må ha det. Før det hadde vi Audi 90 med rekke-5.

Vinterbil var det ikke. Da merket man at den var tung i nesa. Ellers var dette en bil som ga deg en spesiell følelse å kjøre. Ikke en skranglelyd, godt lydisolert både mtp vindstøy og motorlyd, og den var såpass lett at den hadde krefter nok når det trengtes.

I valget mellom 2,6 og 2,3/2,5 på en bil jeg skulle bruke mye, ville jeg nok ønsket meg 2,6 i 80% av tiden, men skal innrømme at det er artigere å "herje" med den andre. Den ble solgt til Larvik i 2005 med fortsatt lav km på 140000km, men den råtnet stygt de siste åra til tross for meget godt stell. Det skjedde noe etter siste behandling med tectyl rundt år 2000. Akkurat som rustinga fikk fart på seg. Den var også Tectylert 4 år gammel, men usikker på om den fikk noen behandling i mellom dette bortsett fra hyppig vask og polering.

Hadde jeg dratt på langtur dit hadde det nok blitt en 16v. Litt mindre båt å kjøre (er jo litt framtung i forhold til effekt 2.6). Forskjellen på 2.3-16 og 2.5-16 er litt forenklet: volum, kompresjon (10.5/1 og 9.7/1 også  2.3 i kom med 9.7 i noen land hvis jeg husker rett), lsd kontra asd og 2.5 har litt bedre bakseteplass.

2.3 kom å med kat, da samme komp som 2.5 og 170hk.

Hvorfor er det bedre bakseteplass i en 2.5?

Facelift har kortere sittepute baki som gir bedre plass til beina.

Understellbehandling kunne gi dem effekten har jeg hørt. Kan vist være flere grunner. Stoff som merket tectyl som er petroleumsbasert tærer vist på det org gummibelegget så det løser seg opp. Noen å sprøytet rå bil så det bare sprutet rust etterpå. Jeg har brukt masse alla det som er org., tynnstoff i hulrom og evt steder uten gummimasse.

Får man 201 som tråbil da :lol:

Usikker på hvorvidt w201 ble levert som tråbil,

men etterfølgeren ble det-jeg har en!

w202 c180 heter den.

Med den frister det å åpne døra og gi ekstra fart med venstrefoten ved forbikjøringer og i tunge oppoverbakker.

Solgt før helga?

Til Syver? :D

Ikke til Syver,men "Solgt" før helga ble den.

Vil man ha 190E med motor må man altså være kjapp.

Ja, jeg skjønner man må være sjapp skal man ha 201. Aldri satt meg inn i motoralternativene til 201, men hva er den største der?

Vil tro det er denne som er størst

http://www.ebay.com/itm/1987-Mercedes-Benz-190-Series-WIDE-BODY-/152317274910?_trksid=p2141725.m3641.l6368

Er de med m119 og m113 også.

Stått en del i Sverige i høst med hissige motorer

Er dette mye å forlange, prismessig?

https://www.finn.no/96312133

Slik jeg ser det er den hverken en 2.3 eller 2.5 originalt, selv om.den frister. Det har vel litt å si på hvem som har gjort konverteringen?

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

De bilene er ganske like, men litt drøy pris. Men billig i forhold til den de prøver å få nesten 100000 til for