Stian Posted August 11, 2022 Author Share Posted August 11, 2022 Sykt praktisk med digert bagasjerom når man handler hagemøbler 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 21, 2022 Author Share Posted September 21, 2022 Jeg hadde en lykt som ikke ville justere opp og ned. Motoren som justerer dette selges ikke separat og en uoriginal lykt koster ca 10000.-. Heldigvis fikk jeg en brukt fra en som bygget om noen japanske lykter. Ganske vanskelig å få kneppet denne ut,men det gikk. Måtte inn med en 19mm fastnøkkel for å holde imot når den skulle inn igjen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 En Rygr gjør jobben mer lystbetont 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 12 hours ago, Jan S said: En Rygr gjør jobben mer lystbetont 👍 Vel, det er såpass drit å skru på bruksbilen at vi trenger lystfremmende tiltak. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Grrrr. Hadde en merkelig knurrelyd ved motorbrems.Så ble det litt mer. Nå kommer den og ved tomgang.... 🤬 Virker som det kommmer fra foran på høyre rekke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Hydrauliske løftere her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 50 minutes ago, tommern57 said: Hydrauliske løftere her? Her er det helt mekanisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Uff, ulyder fra motor er ikke morro 🤔 Er det ikke slik at lyder med frekvens lik 50% av turtall kommer fra topp og 100% av turtall kommer fra veiv? Det innebærer at turtall 750 gir 6 tikk per sekund fra toppen. Lyden på youtube høres kraftig og tydelig ut, fra toppen. Er det slik i virkeligheten også? Listen er vel lang over hva det kan være ..... hva tenker du selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 17, 2022 Author Share Posted November 17, 2022 Det virker som lyden kommer fra foran på høyre topp. Hva det er vet jeg ikke. Det startet med kun ulyd ved motorbrems. så litt ved jevn kjøring. Forsvinner ved pådrag. Lyd og ved tomgang etter litt kjøring. Forslag mottas..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 17, 2022 Share Posted November 17, 2022 Lite å si utover å løfte på lokket og se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 27, 2022 Author Share Posted November 27, 2022 Da har jeg fått sett under lokket på høyre bank. Ingen tydelige feil. Det er ingen lyd på kald motor men det kommer etter få kilometer. Det eneste var at det var litt stor klaring på innsugsventiler. 0,15 ble justert ned til 0,10. Justert ved temp på mellom 31 og 27grader Ikke fått sjekket om det hadde noen effekt men ikke veldig håp om dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 27, 2022 Share Posted November 27, 2022 Bummer. Ingenting å se på kjede/føringer heller? Har du noe garanti på den jobben som ble utført på motoren din? Har du evt hørt med de? For det var vel denne som var i hjemlandet på besøk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 1, 2022 Author Share Posted December 1, 2022 Vel... fyrte den opp etter justering. Ingen lyd på kald motor. Lot den stå å gå seg varm. Fremdeles ingen pjoltergeister. Kjørte en runde, fremdeles ingenting. Har et svakt håp om at det var ventiler som banket. Uansett. Med varm motor ble det jo nesten lunkent i garasjen. Så da begynte jeg å demontere rattstammen for å skifte leddet mellom rattstamme og snekke. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 1, 2022 Author Share Posted December 1, 2022 Litt lite gummi her.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Lite gummi fører til slakk i styringa? Ser ikke gummi i det hele tatt, er det det du mener?😱 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 2, 2022 Author Share Posted December 2, 2022 12 hours ago, Jan S said: Lite gummi fører til slakk i styringa? Ser ikke gummi i det hele tatt, er det det du mener?😱 Jepp. Du ser litt rester på boltene. Dermed var det ca 5mm klaring mot hylsen. Det ga interessante lyder mens jeg kjørte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted December 3, 2022 Share Posted December 3, 2022 Interessant tråd å følge med på, men jeg lurer på en ting: Hva er dette for noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 5, 2022 Author Share Posted December 5, 2022 Det er håndbrekket. Denne bilen er ikke designet for håndbrekksladd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 5, 2022 Author Share Posted December 5, 2022 (edited) Nå skal jeg snart smøre opp Citrōen-albuen og trykke den gjennom dasjen for å skru til mutteren bak på klokkene Edit: oisan bilder oppned Edited December 5, 2022 by Stian 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 5, 2022 Author Share Posted December 5, 2022 Stryk siste melding. Kom borti glasset på speedometeret når jeg skulle lirke i vaieren, så festet til glasset knakk. Da ble det instrumentering i steden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 12, 2022 Author Share Posted December 12, 2022 De to neste gangene kom jeg borti den ene lampen bakpå mens jeg prøvde å forlenge fingrene litt. Speedometerwiren er litt kort. Lampen demonterte seg og spratt litt inn i dasjen og litt inn i klokkene. Dermed ble det instrumentering igjen..... Den siste gangen forsvant den ene delen innover under klokka. Der klarte jeg se den ved hjelp av lys og speil, men etter litt pirking for å få den ut, forsvant den helt. Etter noen timers leting i arkivet (rotet) i kjelleren klarte jeg finne en fra bilen på første side. Tusen takk Harald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 12, 2022 Author Share Posted December 12, 2022 Hmm, ganske gøy at ny og gammel fjær til parkbrems-sko er såpass forskjellige! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 12, 2022 Author Share Posted December 12, 2022 Ganske irriterende at boltene til caliperen bak er 10mm forskjellige. Jeg har uten unntak satt de feil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts