Stian Posted November 17, 2021 Author Share Posted November 17, 2021 Måtte finne bilder fra når motoren var ute for å finne bryteren. Den er rett bak venstre V. Koblet til girspaken med en wire. Denne gled litt dårlig inni strømpen og bryteren trodde girkassen alltid var i park. Dermed kunne jeg lett startet bilen i drive Så tapet fast en tynn slange til en ståltråd og fikk dryppet ned litt olje i strømpen så kom det seg. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted January 26 Author Share Posted January 26 (edited) Var litt høyt trykk ut av bensinpumpen på 300-en, så jeg tok den ut for å teste litt med den originale. Dunket litt med sugeenden i benken. Jammen er det ikke litt sand i maskineriet!! Edited January 26 by Stian 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted January 29 Author Share Posted January 29 Skal bare kjapt skifte bensinfilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 1 Author Share Posted February 1 Lett å få ut når en har gjort det før. Bare ta av reimene til kompressor. Løsne slangene. Løsne filter og smyge det frem foran radiatoren så kommer det opp. Deretter kan jeg skifte filter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 1 Author Share Posted February 1 Men altså eff i fokkens H. Denne slangen er to år gammel! Hvor kan man kjøpe 8 og 10mm slange som varer? Denne har kun sett 98oktan bensin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 1 Share Posted February 1 Det samme skjedde for meg da jeg restaurerte 280E'en i 2010. Skulle liksom kjøpe ny skikkelig bensinslange på Tess, men etter 2 år begynte den å lekke😡. Da fant jeg en gammel slange jeg hadde liggende i kjelleren, den har holdt i snart 10 år. Mye av det de lager i dag er bare drit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted February 1 Share Posted February 1 Skiftet ut alle slanger for snart et år siden. Kjøpte bla. denne fra Tess, med innvendig kord som skal være motstandsdyktig mot etanol-blanding. Har bra spec. (https://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=464040) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 31 Author Share Posted March 31 Litt vårfornemmelser 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 4 Author Share Posted April 4 Ellers av morosame ting. Sendte gamla (300) av gårde for justering av innsprut. Først klagde de på for mye trykk ut av 044 pumpen. de klarte ikke justere den. Satte på original. Da fikk de justert og alt var vel. De ville til å med ha den over natt for å teste at alt var hunky dory med kald motor. Alt var vel når jeg hentet. Smilte mens jeg kjørte ut. Det var sent så de låste omtrent døra idet jeg kjørte ut. Ut av industriområdet. Småveier, bratt bakke, kom over toppen, la inn tredjegir...... så var det ikkeno grep i girkassen lenger. Masse rusing og slapp bevegelse. Klarte holde ca 30-40km/t. Stoppet i krysset for møtende bil, så døde motoren. Startet, la inn Drive så døde den igjen. Fikk humpet meg hjem, parkerte i garasjen og låste...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted April 7 Share Posted April 7 🤯🤯🤯 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted April 7 Share Posted April 7 Mein gott så mye hodebry denne skal gi deg! 🤯 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8 Share Posted April 8 Usj, det var trøttsomt 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 26 Author Share Posted April 26 Lett oppdatering. Kjørte bilen opp til ny justering. Måtte ført innom posten for 300 har større trunk-åpning enn CLS. Det gikk fint. Kom opp i tredjegir og slushet meg opp i over 50km/t. Da la den inn 4.gir og dro på fast og fin i fisken. Ned i andre gir i krysset og opp en bratt bakke mot verkstedet. Der la den inn 3. og dro helt fint!! Hentet bilen på verksted dagen etter og kjørte hjem. Da virket alle girene, og motoren døde ikke. Girkassen fikset seg selv.😁 Selvfølgelig var bilen nesten tom for bensin, så den ble rullet rett inn i garasjen og avventer tid for fylling og prøvekjøring. På en annen side, hvis du er på plantebutikken og skal ha et lite plommetre, så er SL den beste transporten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 28 Share Posted April 28 On 4/26/2022 at 10.30, Stian said: Lett oppdatering. Kjørte bilen opp til ny justering. Måtte ført innom posten for 300 har større trunk-åpning enn CLS. Det gikk fint. Kom opp i tredjegir og slushet meg opp i over 50km/t. Da la den inn 4.gir og dro på fast og fin i fisken. Ned i andre gir i krysset og opp en bratt bakke mot verkstedet. Der la den inn 3. og dro helt fint!! Hentet bilen på verksted dagen etter og kjørte hjem. Da virket alle girene, og motoren døde ikke. Girkassen fikset seg selv.😁 Selvfølgelig var bilen nesten tom for bensin, så den ble rullet rett inn i garasjen og avventer tid for fylling og prøvekjøring. På en annen side, hvis du er på plantebutikken og skal ha et lite plommetre, så er SL den beste transporten. 😃👍 godt det ordnet seg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 7 Author Share Posted May 7 Fant ut hvorfor håndbrekket er litt dårlig på Sl-en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 10 Share Posted May 10 On 5/7/2022 at 20.27, Stian said: Fant ut hvorfor håndbrekket er litt dårlig på Sl-en Oida! Det var dårlig ja. Er det samme delenummer som på w123, så har jeg et sett til overs. ATE. Det fulgte med to sett i pakka. Å det leste jeg ikke noe om når jeg bestilte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 12 Author Share Posted May 12 Delenummer 1264200120. Det er vel samme på alt fra 1968 til 85 Mercedes leverer ikke dette lenger, så det er litt drit, men kjøpte fra Bilextra for noen få hundrelapper. Allerede montert og EU-kontrollert. Kun en 2-er feil på en rusten slangeklemme på bensinslange. Må fixes før Gol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 18 Author Share Posted May 18 Noen fant ut at en lukket garasjeport betyr sikkert at eieren vil at den skal åpnes så vil kan slå av speilet og lage bulk i døren. Tusen takk for det.... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 20 Share Posted May 20 Ai ai, det så trøttsomt ut! Legger ved bilder av de jeg har til overs. Du får pipe ut på messenger om du ønsker dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 20 Share Posted May 20 Just now, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Ai ai, det så trøttsomt ut! Legger ved bilder av de jeg har til overs. Du får pipe ut på messenger om du ønsker dem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 24 Author Share Posted May 24 Nå har jeg nettopp skiftet så det er nok 15-20 år til neste gang det trengs, men skal sjekke 300 snart. Det skal være samme der. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 24 Author Share Posted May 24 Skulle skifte slangeklemme på en slange i forbindelse med EU-kontroll. Selvfølgelig på slangen ut fra tanken. Den var RUSTEN. Det var egentlig bare skruen som hang igjen. Satte på en ny klemme men så at slangen var litt morken og tenkte at denne må fornyes før Gol. Det er jo tross alt 7-8 timer kjøring. Strammet til klemmen så begynte slangen å dryppe. Dermed hadde jeg en ukjent mengde bensin på vei ut. Usikke på hvor mye det var på tanken men jeg visste det var mer enn halv tank. Hadde to 20l kanner med litt ting i. Disse fikk jeg tømt på jobb og gjort rene i en fart mens det dryppet friskt i garasjen. Deretter fikk jeg tømt av nesten 40liter. men det var mer igjen. Dermed måtte jeg bli kvitt det jeg hadde tappet av. Så jeg durte opp til 300 og fikk 20liter på den og 20liter på CLS-en. Alt i litt høyt tempo pga dryppingen og dagens bensinpriser. Deretter kunne jeg tappe av resten. Ca 7liter. Så måtte slangen av. Jeg saget av hylsen for å få slangen av den krympede koblingen. Selvfølgelig var dette en 15mm slange og jeg hadde bare 13mm hjemme, men med tanke på at det bare er en liten 2.8 og at 300 klarer seg med 13 tror jeg at det skal gå greit. Fikk og byttet de andre slangene der bak. Skiftet og filter siden jeg hadde det fra før. Koblingen på slangen ut fra filtere lakk jo selvfølgelig når jeg trakk den til. Dermed måtte jeg på Hydroscand neste dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 24 Author Share Posted May 24 Kjørte bilen ut av garasjen, tok en bitteliten runde i nabolaget siden det kun var syv liter bensin på tanken. Stoppet ikke for å fylle da bensinprisen var 25kroner den dagen, men kjørte opp i gårdsrommet og parkerte.. Så hvis du har i underkant av 7 liter på tanken, får ikke pumpen tak i det hvis bakken er så bratt som dette. Dermed måtte jeg ut med en kanne å få fylt på 10 liter til..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 25 Share Posted May 25 Skal til med samme jobb. Men nå ble jeg usikker på om det er jeg som skal utføre jobben 😁 Synes jeg ser deg hehe, kamp om tiden da ja! Man kan le av det i ettertid, men man blir litt svett I panna 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted May 25 Share Posted May 25 Deilig å få fikset de greiene der - gjorde selv denne jobben for rundt 1 år siden .... uten for mye søl 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.