Stian Posted January 17, 2021 Author Share Posted January 17, 2021 (edited) On 12/13/2020 at 10:18 AM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Må du ikke da av med hele huset den er festet i for å få samme festepunkt? Da har du en liten utfordring i forhold til akselen den sitter i? Da har vi fasiten. Endeplaten kan skrues av og byttes. 9 m8 skruer og en stor mutter Edited January 17, 2021 by Stian 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Så kjent ut stian, på E280 'oppgraderte' med plastdrev og slikt dill når automaten ble byttet for leenge siden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 16, 2021 Author Share Posted February 16, 2021 Etter langt om lenge er motoren i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 16, 2021 Author Share Posted February 16, 2021 Men tror du den virker? Neida. Etter myyye kinning og lufting går den nå på 4-5 sylindere og jeg er litt sur 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 18, 2021 Author Share Posted February 18, 2021 Fikk en særdeles hyggelig telefon for et par dager siden. 300 er klar! den går både forover og bakover Siden det fremdeles er litt vinter her hentet jeg den på tralle. Og i garasjen hjemme står en SL som ikke helt virker. Dermed kjørte jeg den opp til lagergarasjen. Det er litt trangt der for en stor varebil med henger, men jeg fikk gnikket den inn mellom en bygning og en kontainer, startet opp og rygget bak. Nå er det ikke hver dag jeg rygger av en henger, så med det samme bakhjulene var på vei ned var jeg ute for å kikke og sjekke og kontrollere og justere. Observatør og førstedirrigent er 12år og var litt nervøs for ansvaret han fikk. Mens vi pekte på vinkler og diskuterte kurs, kompetanse og angrepsvinkler stoppet bilen. Den er sannsynligvis tom for bensin, men etter kort tids kinning var og batteriet tomt. Så, der sto vi da....med en bil litt av hengeren. Den trillet litt ned til bakdekkene traff bakken. Men fra der måtte den oppover. Bakken var nytint grus og ble til 5cm gjørme. For å få den ned av hengeren måtte vi bruke en jekkestropp vi festet til et betongelement og kneppet den ned av hengeren og opp gjørmebakken. Etter at den var av fikk jeg fremdeles ikke ut varebilen så jeg kunne bruke den for å slepe må. Vi måtte dermed kneppe den ca 4meter til opp en slak bakke med en 1.5tonn jekkestropp. Til informasjon så går det ganske sakte, og det må byttes tak ganske ofte. Ca 4ganger per meter faktisk. Etterpå trillet den lett som en plett inn på lageret. Ingen bilder ble tatt under seansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Utrolig bra! Blir bra med bilder og lyd 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Uffamei 🙈 fikk du alt på en gang her nå da. Hva tror du er årsaken på sl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 (edited) På 280SL-en vet jeg ikke.☹️ Jeg må prøve først å få gang på den. Den får bensin. Alle dyser er luftet grundig og lenge. Innsugsmanifoil med dyser kom fra motoren som sto i før og virket fint der. Alle tenningsdeler kom fra motor som virket, bortsett fra rotorarm-stift-ting. Alle pluggledninger er ohm-et OK. Alle plugger er like kålsvarte. Den sviver ujevnt på ca500 omdreininger og stopper relativt ofte. virker som den går på 4 sylindre eller færre. Ingen forskjell om jeg tar av en pluggledning eller kobler av bensinrør til en dyse. Tenningen ligger på 0grader. Ingen endring om jeg tar av vakumslangen. Hvis jeg gir gass så kommer turtallet opp etter litt tid, og da endrer tenningen seg når vakumslangen er på. Det kommer og noen eksplosjoner som ikke er en del av tenningssyklusen. Forslag mottas. Edited February 24, 2021 by Stian 280 ikke 300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 (edited) Har du sjekket kamstyringen om den stemmer med merkene Stian? Edited March 1, 2021 by bska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Siden jeg mistenkte at 300 kun var tom for bensin reiste jeg opp å fylte på 10l. Og jammen startet den ikke med det samme. Da tenkte jeg å bare lunte meg ned å fylle på litt til. 10liter holder jo ikke lenge. Så bremsen henger jo seff på ett bakhjul. Skikkelig! Da ble det "limp home" med mange pauser. Sååå siden SL står i den strore garasjen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Da fikk vi løsnet klossene....men den henger nok på håndbrekket og. Den fikk litt temperatur på neste tur. Og den sviver ikke helt greit.😵 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 Ahhh. Hengerfeste... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 2 skadeskutte biler nå da 🙈 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 8, 2021 Author Share Posted April 8, 2021 WTF! https://youtube.com/shorts/rZ7ux4_0tIo?feature=share 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Skikkelig hvin fra den kompressoren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Oiii Stian, dette er ufortjent. Den lyden der var veldig snodig, kan det være noe oljepumpe problem av noe slag. Og gangen i motoren høres ut som om kamstyringa er på tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 8, 2021 Author Share Posted April 8, 2021 Kam står der den skal. Alle ventiler har korrekt klaring. Lyden kommer og går. Stort sett kommer. Oljetrykket er relativt greit. Alle plugger er nye og har gnist. Ny tenningsmodul. Pluggledninger er sjekket. Fordelerlokk og rotor er relativt nytt Målte temperatur på eksosmanifoilene. Da var 1-3 over 100grader 4 var 75grader 5 50grader og 6 27grader. Pluggene var glade og fornøyde. Da MÅ det være dyser tenkte jeg. Så jeg har hatt ute alle og sjekket de. De kommer ikke akkurat en dusj, mer en sprut. Men alle spruter. Det er ingen som bare drypper. Når jeg sjekket eksostempen på 5 og 6 mens jeg hadde ute dysene på 3 og 4 var det over 100grader på 5 og 50 på 6, så noe skjer. Dermed har jeg bestilt nye dyser. 270kroner per stykk. Det er jo superbillig i forhold til en D-jet der det koster 270Euro. Så får vi se hva som skjer med den gøye kompressorlyden..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Utifra eksos tempen du har målt så kan det virke som halve motoren virker. Om du ikke allerede har gjort det så ville jeg tatt en komp test, aller helst sylinderlekkasje test Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 22, 2021 Author Share Posted April 22, 2021 Nye dyser på vei inn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 22, 2021 Author Share Posted April 22, 2021 Selvfølgelig var den akkurat lik, så nå er jeg litt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Virker som du helt klart er laaangt inne mekkehelvete nå. Velkommen etter... Nye plugger blir fort løgne om di har bada i litt for mye bensin Evt forsøke å gappe de ned til 0,6-0,7mm for å sikre gnist Trenge du komp måler så sjekk med Jonas, han kan sikkert roda litt i rode mitt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 16, 2021 Share Posted May 16, 2021 Hvordan går det? Fått igang m110? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 Sjekket alle vakumlinjer mange ganger, veldig nøye. Blåste så mye startgass på utsiden av innsug at boksen frøs. Da fant jeg en lekkasje der startgass kom inn. Pakning mellom innsugsmanifoil og toppen. Så hvordan får man av innsugsmanifoilen? Vel det er to muligheter. Ta ut motoren, eller ta av toppen. Jeg tok av toppen. Nå er det maling av hus på gang..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 Såååå, etter langt om lenge er huset malt. Innsug er montert på topp som ble overhalt for tre år siden, topp er montert på motor, væsker er fylt og startmotoren er rotert. Etter ca fem sekund gikk den på en rolig tomgang. Tydelig fornøyd med nokså korrekte menger av både luft og bensin. Det blei en liten feiring. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Slike suksesshistorier gjør godt - skjønner behov for feiring! Tror jeg har sagt det før - den har noen aldeles nydelige felger 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.