Jump to content

Stian sin 300SEL&Co

Recommended Posts

• Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da gjenstår bare en måned med jobb.   Ca to uker vil gå me til å koble de to slangene til varmeapparatet. Her vurderer jeg å få tak i en gynekolog eller Citröen-mekaniker.

Forberedelser til jubileumstreff i Årdal neste helg

Etter litt gnukk på seter. Det viser seg at de er pusset å malt flere steder. Ikke superfine men det virker som de er originale.

Posted Images

• 3 weeks later...

Den går fortsatt bare bakover.....

Hadde en samtale med Transtec (girkasseoverhalingsfirmaet) som har bilen nå sist fredag. De har fremdeles ikke funnet ut hva som er feil. De hadde riktignok ikke hatt så mye fokus på den i det siste.....

• 1 month later...

Da var endelig dette tettet. 

Nå mangler bare litt rustbeskyttelse inni kanalen. Så er det klart for neste oppgave

Som noen kanskje husker hadde jeg av toppen i 2018 og skiftet toppaknining.

Samtidig skiftet jeg ventiltetningene og lappet inn ventilene da det var tendenser til veldig mye skydekke etter en nedoverbakke. 

Alt vel en liten stund. 

Nå er det verre. Ganske store mengder eksos kommer ut etter motorbrems. Jeg tenker stempelringer. Etter 250Kkm er de vel utslitt.

Noen som har en bedre forklaring?

Er ikke det nokså typisk å få mer oljerøyk etter motorbrems med overhalt topp på en godt innkjørt motor? Det er hverfall min erfaring. 

E280 var kjørt godt over 200' når jeg fikk eksos lukt i ekspansjonstanken, og etter overhaling røykte den greit i bakkene. Den gang burde jeg nok kjørt en kjapp runde med wd40 honing & brukt de samme stempelfjærene. Tipper d hverfall ikke hadde blitt verre..

• 2 weeks later...