Jump to content

Stian sin 300SEL&Co


Stian
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Den går fortsatt bare bakover.....

 

Hadde en samtale med Transtec (girkasseoverhalingsfirmaet) som har bilen nå sist fredag. De har fremdeles ikke funnet ut hva som er feil. De hadde riktignok ikke hatt så mye fokus på den i det siste.....

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da var endelig dette tettet. 

Nå mangler bare litt rustbeskyttelse inni kanalen. Så er det klart for neste oppgave

 

Som noen kanskje husker hadde jeg av toppen i 2018 og skiftet toppaknining.

Samtidig skiftet jeg ventiltetningene og lappet inn ventilene da det var tendenser til veldig mye skydekke etter en nedoverbakke. 

Alt vel en liten stund. 

Nå er det verre. Ganske store mengder eksos kommer ut etter motorbrems. Jeg tenker stempelringer. Etter 250Kkm er de vel utslitt.

Noen som har en bedre forklaring?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det nokså typisk å få mer oljerøyk etter motorbrems med overhalt topp på en godt innkjørt motor? Det er hverfall min erfaring. 

E280 var kjørt godt over 200' når jeg fikk eksos lukt i ekspansjonstanken, og etter overhaling røykte den greit i bakkene. Den gang burde jeg nok kjørt en kjapp runde med wd40 honing & brukt de samme stempelfjærene. Tipper d hverfall ikke hadde blitt verre..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...