Stian Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 Venter i spenning på nytt om girkassen..... Snakket med de nettopp og de ventet på noen deler de skulle få lånt for å teste Ellers var jeg en tur på Tonstad på jobb. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Fine bilen 😃👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Utrolig flott bil! OG, dette må være noen av de flotteste felgene jeg har sett på en SL 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 13, 2020 Author Share Posted September 13, 2020 Forberedelser til jubileumstreff i Årdal neste helg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 13, 2020 Share Posted September 13, 2020 😀👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 18, 2020 Author Share Posted September 18, 2020 På vei til Årdal! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Fine omgivelser 😀👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Stian, vi er jo spent på 6.3'en med "nyvasket" motor ....... når skjer det noe der? Får du den på veien før vinteren tar oss? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 26, 2020 Author Share Posted September 26, 2020 Den går fortsatt bare bakover..... Hadde en samtale med Transtec (girkasseoverhalingsfirmaet) som har bilen nå sist fredag. De har fremdeles ikke funnet ut hva som er feil. De hadde riktignok ikke hatt så mye fokus på den i det siste..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 Lurte litt på hvorfor vinduet skrangler sånn i SL-en. Punkt 1- det mangler en avskraperlist på innsiden av vinduet. Punkt 2- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 Skulle bare smyyyge meg under for se på litt kraftig oljesvetting fra girkassen. På vei under var det jammen en liten brun flekk.... Her må det sveises Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 Alltid noe å gjøre 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 47 minutes ago, Harald said: Alltid noe å gjøre 😀 Alltid 😃 Ser ut som om det er samme plass som på min Stian. Er vel kanskje et typisk sted Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 1, 2020 Author Share Posted November 1, 2020 Da var endelig dette tettet. Nå mangler bare litt rustbeskyttelse inni kanalen. Så er det klart for neste oppgave Som noen kanskje husker hadde jeg av toppen i 2018 og skiftet toppaknining. Samtidig skiftet jeg ventiltetningene og lappet inn ventilene da det var tendenser til veldig mye skydekke etter en nedoverbakke. Alt vel en liten stund. Nå er det verre. Ganske store mengder eksos kommer ut etter motorbrems. Jeg tenker stempelringer. Etter 250Kkm er de vel utslitt. Noen som har en bedre forklaring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 1, 2020 Share Posted November 1, 2020 Lekkasjetest er vel det beste utgangspunktet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 1, 2020 Share Posted November 1, 2020 Er ikke det nokså typisk å få mer oljerøyk etter motorbrems med overhalt topp på en godt innkjørt motor? Det er hverfall min erfaring. E280 var kjørt godt over 200' når jeg fikk eksos lukt i ekspansjonstanken, og etter overhaling røykte den greit i bakkene. Den gang burde jeg nok kjørt en kjapp runde med wd40 honing & brukt de samme stempelfjærene. Tipper d hverfall ikke hadde blitt verre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Ikke veeeldig stor forskjel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 12, 2020 Author Share Posted November 12, 2020 Og dermed er vi i gang! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 Dag to.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Fått opp panseret til slutt ja, bra jobba! 👏 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Tenk sikkerhet, Stian, ser den står på fire bukker. Shit can happen ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 5 hours ago, Jan S said: Tenk sikkerhet, Stian, ser den står på fire bukker. Shit can happen ..... Fire bukker pluss jekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 14, 2020 Author Share Posted November 14, 2020 7 hours ago, Sven Håkon said: Fått opp panseret til slutt ja, bra jobba! 👏 Puhh! Det er mye jobb å få opp for oss som er litt "vertikalt utfordret". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.