Erik560 Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Ser flott ut, et smykke. Gratulerer 👍 Tror jeg skal begynne å spare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik560 Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 1 hour ago, Stian said: Den er godt vasket og renset av http://www.woerle-fahrzeugtechnik.com/ Nesten det jeg tenkte.... Jeg troooor kanskje ledningene er til turtelleren.... eller deromkring. Må muligens lage ett litt større løfteåk for å få den i på en litt kontrollert måte. Hei, er motoren overhalt også, eller kun vasket og renset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 13, 2020 Author Share Posted May 13, 2020 Veeel de vasket veldig veldig grundig og byttet lagere og sånt der de var litt rufsete 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 13, 2020 Author Share Posted May 13, 2020 Litt bilder av sånne ting som aldri vil vise senere. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 👍 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 16, 2020 Author Share Posted May 16, 2020 Motor i og mellomaksling koblet til. Vurderte aldri skohorn. Gikk rett til brekkjern for å få den ned. Det kombinert med egenvekten gjorde susen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 16, 2020 Author Share Posted May 16, 2020 Da gjenstår bare en måned med jobb. Ca to uker vil gå me til å koble de to slangene til varmeapparatet. Her vurderer jeg å få tak i en gynekolog eller Citröen-mekaniker. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Ser rimelig heftig ut dette 👍😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Look! Shiny parts! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Inn her er det jo masse plass! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Durer det snart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Alt tar liksom litt lang tid. Det tok for eksempel tre kvelder å få hengt opp eksosen Men det nærmer seg jo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Måtte slipe litt på en brakett til kompressoren for å få på bensinslangen. Det var denne som laget lekkasjen på side 3 for mange år siden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Litt oversikt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Kjære luftfilterboks. Ned her SKAL du, om me så skal grine begge to! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Bare å brette opp armene, motor må enten ut, eller så må karosseriet ned 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Er det ikke en propp så du kan slippe ut litt luft, og så blåse den opp igjen når den er på plass? Med vennlig og medfølende hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 6, 2020 Author Share Posted June 6, 2020 Det gikk greit. Jeg hadde fått den ut, så jeg visste at det skulle gå å få den ned. Men det føles litt som sånne magiske ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Alltid lurt på hvorfor de lager plassering av utstyr så utrolig trangt. Noe de kom på i siste liten liksom 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Nå ble ikke detta karosseriet konstruert for denna motoren, akkurat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Er den ikke original med denne motoren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Her må du lese deg opp på historien, Syver. Det var en på fabrikken som mente at motoren fra 600'n burde kunne gå å skohorne ned i detta karosseriet. Den ble bygget i all hemmelighet om kveldene på fabrikken. Under en testtur på fabrikksområdet feis den forbi vinduet der det var styremøte. Det var først da at styret visste at det var bygd en slik bil. Derfra ble det noen styremøter før bilen offisielt ble "født". Så detta er en skikkelig factory hot rod. Eller noe slikt, fritt etter hukommelsen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Det er en kul historie! Tenkte mer på om akkurat denne bilen var levert med denne motoren 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Denna bilen er levert med denna motoren. Men MB hadde aldri noen plan om å bygge denne kombinasjonen av karosseri og motor før de så en slik som kjørte rundt på fabrikksområdet. Da først så de det var mulig. Så det er ikke rart det er trangt i motorrommet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 8, 2020 Author Share Posted June 8, 2020 Slik var gammel dynamo... Og slik var ny... Da må vi trimme litt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.