Stian Posted August 3, 2019 Author Share Posted August 3, 2019 Da var det i. Vet du når de begynte å levere R107 med den typen seter (med vipp av ryggen)? Jeg har en '74-modell som ikke har dette, og det er et herk å komme til kalesjesveiva bak førersetet (med vindskjermen på plass. Kan det være levert kun på biler med "baksete"...? Ooops, enda en melding jeg har lest men glemt å svare på. Jeg trodde alle hadde denne vippearmen. Bare for å være litt "anorakk" så sjekket jeg brosjyren fra 1974.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 3, 2019 Author Share Posted August 3, 2019 Har du kansje SLC seter med vakumlås? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 3, 2019 Author Share Posted August 3, 2019 Var en tur till sørrlannet med denne equipasjen 1,8liter per mil! Equinor har sendt meg en fruktkurv og takket for årets overskudd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Sånn er det når man tyner små motorer med tunge lass :lol: Hadde nok hjelpa å tatt ned kallesjen. Da hadde hengeren bare vært dobbelt så høy som bilen i steden for tre ganger høyden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Også er det jo altfor lite skyv med den vinkelen på propellen også! Med vennlig sommerhilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Altfor dårlig innsats Stian, da jeg dundret nedover Sverige i venstrefeltet med vogn bak på 230'n endte forbruket opp på 2,4 l/mil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Må du ha henger for å klare det?? Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Har du kansje SLC seter med vakumlås? Det er mulig det er byttet stoler i min en gang i tiden, det har jeg null oversikt over... Jeg har også sett at noen har skruknotten for seteryggen på innsiden av setet, altså inn mot den andre stolen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Jeg har også sett at noen har skruknotten for seteryggen på innsiden av setet, altså inn mot den andre stolen. Jepp. Ryggjusteringenskruen skal være inn mot midten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 Sånn er det når man tyner små motorer med tunge lass :lol: Hadde nok hjelpa å tatt ned kallesjen. Da hadde hengeren bare vært dobbelt så høy som bilen i steden for tre ganger høyden Ja, blei vinka inn på vekta på Krossmoen av vegvesenet&di for å sjekke tyngden. Resultat: Liten overvekt og ønsket god tur videre Kjørte uten kalesje hjem, samme forbruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 20, 2019 Author Share Posted September 20, 2019 Hatt litt mas med c219 i det siste med lite lys i tronken, bare skiltlys av og til og motoren som trekker låsen har hakket 14-15 ganger når jeg åpnet bagageluken. Fant synderen Jordledningen var knekt nesten helt av. Fikk klemt på noen kabelsko og stripset den på en litt mer bøyevennlig måte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 Iverksatte et motorvask og rens-program på 300. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 Kanskje også legge opp til mindre ventilasjon i eksosen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Hekkan så kule den motoren ser ut🥳 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Stilig bil! Du er ikke litt frista til å lage en Rote Sau da 🤔😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 9, 2019 Author Share Posted October 9, 2019 (edited) Njeeee. Det er litt mange som bygger Rote Sau replikaer, med mer eller mindre hell. Veldig ofte mindre. Det er bygget mange liknende av AMG, blant annet denne: Men jeg ville jo helst hatt en av denne fra AMG. Det er 6,8literen. Men det sies at det er en annen blokk enn 6,3 Edited October 9, 2019 by Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Ja, litt enig i det. Men jeg er litt gammel AMG nærd, så jeg har veldig lett for å falle for fristelsen å jasse dem opp litt. Men du skal ikke mange detaljene til med ulikheter før man ser det burde vært gjort anderledes. Det er flere som ikke setter seg inn i alle detaljene. Blir litt sånn halveis egentlig. Enten alt eller ingenting. Greit å ha sin egen liten signatur, men ikke så stor at den blir veldig iøynefallende.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 9, 2019 Author Share Posted October 9, 2019 Den vanlige stylingen de gjorde på karrosseriet på biler de hadde tunet var å ta av 300SEL merket, og flytte 6,3merket over til andre siden..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Du får oppsøke tuning deler på FB for eksos, ligger et rustfritt 3,5 tommer supra anlegg til noen få lapper tjihi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Skulle vært en sann glede å sett den en gang iallefall 👍😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 9, 2019 Author Share Posted October 9, 2019 6 hours ago, bska said: Du får oppsøke tuning deler på FB for eksos, ligger et rustfritt 3,5 tommer supra anlegg til noen få lapper tjihi Sosemikkel. Eg ska ikke ha japsedeler på min equipasje. Selv ikke om de er uoriginale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 Nu skal det vaskes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Folk lo av meg då eg tok av skilt og skiltplate på bagasjeromsluka, for å få vaska skikkeleg bakom... 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 (edited) Du har den store modellen av vaskebørste du og, ja. Edited October 12, 2019 by tommern57 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Skal vi bytte nå som vi er så godt i gang? Du tar min M110, og jeg din? 😁 Ikke overlatt til tilfeldighetene ser jeg 💪👍😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts