Jump to content

Stavanger, Noredalen 188

Guest bska

Recommended Posts

Kjekk kaffidrøs med Svenni og Morten i dag....gikk i høner, festing og bil, selvfølgelig.....

Fikk malt gulvet på dassen. Hold dere unna den de nærmeste dagene slik at epoxymalinga får herde. Merket at det kokte litt noen plasser rett før vi tok kveld. Sikkert ikke helt bra det gamle underlaget, men.... vi får se om det lar seg rette på.

Radio'en henger nå på veggen, med provosoriske høytalere. MB høytalere selvfølgelig.... i påvente av at Frode skal komme med sine.

Nå gikk det nesten 3 liter epoxymaling til dassen så det bør holde i massevis med de 6 litrene vi har igjen til kaffirommet. Her trenger vi 3 sekker fibermasse. Foreslår vi enten deler på kostnadene eller at Thomas legger det inn i leieprisen. Comments?

Jeg kan handle gjerne handle sekkene.

• Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror det er best å ta det på siden og ikke blande det inn i Thomas sitt regnskap, eller hur Thomas?

Hvor mye snakker vi om for et par sekker, et par hundringser?

Kjempe med dassen Bernt......!!

Burde også kjøpt noe murtett, maling eller noe i den duren og få malt den lekaveggen(utvendig), da det lekker litt vann inn der....... :?

Noen som har noe murmaling stående, fargen er av mindre betydning da vi sjelden er på de kanter... :lol:

Tror det er det som er årsaken til at det er litt rått inne avogtil......

Enig Frode, den lekablokk veggen er ikke mye tett når det driver på som verst. Det var ennå fuktig etter værstingværet tidligere i uka. Sånt murtett greier er rimelig kostbare greier og på leka er det rimelig udrøyt.... Behandlet pipa på huset nå i sommer med slikt vanntett stoff (hvitt). Betalte drøye 200 for pulveret. Billigste løsning er sikker å pusse veggen. Et par sekker med pussemørtel iblandet litt heftestoff hadde sikkert gjort jobben. Vi får sette det på dugnadslista....

Er den ikke pusset på utsiden, noen som husker det?

Holder det ikke med noe vanlig utvendig murmaling, et spann til 2-300,- rekker vel til minst 2 strøk....... :lol:

Eller er det bare tull?..... noen som har kjennskap til mur og murmaling, eller har prøvd det hjemme, blir det sånn noelunde tett?

Frode, jeg husker ikke om det er pusset på utsiden. Hvis det er pusset burde det holde bra med en god oljemaling.

Dugnad på søndag ?

Thomas har gjort en kjempejobb med å rydde og rive opp de gamle flisene på kaffirommet.

Vi skulle fjernet limet på gulvet. Er det noen som kan være med å ta i et tak ila helga. Anyone ?!

• 2 weeks later...

Bare for å holde spirit'en oppe:

- leka veggen er impregnert på utsiden

- deler av dassgulvet er malt på ny pga koking (gammel epoxy)

- gulvet på kaffirommet er rengjort og malt

Tordenskiolds soldater står på !

Stemningsrapport fra base camp:

Selv om kjøretøyet er av feil type så er antrekket tilfredstillende. Noen tilfredstiller i så måte ingen krav, med det ryktes at ny MB er på gang. Så noen kjøretøy er altså av rett type, men ikke nødvendigvis i god stand. Selv om noen tydelig bestrider at det ikke er så ille.... hallo anybody there. Entusiastene går gjerne det i knestående for sitt kjøretøy - og hverandre. Ser dere skrua jeg mistet....Noe jernvare er det dessverre ikke håp for.

Guest 300TDT
Stemningsrapport fra base camp:
Denne minte meg om min gamle 123 før den måtte forlate meg:

ND1_anybody.jpg

Eneste grunnen til at W123 ikke lever evig. Mekanisk må du bruke dynamitt for å stoppe dem

@bska

Fine bilder, kjekt med referat for oss som ikke hadde anledning til å komme i går.

@alle i klubben

Vi har en brukt spillolje beholder type med trakt for oppsamling av olje.

Denne er veldig grei å bruke når vi får løftebukk, og skal tappe av olje etc. Denne kan hentes vederlagsfritt hos oss. Dette må gjøres omgående, noen som har varebil eller tilhenger?

Ring meg på 907 88 323

Ehhh, takk. Følte vel at det var tilstrekkelig med bilder. Prosa er nok overflødig her - ja.

Dog, kun en kommentar: Ett av bildene var bestilt. Dere ser hvem det gjelder ?

@Thomas, løftebukk Hurra ! dette er jo nesten religiøst ..... Får vi landet spillolje tanken også ? Gi beskjed om det trengs assistanse med bil, henger .....

- og jeg blir litt ydmyk når du teller Camry'en som 1 av 7 biler :-)

@Morten, svaret er enkelt: det er jeg som tar bildene :-)

Ehhh' date=' takk. Følte vel at det var tilstrekkelig med bilder. Prosa er nok overflødig her - ja.

Dog, kun en kommentar: Ett av bildene var bestilt. Dere ser hvem det gjelder ?

@Thomas, løftebukk Hurra ! dette er jo nesten religiøst ..... Får vi landet spillolje tanken også ? Gi beskjed om det trengs assistanse med bil, henger .....

- og jeg blir litt ydmyk når du teller Camry'en som 1 av 7 biler :-)

@Morten, svaret er enkelt: det er jeg som tar bildene :-)[/quote']

Har desverre blitt utsatt for en noe "useriøs" selger, som ringte tilbake 3 timer etter enighet om et salg at han ville selge til en annen.

Merkelige fyr...

I alle fall så er vi tilbake igjen til start.

Så løftebukk jakten er ikke ett avsluttet kapittel???

Da får vi sjekke opp noen alternativer, løftebukk må jo i hus...

Spillolje samleren ble avhentet hos oss i dag, er nå på tur i Surburban`en.

Trenger dere 200 ltr plastfat til oppsamling/bossdunk etc, er det bare å gi beskjed.

Spillolje samleren ble avhentet hos oss i dag' date=' er nå på tur i Surburban`en.

Trenger dere 200 ltr plastfat til oppsamling/bossdunk etc, er det bare å gi beskjed.[/quote']

Yepp, den ligge nå å ruller rundt baki burabanen! Tror ikj eg får tid til å kjøre den opp før på lørdag en gang..

Ett plastfat er jo fint å samle spillolje på?

M.

Så løftebukk jakten er ikke ett avsluttet kapittel???

Da får vi sjekke opp noen alternativer' date=' løftebukk må jo i hus...

Spillolje samleren ble avhentet hos oss i dag, er nå på tur i Surburban`en.

Trenger dere 200 ltr plastfat til oppsamling/bossdunk etc, er det bare å gi beskjed.[/quote']

Ja, handelen var så og si i hus, før selger trakk seg, og dermed er letingen i gang igjen !

Takker for dine innspill...

• 7 months later...
Guest Geggi

Så helt perfekt ut!!! :P

Hadde jo tenkt å bidra med å henge den opp selv, men har vært mye krasj med mandagsmøtet i det siste... og i morgen er det Viking-Brann :oops: Så veldig bra ut! B.O.S. klarte å ødelegge en 17" Avantgarde til så hvis det er noe annet som skal henges opp.... :lol: