Jump to content

Radiostyrte gleder (VAR : IKKE glem burdagen til sønnen din!!)

TEH
 Share

Recommended Posts

Var en tur innom Micromonsters i Oslo idag,mye fett der gitt,så på en 1:5 bil der med en 24 ccm motor (motorsag motor),den var faktisk ikke på mer en 3,75hk... Noe jeg synes var litt rart,men og sammenligne en nitrobil og en bensinmotor var vist ikke mulig,her er det også snakk om MYE mer nm på motorsag motoren enn min eller min samboer sin nitrobil....(Selvfølgelig) skulle vist bli greit parkert mente dem  :) Nå vet jeg hva jeg skal bruke mine kommene 100 timer overtid på jobben til. 1:5 BIL!!!!!!!  :D om ca 1 mnd har jeg en slik,BIG PARTYTIME!!!!  :D Nå skal kjerringa og nabon få spise GRUS  :lol:

Hva slags bil var detta? Fordelen med slik motor er at den går på vanlig bensin.

Kjekt å ha litt reservedeler hvis motorsaga ryker også.

Enebonzern min er vrak nå. en del tannhjul som ser litt slitne ut og knekt et par tenner i overføringa til framhjulene. Jeg la inn et bud på den sledgehammeren, men selger syns det var for billig.

Noe sånt, kanskje? http://cgi.ebay.com/KING-KONG-1-5-SCALE-4WD-GAS-MONSTER-TRUCK-RTR-NEW_W0QQitemZ200238417022QQihZ010QQcategoryZ44029QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• Replies 517
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehehe!! Men fyttikatta det hadde vært dritrått å hatt en slik en. Jeg har mye utmark i nærheten av huset og kjøre i også.

Jeg har 5 min kjøretur til et nedlagt grustak. Bonzerne blir liksom ganske små der. Kjører så hardt at regulatoren slår ut pga. temp (95c) selv med kjøleribbe og kjølevifte. Et 4500 mah batteri er tømt på 20 minutter, og de originale tamiya-pluggene smeltet. Bensinbil gir kanskje litt mer mening på slike steder. Det ser ut som man kan få seg noe rimelig kult for rundt 4000, men det er nå en del penger det ,da.

UPS!!!!!! var nok ikke så mye som 100 overtidstimer,regnet feil gitt....  :oops: blir nok 50 timer  :) er faktisk usikker på hva for nye slag det var den jeg så litt på,var bare en kjapp tur og så på den igår når jeg var i butikken for og handle noe nye deler... derfor jeg falt pladask for den var at det var ett boble karoseri,ja dere leste riktig,en boble  :) stygge biler langs veien men sett karoseriet på en "monstertruck" understell så syns jeg dem blir utrolig tøffe  :) hvis dere vil se noen fine videoer så ta en titt på micromonsters.no og klikk dere inn på videoer,er ett par videoer der som dem kjører 1:5 biler i ett grustak,også noen fine bobler der  :) Men er utrolig fornøyd med T-maxx som jeg har selvom samboern kjører fra meg med sin nye T-maxx 3,3 mot min 2,5.... dyrt og kjøpe en 1:5 bil men utrolig enkelt og kjøre med... start motorn og gi bånn pine,vifteavkjølinga ordner resten,det råeste er at du kan kjøre 40-50 min på 1 tank  :D mot min 5-6 min  :( for ikke og snakke om BILLIG bensin,nitro'n jeg må kjøre på koster 233kr for 4 liter,samboern sin koster 350kr for 4 liter....http://www.micromonsters.no/Hjem/VelkommentilMicromonsters/tabid/108/Default.aspx

Frode : Det koster mer penger for nitrobil,men du for mer glede av en slik bil også,er endel jobb med nitrobil med innkjøring og finjustering av motor etter endt innkjøring,det er møkk kjedelig,men når det er unnagjort så har du vannvitig mye morro,jeg kjører også i ett grustak 5 min unna oss,ett helt ideelt sted og kjøre\herje!!! Hvis du skal kjøpe en nitrobil så pass på at det er skikkelig saker du kjøper,solide og godt beskyttede mellomakslinger er veldig viktig,har en kompis som tar en mellomaksling omtrent hver gang han kjører pga dem ligger helt åpent,ett lite hopp og stygg landing er nok til at dem blir skakke....

For og reklamere litt  :D : Er du inne på tanken så tenk godt igjenom og ta en skikkelig titt på TRAXXAS,dem bygger sinnsykt solide biler, nå er jeg litt usikker på om du for noen av dem til 4000kr,men en T-Maxx 3,3 ligger på 4795kr hos micromonsters,der har du en vannvitig solid bil,med "overdimensjonerte" drivverk,4X4,el. start,solid 2 trins gearkasse som tåler sinnsykt med juling,digital servo,kommer orginalt med Weelibars,uten dem drar den rund fortere en du kan blunke,toppfart 45+mph osv,osv... bare pass på at du for kjøpt den nyeste versonen som har kommet,den heter 4908,ikke noe galt med den gamle 4909,men noe denna er forbedret eksos + 16% mer effekt og forbedret luftfilter som gir 8% mer effekt  :) er foresten innkapslet drivverk slik at grus og sand ikke kommer inn og alle ledd er det blitt monter mansjetter på så ikke grusen spiser så mye på metalet. ta en titt på youtube og søk etter T-Maxx 3,3,der har du masse filmer om den typen  :)

Det hadde helt klart vært stas med en large scale, men det får nå være grenser for hva jeg vil betale også.

Det ser ut som jeg kan finne helt fine, pent brukte savage her i norge for ca. 2.ooo,- . Går jeg opp til rundt 3.ooo,- finner jeg en splitter ny fra usa (DENNE), og opp til 4.ooo,- så får jeg en helt ny Thunder Tiger Sledgehammer med 8,2ccm motor fra UK. Det hadde helt klart vært kjekt med en bensin-bil i stedet for nitro, og litt ekstra størrelse, men alt kommer an på pris. Det hadde jo vært kjedelig å bruke 8.ooo,- på en bil hvis det viser seg at jeg ikke kommer til å bruke den noe særlig.

Kult at du kappes med kona om å ha størst bil forresten :)

Har du tips til en pent brukt LS man kan få under 4.ooo,- så er det bare å fyre løs.

savage X er drapsmaskiner og noen sabla gode biler,litt dårlig orginalservo men det gjør ingenting,det er også svakhet på min T-maxx,men sjelden jeg må ta en hårnålsving,da er jeg fortapt... servoen er for svak og svinger for sakte... men skal du bare leke deg så er denna mer enn bra nok så absolutt  :D var også en pen pris,dem ligger på ca 4500-5000 kr her i norge. lønner og bestille seg en bil fra utlandet,men pass på at din lokale rc butikk fører samme merke ellers kan det hende du må kjøre ett stykke for og hente f.eks ny plugg osv... har det problemet sjøl med traxxas,nærmeste sted blir oslo, 7 mil fra meg  :(

savage X er drapsmaskiner og noen sabla gode biler,litt dårlig orginalservo men det gjør ingenting,det er også svakhet på min T-maxx,men sjelden jeg må ta en hårnålsving,da er jeg fortapt... servoen er for svak og svinger for sakte... men skal du bare leke deg så er denna mer enn bra nok så absolutt  :D var også en pen pris,dem ligger på ca 4500-5000 kr her i norge. lønner og bestille seg en bil fra utlandet,men pass på at din lokale rc butikk fører samme merke ellers kan det hende du må kjøre ett stykke for og hente f.eks ny plugg osv... har det problemet sjøl med traxxas,nærmeste sted blir oslo, 7 mil fra meg  :(

Kjedelig når en må langt avgårde. Nærmeste her er vel på Kløfta det jeg vet.

Sikler også litt på denne : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14164198&sid=xz9sbeNReoM102828&WT.svl=Link

Han selger den litt billigere enn den som står der. Jeg tror det blir dyrere enn den savagen fra USA, men her følger en del med. 7 liter fuel er jo ikke gratis det heller.

Eller hva med denne :

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350080597062&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Helt ukjent merke for meg, men jeg lurer på om det er en replica av noe annet, og da kan man vel bruke deler fra originalen?

Syns det var rart han hadde skjært ut frontruta,har aldri hørt at noen biler må gjøre det på, så lenge den er holdt orginal,jeg mistenker at personen aldri har klart og stille inn bilen riktig og at den har gått for varm så da har han skjært ut frontruta slik at motoren for mere kjøling,men under kjøring i sandtak vil du fylle luftfiltere med støv på første tanken og det er ikke bra,tett luftfilter betyr mindre luft og da vil du få en varmere motor som heller ikke er bra... Rart at han skulle selge bilen etter bare 1 liter nitro? eneste bilen jeg har sett uten frontrute (skjært ut ca halve vinduet) var en bil med ettermontert turbo,da er du bare nødt til og gi maks kjøling. Når jeg kjører i sandtaket vi holder til må jeg bytte luftfilter ved ca hver 4. tank,har 5 stykker så får kjørt i mange,mange timer. 1:5 Biler har jeg fortsatt veldig lite peiling på,ettersom jeg kun har drevet med 1:10 og hvert litt borti 1:8 biler,men syns den 1:5 bilen hadde litt dårlig bakkeklaring... kan bli problem når den skal kjøres i kuppert terreng slik som i ett grustak osv... Men som sagt har jeg veldig lite peiling på 1:5 biler så da må du nesten forhøre deg med en rc forhandler,dem er som regel levende leksikon innen det rc faget  :) bare sammenliknet litt med min T-Maxx ( 1:10 ) der er det bakkeklaring på 4 tommer,kommer frem over alt  :D Av dem bilene du har sett på hadde jeg (min mening) gått for en savage hvis din nærmeste rc forhandler fører det merke,må ikke kjøpe nytt,men pass på at den du kjøper brukt ikke er for gammel,da blir sjansen stor at i perioder blir det mye skruing og det er kjedelig og fort kan ta vekk int hvis det skjer med en gang etter kjøpet.

jaja var innom og dro med meg en nikko til 700kr jeg... :-)

Varme opp kona til det som kommer .. bare sønnen på 2 blir 3 lissom...

Kom opp her en tur neste uke da, så kanskje vi kan få testet DENNE  :D :D :D

Blir nok fort noe på nitro ja :-)

Det var morro i ca 10 min.... og ikke finner jeg noen av de andre ekstra batteriene som da er til den andre bilen min :-(

Så 10min morro så vente 1-2 timer på lading.... kan jo bli kjedelig i lengden...

jaja var innom og dro med meg en nikko til 700kr jeg... :-)

Varme opp kona til det som kommer .. bare sønnen på 2 blir 3 lissom...

Kom opp her en tur neste uke da, så kanskje vi kan få testet DENNE  :D :D :D

Blir nok fort noe på nitro ja :-)

Det var morro i ca 10 min.... og ikke finner jeg noen av de andre ekstra batteriene som da er til den andre bilen min :-(

Så 10min morro så vente 1-2 timer på lading.... kan jo bli kjedelig i lengden...

Stusselig. Her har vi 5A hurtiglader. Batteriene blir litt varme, men det tar max dobbelt så lang tid å lade som å kjøre tomt.