Jump to content

Gunnar B Hagen sin 300SL 12v

Gunnar B Hagen
 Share

Recommended Posts

Ja da var kanskje på tide å legga ut noen bilder av tralla mi her på forumet.

92 modell 300SL som je bytta til meg her i vinter. var så heldig å fikk brukbar innbytte pris på en 300ce 24v som rusta begynte å komme litt for fort på ræva.. Må si meg meget fornøyd med bilen. fungerer meget bra. Ny kalesje våren 08, så fikk je tak i noen 9x19 lorinser,, kanskje litt i smaleste laget på bakhjula men....

hvis je har klart å knota til riktig her så skall det vises noen bilder under her

CIMG1603.jpg

CIMG1604.jpg

CIMG1605.jpg

• 1 year later...

ja tok ut sl i dag ut av garasjen. stått siden i oktober.. store planer om å koste på helakkering på den. så greit å begynne snart så det blir ferdig til våren... så tok en tur innover i dag for å sjekke pris. ja var i lillestrøm området. fikk pris på 15 tusen da tok dem også noen små flekker som er på den. ja sandblåste dem- syns ikke det hørtes så ille gæli ut je til å være et lakk og karosseri verksted.. kunne je få den ferdig til påske.

Men den er jo grå nederst rundt hele bilen.. hva syns folket skall mann lakkere helt ned  i bilens farge.. lakkeren var ikke enig i det. men vær sin smak.

hvis mann lakkerer helt ned så er det kanskje lettere å selge bilen når den tid sku komma en gang.  lakkeren babbla noe om at mann så ujamnheter lettere på plastikken hvis mann lakkerte.. ja var et eller anna slik han babbla om.. husker ikke akkurat ordrett her hva han sa

15K for en hellakkering er GRISEBILLIG. Ville fått referanser på firmaet først, for å si det slik. Men holder tilbudet vann og bilen blir bra etterpå, så vil jeg tro at dette firmaet vil ha nok å gjøre bare med biler fra MBE i overskuelig fremtid. Hold oss orientert om dette, vær så snill!

For øvrig: En R129 er en liten og "lett" designet bil. Du kan nok risikere at den vil se ganske mye "tyngre" ut dersom du lakkerer den helt ned. Jeg liker den lille knekken man får med kontrastfarge, men det er du som skal leve med resultatet så du bør følge din egen smak.

MVH Tore

Flott bil Gunnar!

Enig med de andre, mal den helt ned i samme farge.

Hva heter tassen som står bak'n på nederste bilde?

tassen heter doffen. bilde av doffen med mor si i bakgrunnen

IMG_1356.jpg

15K for en hellakkering er GRISEBILLIG. Ville fått referanser på firmaet først, for å si det slik. Men holder tilbudet vann og bilen blir bra etterpå, så vil jeg tro at dette firmaet vil ha nok å gjøre bare med biler fra MBE i overskuelig fremtid. Hold oss orientert om dette, vær så snill!

For øvrig: En R129 er en liten og "lett" designet bil. Du kan nok risikere at den vil se ganske mye "tyngre" ut dersom du lakkerer den helt ned. Jeg liker den lille knekken man får med kontrastfarge, men det er du som skal leve med resultatet så du bør følge din egen smak.

MVH Tore

ja skall bli artig å se. bestemmer meg i helgen tenker je.. blir det bra så går vell jungeltellegrafen fort i klubben.. fårn flere mber å lakkere

15.000kr hørtes billig ut ja! Det kommer vel litt ann på hvordan de maskere den, jeg personlig like og ta av div dekseler og lister før man lakkere da får man liksom lakk rundt hjørnene og ikkje på plasser der de ikke skal være lakk, men da blir det for mer arbeid og mye dyrere.

Lakket min SL helt ned og angre ikkje på det! Du kan ta en titt her :

http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=34283.0

15000 er utrolig billig men skal du lakke helt ned blir det nok dyrere ja. Biler ser mye nyere ut men det er en smak sak, dette er utrolig flotte biler uansett og din så ut som en meget bra eksemplar. Kos deg sommeren er ikke langt unna! 8)

ser kurant ut på bildet.. men er en grunn til at det trengs no lakk å no små fikks på chassiet..  og fått tak i et førersete som va helt og fint. så er mye gjort.. motor og driverk fungerer bra. men må si at sl på sommerhjul på snøføre er skikkelig kjelke.. har vell kanskje 150m med snøføre før je kom på bar hovedvei på fredag--  satte meg jaggu meg fast på flat gårdsplass..

men snart vår og da er det greit at lakkering og slikt kan bli gjort nå.. ja han sa i hvertfall at han demonterte det som var av plukk på bilen.. så den kan jo bare bli bedre nårn e ferdig..  er vell sann med damer og at dem blir noe slitne når dem har blitt brukt i 20 år av oss menn.. trengs litt lakk og sparkel da og.. hu huh