Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Er fristende ..... virker å være en rå bil og blir antagelig en "samlerbil" ..... men akkurat nå jobber jeg sakte men sikkert med min W116.

Fornøyd med din skjønner jeg. Har du 500E eller E500? Solide saker?

On 2.1.2022 at 17.06, Jan S said:

Er fristende ..... virker å være en rå bil og blir antagelig en "samlerbil" ..... men akkurat nå jobber jeg sakte men sikkert med min W116.

Tror ikke du skal drøye for lenge med å kjøpe en slik bil, hvis du drømmer om en. De har hatt en utrolig prisutvikling siste årene, iallefall i Tyskland. For 10 år siden fikk du en "bra" bil med ok km-stand for ca 20000 euro. Nå må du snart regne med det dobbelte, og du bør ikke kjøpe en halvshabby E500E. Det blir nesten garantert dyrere enn å kjøpe en bra/godt vedlikeholdt bil. Husk at alle biler over 20 år ikke har avgifter lenger, kun moms. 

• Like 1
  • Thanks 1

Har vært inne å titta på bilen din, W116 ser veldig fin ut. 6,9 literen er legende...

Gøy om du faller for fristelsen og handler 500E itillegg.

Har 93 mod 500E. Virker veldig bra og solid, fra det lille jeg har kjørt. Eid den i snart 6 år, kjørt ca 100 mil. Pr i dag kjørt ca 74 000 km.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

74.000 km ... jøss, det høres ut som en flott bil! Har bilen en egen side? Du må kjøre mer - 100 mil på 6 år er jo nesten "for lite" 🤣

Min W116 ser nok bedre ut på bildene enn i virkeligheten. Men den er ok og solid. Men under er den helt strålende, ren og fin - ser bedre ut enn vår 3 år gamle Golf 😄 Og interiør er også meget bra.

Det er egentlig en 4.5 liter (450 SE) med ettermontert 6.9, blir derfor litt feil å beskrive bilen som en "6.9". Men morro er det!

Må nok vente litt med E500/500E, dessverre

74.000 km ... jøss, det høres ut som en flott bil! Har bilen en egen side? Du må kjøre mer - 100 mil på 6 år er jo nesten "for lite" 

Min W116 ser nok bedre ut på bildene enn i virkeligheten. Men den er ok og solid. Men under er den helt strålende, ren og fin - ser bedre ut enn vår 3 år gamle Golf  Og interiør er også meget bra.

Det er egentlig en 4.5 liter (450 SE) med ettermontert 6.9, blir derfor litt feil å beskrive bilen som en "6.9". Men morro er det!

Må nok vente litt med E500/500E, dessverre
Bruker mer tid på service og vask/voksing enn kjøring, så burde kjørt mer ja.. Har flere gamle Benz, så tiden strekker dessverre ikke til i en hektisk hverdag.

Du ser tråden om 500E på profilen min. "HenningN's W/C/S 124".

W116 ser veldig fin ut! 6,9 er magisk uansett. Blir spennende å følge tråden din videre med oppdateringer, håper det kommer 500E i garasjen din også etterhvert

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk