Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Det er en bekjent av meg som har denne til salgs så jeg kjenner litt til historikken.  Vedkommende pussa ned bilen og lakkerte etter at han kjøpte den, bytta også til nøttetre interiør.  Bilen har skifta eier lokalt her på Kongsberg et par ganger, men har ikke blitt registrert eller kjørt.  Her er annonsen fra sist den ble solgt i 2013;

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=36350273&fks=36350273

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Rimelig heftig pris på denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117225667

Hva er forskjellen på US-versjon kontra Europeisk?

:lol: He He....denne prisantydningen er jo latterlig.  Men det er lov å prøve seg, fint for oss 500-eiere at prisene drives opp.

Men jeg tror ikke Oxfot Auto er klar over hva de gjør når de tilbyr 5 års reklamasjonsrett på en 500E, og med variabel historikk som nevnt i innlegget over her.  Med et slikt prisforlangende skal bilen være helt feilfri og i topp shine, men det er den ikke, bare kjørelengden tilsier det. Hadde jeg signa kontrakt på denne hadde de tapt 100-150 tusen i reklamasjonskostnader før blekket hadde tørka.  Så og si alle 500'er som selges i dag har et skjult og forsømt vedlikehold på minst 50.000 bare i delekostnader.  500'ene er såpass gamle nå at bare aldringen gjør at de regnes som en skikkelig "money pit".  Mercedes har også de siste 4-5 åra fasa ut et stort antall 500-deler og ikke minst 124-deler generelt, i tillegg er prisene mangedobla.  Det tynnes også ut på bilverkstedene med kunnskap om '90 talls Merce med V8, så det er en fordel å skru selv.

Dette er en Amerikansk modell og mange av de som kommer derfra har gjerne varmeskader og er "ferdig stekt".  Alt av gummi- og plastdeler er uttørka, såfremt det ikke er dokumentert bytta. I tillegg er det en del tekniske forskjeller på Amerikansk modell i forhold til standard modellen som ble solgt ellers i verden, også utstyrsmessig, og dette er ikke prisdrivende her i Europa.

Olav, jeg skal se om jeg får posta en egen tråd en gang om de forskjellene du spør om.

_5610989882.thumb.jpg.4b9d9f3396af764cd6ad1db05299d6a3.jpg

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...