Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Min E36 hadde en tidligere eier kjørt i Norge på falske skilter og falskt chassisnummer. Da jeg ordnet opp i dette preget trafikkstasjonen inn igjen det originale chassisnummeret, men det var ikke plass til pregeapparatet der chassisnummeret sitter originalt, så det ble preget inn på høyre rammevange under luftfilterboksen..

• 2 months later...
  • 2 months later...

Hvis det skal testes på hver EU-kontroll så begynner det jo å bli skummelt å bevege seg i nærheten av trafikkstasjoner!  :D Jeg skjønner ikke hvorfor der står i dokumentene, kan det ha med elektronisk fartssperre å gjøre? Det er jo uansett nokså latterlig at det står oppgitt i norske registreringspapirer!

Med vennlig hilsen, Olaf

Endel av vedlikeholdet for en entusiast er å regelmessig sjekke at fartssperra virker. Jeg pleier å sjekke et par ganger i måneden. Liker å ha ting i orden.  8)

Ha ha ha. Viktig at alt virker som det skal ja. 👍👍😎

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Fantes det cab'er med V8? Så en E420 sedan på bringatrailer nå nylig og kom til å tenke på at en slik motor i en coupe eller cab ville vært ganske kult.

Fikk vel kun 124 sedan med v8 originalt?..

Det stemmer, 124 med V8 er kun sedan; 400E, E420, 500E, E500, E500 Limited, E60 AMG, E60 AMG Limited.

I de 10-12 åra jeg har vært i 500-miljøet har det værsert rykter om at "noen" har hørt om og sett en pågående bygging av en 124 stasjonsvogn med V8 hos AMG.  Usikkert hvilken V8 og om det var konvertering av en sedan eller stasjonsvogn.  Etter at AMG og MB startet samarbeidet i 1993 ryktes det at man kunne få hva man ville hos AMG så lenge man betalte godt nok, og at de få bilene som eventuelt finnes skjuler seg i bilsamlinger, men det er hittil ikke dokumentert noe som helst.  (MB og AMG har heller ikke bygd 124 med V12)

:glasses7: