Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Dette er vel samme bilen som var til salgs for et par år siden. Prisen den gang var 90000 eks. avgifter. Hyggelig for oss som har 500E at prisene er på vei oppover..

Her er annonsen fra forrige salg:  http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=44537274&fks=44537274

Den ser litt bedre ut denne gang, spyling og støvsuging hjelper det. :-)  Tror det er vanlige 124-lyker på den.

-a-

biler som står lenge for salg ser ofte bedre ut på bilder enn i virkeligheten

vet ikke om 0,5 bar oljetrykk på tomgang er en medvirkende årsak

ser ut som det er en lei rustflekk i øvre kant av frontruten, førersiden

biler som står lenge for salg ser ofte bedre ut på bilder enn i virkeligheten

vet ikke om 0,5 bar oljetrykk på tomgang er en medvirkende årsak

ser ut som det er en lei rustflekk i øvre kant av frontruten, førersiden

Vanlig oljetrykk på 500 på varm motor på tomgang.

• 3 weeks later...

Denne så da meget pen ut. Jeg vil påstå at prisen er helt ok også. Mange nye biler som ikke når opp til denne.

http://www.finn.no/83165096

Den der kjenner jeg ganske godt til, da det var naboen min som eide den fra 1998 til Jan Rune tok over. Jan Rune er litt over middels opptatt av å ha ting på stell. Tidligere eier har hatt økonomien i orden, og ikke vært redd for å bruke penger på å ta vare på bilen. Føles som å kjøre nybil.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Denne ble første gang omtalt i innlegg #1984.  Prisen er redusert fra 95.000 til 75.000, men jeg tror den må ytterligere ned en god del.  Den er jo ikke momset inn og jeg kjenner ikke til hva momsregningen lyder på, men den kommer uansett i tillegg til salgsprisen.

Denne så veldig fin ut! :thumbright:

Står ingenting om historikk og opprinnelse, men det må være den mest strøkne originale 500E jeg har sett for salg her til lands. Ukjent bil for meg forresten.

Ny 500E på Finn http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86764978

Minner mye om en bil et medlem her tok inn fra USA i fjor. Noen som vet?

Ingvar, har du en link til den som ble importert fra USA?

Ny 500E på Finn http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86764978

Minner mye om en bil et medlem her tok inn fra USA i fjor. Noen som vet?

Ingvar, har du en link til den som ble importert fra USA?

Ja, det ser ut til å være samme bilen, lett å gjenkjenne siden den ikke har E/S bryter på girkassa. Her er den forrige FINN annonsen på den:

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55374074&fks=55374074

MBE-medlem Jan Rune kjøpte denne, og ifølge postene hans her på forumet fikk han bytta til Europeisk speedometer med nesten identisk Km-stand som bilen hadde tilsvarende i Miles da den ble importert; 141.621 Mi = 227.726 Km

Det er også samme bryteroppsett på midtkonsollen, men med anna plassering, så det er vel bytta HVAC-panel.  Han har også bytta ut den kraftige underdelen av dashbordet under rattet, samt bytta til Europeisk bakluke.

:)

Det stemmer at dette er min bil, Arnt. Og mye av det du skriver stemmer, men koffertlokket er det originale. På US-bilene var det et plastdeksel som var festet i skiltskruene, dette er demontert og nye lister over og under skiltet er montert. En annen detalj som også er spesielt for US-bilene er at alle skrudde karosserideler som dører, panser og koffertlokk er merket med chassisnr. og på denne bilen er dette intakt, noe som vitner om at bilen ikke har vært skadet/rusten. Jeg har gjort en god del oppgraderinger og utskifting av slitedeler og kosmetiske detaljer utvendig og innvendig.

Så nå gjenstår det å se om det er marked for fine originale 500E i Norge..

Har hatt denne bilen i 500-registeret noen år, men har ingen spesifikke opplysninger om den.  Den er ikke oppført som ombygd i vognregisteret hos SV, så det er sannsynligvis en originalbil.  Litt rart at chassisnummeret er rissa inn som vist på det ene bildet, ikke vanlig på disse bilene.  Legger ved dette bildet til sammenligning med bilde fra min egen '92.

Den så ut som den ikke var passet på no særlig...

Enig. Burde vært priset 100 000 kr lavere. For denne koster det å få i stand med originale deler (noe en gjerne vil ha på en slik bil).

Tja, det ser ut som den går som vanlig bruksbil og da blir det jo som en hvilken som helst W124 bruksbil med tilsvarende kjørelengde.  Man skal ikke dømme for mye ut fra bilder, men de sier ofte noe om eierforhold og vedlikehold.  Dokumentert vedlikeholdshistorikk er avgjørende for å beskrive tilstanden, men prisforlangende er i drøyeste laget vil jeg tro.

-a-

75_12571721991.thumb.jpg.283bb5aaae0826b3ae0deeeaee1c096b.jpg

IMG_0542.thumb.JPG.31777b29f01b2325b435d5dda3c821d8.JPG

Er ikke rammenummeret på feil sted også? Aldri sett originale rammenummer preget inn på denne måten, de pleier å være hamret inn.

Ja, såvidt jeg vet har MB aldri rissa inn rammenummer for hånd på den måten.  Vedlagte bilde viser lokasjon for innprega chassisnummer på 124 generelt.  På V8-modellene er det loddrett og på all anna 124-modeller er det vannrett.  På denne bilen er det i tillegg rissa inn på plata på baksiden.

VIN_location.thumb.jpg.a723842e4ec243b9e6c49724d9bd5348.jpg