Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

- 452 Two-tone horn

Heter koden, jeg har det på min s124. Det sitter to horn til under innerskjermene forran, ca rett forran framhjulene. De har en lit annen låt, muligens noe høyere, men det var kanskje for 25 år siden :P

- 452 Two-tone horn

Heter koden, jeg har det på min s124. Det sitter to horn til under innerskjermene forran, ca rett forran framhjulene. De har en lit annen låt, muligens noe høyere, men det var kanskje for 25 år siden :P

Er disse som av/på bryter slik som den som styrer lyset i taket. Ikke slik som varmen i bakvinduet som kommer "ut" igjen?

• 2 weeks later...

Jeg tror folk er blitt heeeelt gærne, jeg. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her - at det ligger 25.000 kroner i hanskerommet, for eksempel?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=57746799&ref=stream&ecid=ad_alert.m.stream.click

Riktignok har alt av gammel luftkjølt Porsche 911 omtrent doblet seg i pris siden jul, men trodde ikke det gjaldt alt mulig annet gammelt også...

Mvh Tore

Fin 300TDT til salgs, fin km-stand (??) og greit med utstyr  :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57892831&searchclickthrough=true

Det letteste man kan gjøre for å sjekke om km stand stemmer, er å få utskrift av alle bilens eu kontroller. Der står det notert hvor langt bilen har gått på hver kontroll. Den første eu kontrollen var i 1998, så her kan man fint finne ut om det stemmer.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57827359&searchclickthrough=true

Noen her som har denne eller? Eller, noen her som VIL ha denne eller?

Jeg har allerede Hurra!! :sunny:

...skjønt min er langt fra så strøken som denne...og det er en ombygd bil...men den ble til gjengjeld veteran i år Hurra nr.2!! :toothy8:

Rimelig forferdelig mønster på de setene.

90-talls stilen det. Syns det er kult på en slik bil.

He, He, ja Limited interiøret er både hatet & elsket, slik har det alltid vært, men det er betydelig finere i virkeligheten enn på bilder.  Synd at det slites så fort, men denne leverandøren http://www.baldesign.de/e500_limited.php gjennskaper det helt identisk og tilpasser eventuelle fargenyanser.  Han legger også på matt klarlakk som beskytter fargen, det har ikke det originale.  Uli er en ålreit fyr og har jobba med over 60 E500 Limited interiør.  Han er også fan av 500 stasjonsvogner og har komplett oversikt på alle som finnes.

:lol: bare ett ( av flere ) eksempel på at man kan importere 500 LIMITED selv for langt lavere pris :)  (med stjerna på panseret og stjerne på bagasjelokket slik det skal være ;)

http://www.mobile24.no/details.php?id=200530415&offset=53&source=mob&type=autos&lang=nor

Veldig fin den Limited'n til Petter, skulle gjerne sett den "in flesh".  Litt for mange hester i annonsen, det ble redusert til 320hk etter facelift, og fargen heter Safirsvart (Sapphire Black).  Legg merke til at den har den Limited plata i aluminium på midtkonsollen, se vedlagte bilde fra min egen.  Dagens nerde info er at jeg brukte 7 år på å finne ut om denne plata er en originaldel, men jeg mangler fortsatt partnummeret, så -

100 spenn til den som finner partnummeret! :prayer:

Det er ikke nevnt noe om historikk på bilen, men det forventes 100% på et slikt prisnivå.  I tillegg burde fiksen med taktrekket inngå i den prisen, og samtlige originaldeler som er endra på bilen per dato - baklykter, grill, stjernene og EVO II diamond cut hjula - burde følge med.

per89 har et godt poeng angående pris og jeg tror det er litt høyt, så det gjennstår å se om det slår til.  Men for å gjennta meg selv for n'te gang, det finnes ingen prislister på 500, det er tilstand og historikk som avgjør.  Denne Limited'n har stått til salgs i 8 år nå:  http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=2619292&finnkode=32678399  Fin bil med kjent historikk, så det er rart den ikke har blitt solgt.  Det siste jeg hørte om den i 2012 var at finishen ikke var helt i strekk, men det kan alltids ordnes.

Løp & kjøp! :love10:

Limited_alu.badge.jpg.0b97e24039d6bf87a9365d995614556e.jpg

Denne Limiteden er importert fra Japan. Eier sier bilen er "renovert" for betydelige summer. Underlig for en bil med så lav kilometerstand. Min 500E er kjørt nesten dobbelt så mye, og trengte bare en god vask etter import fra Sverige  :)..

Jeg har sett denne bilen live å synes den er fin.

De restaureringene han snakker om var etter det han sa til med deler som ble byttet ut for at den skulle være som ny, masse småtjafs som var byttet da jeg var der.

For halve prisen så hadde den nok hatt en del flere kjøpere.

Ikke lenge siden jeg såg en limited fra japan  til way lavere pris.

500E har WOT enrichment (wide open throttle) slik at den har litt mer hk enn E500 har. Samme gjelder 400vs420. Husker ikke tallene i farten. Bremser ble også endret ved facelift. Ellers er de lik foruten om faceliften som ble gjort på alle w124.

500 limited er laget i 500 eksemplarer. Det er noe usikkert om de 12 som ble sendt til AMG for ombygging til E60 Limited var en del av de 500 eller 12 ekstra. Alle Limited er facelift biler

To lakk farger var mulig, sølv og svart. Intriøret var i birdes eye maple treverk og enten sort med grå, rød eller grønn midt å dørpaneler. De har også gjerne rustfri dørstokker men dette var ekstra utstyr som man kun kunne få til disse. Ellers så var det max utstyr med sportline ratt og lær girspak. El seter osv.

Understells messig er det andre fjærer som gjør at den sitter rundt 1cm lavere enn 500. Samt EVO-II  17" felger.

Tror det skal være det meste. Arnt kommer vell med rødpennen sin å retter meg på der jeg er feil. Håper det ikke blir stryk her  :lol: