Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Ikke verst denne heller - og morsomt med en firmaannonse som er litt morsomt og entusiastisk skrevet. Bilselgerne har sikkert god tid om dagen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15715431&sid=xz1cbav1lrO114742&WT.svl=Link

MVH Tore

Når den er tatt inn som flyttegods. Betyr ikke det noe med tanke på ommbygging/trimming? I så tillfelle må jo dette ver ett bra emne for sladberg works e.l.

Ikke verst denne heller - og morsomt med en firmaannonse som er litt morsomt og entusiastisk skrevet. Bilselgerne har sikkert god tid om dagen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15715431&sid=xz1cbav1lrO114742&WT.svl=Link

MVH Tore

Når den er tatt inn som flyttegods. Betyr ikke det noe med tanke på ommbygging/trimming? I så tillfelle må jo dette ver ett bra emne for sladberg works e.l.

For oss som driver med amerikanere er flyttegodsimport viktig å ha i vognkortet, ettersom det gir grønt lys for å kjøre med bilen slik den er mht sikkerhetsbelter og farge på lys. Amerikanske biler har jo tradisjonelt kombinert bremse- og blinlys i rødt bak og kombinerte park- og blinklys i oransje foran, selv om også de i løpet av de senere årene har laget flere og flere modeller med oransje blinklys bak også for det amerikanske markedet. Og det er veldig fint å ha papirer på at man får lov å kjøre bilen med originalt lysutstyr (selv om sidemarkeringslysene uansett må kobles ut eller gjøres om til oransje både foran og bak), i steden for å måtte bygge om med stygge "lastebil-blinklys" skrudd fast på støtfangerne. Dessuten har amerikanerne et annet system for blokkering av sikkerhetsbeltene der en form for gyro slår inn og blokkerer snella dersom den føler en bråstopp, mens europeiske sikkerhetsbelter har en form for sentrifugallås på selve snella. Dette i tillegg til at amerikanerne i alle år har vært mye flinkere til å fargeavstemme beltene til resten av interiøret, samt at de som oftest har sneller i begge ender av beltet slik at det er langt behageligere å ha på seg, gjør at det både er tungvindt og blir stygt om man må bygge om beltene til Euro-godkjente - hvilket man altså må dersom bilen ikke har papirer på at den er importert som flyttegods.

Etter at Norge for noen år siden mistet muligheten for flyttegodsimport av bil, som ett av meget få land i hele verden, så er ikke dette noe stort tema lenger. Og når det gjelder forandring av ytelse (trimming) er vel den store forskjellen om bilen er importert etter "gamle" regler, altså før det årstallet da effekt ble en del av beregningsgrunnlaget for engangsavgiften. Nå husker jeg ikke helt årstallet der, lurer på om det var ca. 2003, men dette er altså en problemstilling som ikke har noe direkte med flyttegods å gjøre - rent bortsett fra at jeg tror dette med flyttegodsimport muligens forsvant omtrent samtidig som avgiftsgrunnlaget for vanlig import ble forandret.

MVH Tore

Men hva i alle dager er dette sugerøret nedi venstre hjørne for noe?

59_1996480199.jpg

Men hva i alle dager er dette sugerøret nedi venstre hjørne for noe?

59_1996480199.jpg

Der du bruker munn til munn metoden hvis den ikke starter  :lol:  8)

Seriøst? Gjorde du det? Hihi. Han liker ikke sånt serru. Knallhard type, men har rimlig peil på MB.

Så klart jor jeg det :D

Han virka små furten da han fikk budet.! Men men, ikke noe jeg kan gjøre med det :P

Men MYE bil for pengene da :P

Derfor jeg ga han et bud  :P

Seriøst? Gjorde du det? Hihi. Han liker ikke sånt serru. Knallhard type, men har rimlig peil på MB.

Så klart jor jeg det :D

Han virka små furten da han fikk budet.! Men men, ikke noe jeg kan gjøre med det :P

Men MYE bil for pengene da :P

En kan kjøpe rimelig mange 124 er for den prisen :lol:

Og bruke masse penger for å dem nesten like bra som denne, noe som faktisk nesten er helt umulig....

Ja ja selfølgelig men jeg tenkte jo på det som en slit og sleng bil da kunne du kjørt ut rimelig mange andre 124er  , men selfølgelig du finner nok ikke bedre og finere 124 tilsalgs i norge så den er nok verdt pengene.

Den var jo igrunnen alt for fin som en bruksbil.

nå har han satt ned prisen litt.....dette hade vert en perfekt bil for meg. hmmm lurer på om han tar 190 i bytte?

Bilen så veldig fin og original ut den!! Kanskje han selger den enda billigere ved "hurtig" salg?? :)

:Dbedre å kline til å kjøpe en 300ce, som er strøken, aldri vinterkjørt! :shock:finn kode:15569359

null feil og rust!! en eier nesten hele livet! så skal det først handles så ta en tur å titt!