Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Bilen din ser veldig fin ut; hadde jeg vært på jakt etter slik bil nå, skulle jeg vurdert din. Håper det går greit med salget og at du får det du ønsker :)

Hva slags bil skal du ha i stedet for denne?

Det tør jeg ikke si på dette forumet 8) 8)

Men trøsten er den at jeg har en Sprinter som jeg bruker mye i sommer halvåret.

Jeg virkelig kunne tenkt meg den også med tanke på at bilen har bare gått 4500 km :shock:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lyesjpgysm3f

I norske kroner blir det 288 000 kr + Og engangsavgift + MVA på ca 163 000 kr = 451 000 kr for en ny bil-

Denne må da være et godt utgangspunkt for alternativ beregning?

Ja, egentlig. Den kunne bli dyrere eller billigere!! Tok sånn ca CO2 utslipp...

Dette var en raring. En velholdt raring, men likefullt en raring: Minste motor og noe så sjeldent simpelt som MB-Tex, kombinert med AC, cruise control, originalt flaggfeste på skjermen og nesten hele knapperekka i midtkonsollen (selv om jeg ser minst en dummy-knapp der). Er det kona som har bestemt motor og interiør mens mannen har bestemt resten?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15690913&sid=xz2cba6Icoh813487&pos=null&tot=null

Så forresten ut til å være mye bil for pengene dersom man kan leve med MB-Texen...

MVH Tore

Dette var en raring. En velholdt raring, men likefullt en raring: Minste motor og noe så sjeldent simpelt som MB-Tex, kombinert med AC, cruise control, originalt flaggfeste på skjermen og nesten hele knapperekka i midtkonsollen (selv om jeg ser minst en dummy-knapp der). Er det kona som har bestemt motor og interiør mens mannen har bestemt resten?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15690913&sid=xz2cba6Icoh813487&pos=null&tot=null

Så forresten ut til å være mye bil for pengene dersom man kan leve med MB-Texen...

MVH Tore

En E200 er minste maskin i disse!! Og som du ser den var en bil som skulle gå langt, sikkert derfor MB- Tex seter(ser ikke slitne ut :lol:). Disse setene var standard for taxi og godt populær i USA! Bilen har jo eksklusive utsyr som du nevnte, 4 x El. vinduer, AC, El rullegardin etc...

Hadde han bare hatt svart interiør.... =P~ =P~

En E200 er minste maskin i disse!! Og som du ser den var en bil som skulle gå langt, sikkert derfor MB- Tex seter(ser ikke slitne ut :lol:). Disse setene var standard for taxi og godt populær i USA! Bilen har jo eksklusive utsyr som du nevnte, 4 x El. vinduer, AC, El rullegardin etc...

Står ikke noe om at denne har vært tiltenkt en taxi-karriere, men man skulle jo tro at det må ha vært bakgrunnen for MB-Tex-interiøret. MB-Tex er vel langt sjeldnere på 124 enn 123, da man etterhvert begynte å levere taxibiler med skaitrekk utenpå "normale" interiørkoder fra fabrikk på 124-serien.

Motoren taler også imot at denne har vært planlagt brukt som taxi, dette er vel ingen diesel men tvert imot en bensin-200 hvis jeg ikke tar helt feil (automatgear taler vel for bensin, dersom det i det hele tatt kunne leveres automat på 200 diesel så er det i hvertfall sjeldent). Så jeg tror liksom ikke at denne har vært bygget til taxi-bruk, men at noen har spekket den på en relativt merkelig måte - og med MB-Tex - likevel.

MVH Tore

Tipper på ambassadebil.  8)

VIN WDB1240221C008834

Model 220E

Chassis 1240221C008834

Engine 111960 12 027429

Transmission 722428 03 362772

Order 0 3 601 75381

Delivery date 13.07.93

Dealer Egypt (601)

Interior mb-tex blue (172)

Paint

744 brilliant silver metallic (с 1991)

Options

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

343 air cleaner with fill level indicator for dusty environments (с 01.02.1993)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

483 harder springs and undershields (с 01.01.1964 по 31.07.1996)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)

593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)

685 fire extinguisher and type plate indicating year of construction (с 01.04.1970)

754 Becker radio Grand Prix 2000 (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

837 rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)

855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net

877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)

948 pennant holder and pennant staff, on the right (с 01.04.1964)

Står ikke noe om at denne har vært tiltenkt en taxi-karriere, men man skulle jo tro at det må ha vært bakgrunnen for MB-Tex-interiøret. MB-Tex er vel langt sjeldnere på 124 enn 123, da man etterhvert begynte å levere taxibiler med skaitrekk utenpå "normale" interiørkoder fra fabrikk på 124-serien.

Motoren taler også imot at denne har vært planlagt brukt som taxi, dette er vel ingen diesel men tvert imot en bensin-200 hvis jeg ikke tar helt feil (automatgear taler vel for bensin, dersom det i det hele tatt kunne leveres automat på 200 diesel så er det i hvertfall sjeldent). Så jeg tror liksom ikke at denne har vært bygget til taxi-bruk, men at noen har spekket den på en relativt merkelig måte - og med MB-Tex - likevel.

MVH Tore

Mente ikke at den må være taxi, men med slike utstyr skulle den tåle litt juling.... Og som Eivind fant ut, var bilen opprinelig bestilt til Egypt, noe som gjør at disse utstyrene sørger for at det skal være behagelig og komfortabelt i klimaen der nede :lol:

Vet godt at 250D kunne fåes med automat, men tror en 200D var for dau til å få automat... 75 HK???

Jo, det gikk faktisk ann i følge Mercefreaken!!

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200d.htm

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200d-2.htm

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200td.htm

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200td-2.htm

Mulig at en 200D med automat var ikke aktuelt i Norge eller kunne ikke fåes!

Ingen grunn til at man ikke skulle kunne få 200D med automat. Det var bare å krysse av på lista over utstyr, det.

Grunnen til at det ikke er så vanlig er nok at 200D var den aller billigste måten å få seg en 124 på. Når man først sparte alt man kunne på motoren, så var det gjerne ikke aktuelt å bruke så mye på utstyr heller.

Ingen grunn til at man ikke skulle kunne få 200D med automat. Det var bare å krysse av på lista over utstyr, det.

Grunnen til at det ikke er så vanlig er nok at 200D var den aller billigste måten å få seg en 124 på. Når man først sparte alt man kunne på motoren, så var det gjerne ikke aktuelt å bruke så mye på utstyr heller.

Godt mulig :) Det er det samme den dag idag!! En E320 CDI har normalt mer utstyr en E200 classic...

Vil tro bilen er kjøpt ny i Dubai eller et annet sted der de skriver slik :D

Passer nok det, det står jo i annonsen at bilen er bruktimportert også. I og for seg like greit å ha det slik som å ha den dansken som norske MB-kjøpere ble avspist med den gangen (og muligens fremdeles), både når det gjaldt instruksjonsbøker og slike advarsler bortover på bilen. "Nu må i s´gu huske, at betrææææde bræææmsepedaleren så hårdt i bare magter førend, i gør noget forsøg på, at indlæææægge noget af gearene i den helauftomatiske gearkassen jeres" eller noe i den retningen... Et merkelig språk, med tilsvarende merkelige kommaregler. Men hyggelige folk...  :lol:

MVH Tore

He he! Det er sant det, hyggelige folk men et ugreit språk :D Egentlig litt gøyalt med den advarselen i bilen... Kanskje man ville hatt en ekstra følelse av luksus, litt sjeikeaktig sådan :D