Jump to content

Samletråd for 124-biler i markedet

Share

Recommended Posts

Sportline går alle sømmer på tvers.

Det har du jo i grunn rett i, men på ikke-sportline går ikke sidevangene helt frem, men skrår ut lengst fremme. Er det gjort annerledes med Karo-mønster,da?

For meg ser dette ut som helt vanlige facelift-seter, uten unormalt store sidevanger. Sjekk chassisnr så ser du at bilen verken har kode for sportsunderstell eller sportline (inkludert interiør).

Har du scanner? :lol:

Scannet den inn for lenge siden: http://www.ascona.no/mbe/Arkiv/Modeller/124/brosjyrer/124AMG1992.pdf

Litt morsomt at bilen på side seks har SRS-lampe, men ikke airbag-ratt - særlig etter introduksjonsteksten som sier at en AMG-Mercedes har samme høye grad av aktiv og passiv sikkerhet :-D

Jeg har den samme brosjyren for 190E 3.2 AMG, utrolig kjekt lesestoff!

Den må jeg prøve å få tak i. Denne også er litt kul:

http://www.ascona.no/mbe/Arkiv/Brosjyrer/AMG/AMG1993.pdf

Tror de har overanstrengt seg litt i den 3,4 brosjyra for å ha så mange AMG logoer i steden for stjerner som mulig. De har jo også fjernet Mercedes-Benz logoen på motoren, men de 3,4 jeg har sett har AMG logoen på luftfilterboksen og Mercedes-Benz logoen intakt.

Det har du jo i grunn rett i, men på ikke-sportline går ikke sidevangene helt frem, men skrår ut lengst fremme. Er det gjort annerledes med Karo-mønster,da?

Det gjelder kun skinnseter.↲

på stoffseter går sømmen rett fram sportline eller ikke.

Den må jeg prøve å få tak i. Denne også er litt kul:

http://www.ascona.no/mbe/Arkiv/Brosjyrer/AMG/AMG1993.pdf

Tror de har overanstrengt seg litt i den 3,4 brosjyra for å ha så mange AMG logoer i steden for stjerner som mulig. De har jo også fjernet Mercedes-Benz logoen på motoren, men de 3,4 jeg har sett har AMG logoen på luftfilterboksen og Mercedes-Benz logoen intakt.

Jøss, der var det en salig blanding av nytt og gammelt - 3.4 og 3.6 motor, nytt og gammelt design på styling, osv.. Utrolig kjekt å se for sånne som oss :-D

Forøvrig er 190-brosjyren min annerledes hva gjelder stjerner; Der har de til og med bilde av en Ducktail med stjerne, selv om dette (tilsynelatende) aldri ble levert.

Det gjelder kun skinnseter.↲

Her er en 124 med sportsseter, legg merke til sømmene;

76_666229761.jpg

Litt OT her, men hvordan hadde det vært med en tråd, i f.eks medlemmenes, som man kunne lagt ut sånne scanninger?

Meningen var/er å fortsette på det arkivet, og få lagt ut det på et vis.

Jepp, det var noe vi strengt tatt jobbet mer med før... men ligger en del her: http://www.ascona.no/mbe/Arkiv/

Jeg har noen flere nå som burde vært scannet inn. Får prøve å huske det i morgen. :D

Har ikke sett den slangen jeg da men :S eneste forsjellen på 300-24 luftfilterboksen og det på min sin 3,4amg er logon på toppen.  :-k

Her er et bilde av motoren jeg hadde, dette er likt oppsett som du vil se i AMG-katalogene fra denne tiden (har orginalkatalogen på 3.4 amg utgaven  8) ):

web.jpg

Hmm, den slangen der var ikke på min:S aldri sett den der på noen før jeg  :-k

Scannet den inn for lenge siden: http://www.ascona.no/mbe/Arkiv/Modeller/124/brosjyrer/124AMG1992.pdf

Ble litt sugen på denne bilen. Noen meninger om prisen han forlanger. Forutsatt at det er en AMG motor da. Samt bilen leveres med skilter og EU kontroll.

Ikke så mye å sammenligne mot.. Ville tro det er nesten 160000 i avgifter for å importere en tilsvarende bil.

Hvor mye må til for å bygg bilen tilbake til orginalen.(Lykter, panser...noe mer?)

Riktige felger, orange blinkers og kanskje AMG-bakpotta hvis den er mulig å skaffe hadde jeg prøvd å få på i tillegg til det du nevner. (Katalysatorene skal være to paralelle sebring-amg katter i rustfritt så de bør jo sitte der enda. Så en 124 hos AMG med den riktige potta, og utblåsa på den var egentlig ikke så veldig stilige :lol: )

Det gjelder kun skinnseter.

Her er en 124 med sportsseter, legg merke til sømmene;

76_666229761.jpg

Og her er standard stoffsete.

30_-1905532568.jpg

Ble litt sugen på denne bilen. Noen meninger om prisen han forlanger. Forutsatt at det er en AMG motor da. Samt bilen leveres med skilter og EU kontroll.

Ikke så mye å sammenligne mot.. Ville tro det er nesten 160000 i avgifter for å importere en tilsvarende bil.

Hvor mye må til for å bygg bilen tilbake til orginalen.(Lykter, panser...noe mer?)

gammelpanser får du kastet etter deg ;)  orginal bakpotte,enndstuss og felger har jeg :) felgene må sandblåsest og lakerest svart jenn da, og kansje bytte kant, bynner og bli teremerker på dem :/

jeg kjøpte min bil for 40000, den var ikke noe sæli bra, jeg skulle bare ha alle delene :) om jeg skulle hatt skilt på den har det blitt 100000 exstra :S så 160 for ein strøken orginal cupe er ikke noe dårli pris :)

gammelpanser får du kastet etter deg ;)  orginal bakpotte,enndstuss og felger har jeg :) felgene må sandblåsest og lakerest svart jenn da, og kansje bytte kant, bynner og bli teremerker på dem :/

jeg kjøpte min bil for 40000, den var ikke noe sæli bra, jeg skulle bare ha alle delene :) om jeg skulle hatt skilt på den har det blitt 100000 exstra :S så 160 for ein strøken orginal cupe er ikke noe dårli pris :)

Takker... Da gjenstår det bare å se om den er strøken... :lol:

Jeg splittet ut det som har med arkivet å gjøre, så kan også flere lese det enn de som er innom denne tråden.

Foreslår at vi fortsetter det som har med arkiv å gjøre DER, og så kan vi fortsette mer eller mindre seriøs diskusjon, mer eller mindre relatert til diverse biler som selges her.