Jump to content
CHARLIE

Samletråd for 123- biler i markedet

Recommended Posts

Hei!

Denne ser ut til å være et bra eksemplar. Vurderer å sette bort w126`en til skikkelig overhaling\ prosjekt. Har begynt å kikke litt i markedet etter 123 stasjonsvogn. Får mer å mer sansen for disse!  :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14120623&sid=xz9sgdjAkBd106020&WT.svl=Bilde

Satt også å studerte denne litt tidligere i dag. Ser ganske så grei ut for rust også,

om en ser under dørene. Håper du sier ifra om det blir handel av den  :)

Guest aldursil

Prisen er faktisk seriøst ment på den blå, iallefall sa fyren som skulle selge den.

Ellers kom jeg over en -83 rød 230CE idag, gått 2000000 hos Hellestø Bilpaviljongen på Sola i Rogaland. 39000,- selges for kunde. Sjekket den ut og prøvekjørte den. Virket være i grei bruksskikk. Trenger nok en god overgang innvendig og utvendig men synes ikke den var ille med rust av det jeg så, bortsett fra førerdøra der det var endel bobling. Jekkfestene virket tilogmed greie. Hadde det ikke vært for den manuelle 5-trinns kassa hadde jeg hatt 123 coupe nå  :D

Har dessverre ingen bilder men bilen står som sagt på sola hos bilpaviljongen. Tipper den går ann å få ned i 30-35 tusen

Er det den som har stått på Bertel O Steen med til salgs lapp i vinduet i månedsvis??

Det vet jeg faktisk ikke, men hvis det var en rød en som stod der så kan det nok stemme. Er vel ikke altfor mange røde 123coupeer i området akkurat. Vet du om den hos BOS var manuell eller ei? Muligens den er av interesse dersom det ikke er samme bil.

Det vet jeg faktisk ikke, men hvis det var en rød en som stod der så kan det nok stemme. Er vel ikke altfor mange røde 123coupeer i området akkurat. Vet du om den hos BOS var manuell eller ei? Muligens den er av interesse dersom det ikke er samme bil.

Den som sto på Bertel O Steen var vel ikke direkte rød, men mer litt "lilla-rosa-rød"?

Guest aldursil

Ja, er nok den da. Var ikke direkte signalrød nei, tror fargen er rundt omkring 585 Altrot. Kan ses på www .astralsilber.de/farbcodes/

Jaja....får lete videre da :lol:

300TDT - 1983 - kr. 14.000,-  :)

Synd at det ikke var verken soltak eller automat :(

Fin bil.

Dumt den ikke er original

ble 300tdt levert med auto(lat)? :-s

Den ble KUN levert med automat.

ble 300tdt levert med auto(lat)? :-s

Den ble KUN levert med automat.

ja det var det jeg og trodde pappa hadde og engang en 300tdt med manuell den var ombygget.

Fin bil.

Dumt den ikke er original

Er jo bare girkassa som er byttet vel? Det er jo lett å bytte tilbake da.. Nå er den solgt også.

VIN WDB12319312016219

Model 300 TD TURBO

Chassis 12319312016219

Engine 617952 12 045179

Transmission 722315 02 320313

Order 0 3 555 24168

Approx. year 1983

Lights HELLA HELLA

Cab 01341

Dealer Norway (555) 

Interior cloth galaxy blue (052) 

Paint

737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985)

Options

233 foglamp wiring for France, Switzerland, Australia, Sweden, Norway (с 01.12.1969 по 31.07.1992)

236 standing lamp wiring for Norway (с 01.11.1975 по 31.03.1985)

special light wiring for Norway and Sweden

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

438 automatic (self-reeling) safety belts front left and right

safety belts, front, rear and central

elimination of rear safety belts

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)

636 elimination of warning triangle (с 01.03.1973)

664 10 liters of fuel and mode of packing VE III (с 01.01.1979 по 30.06.1993)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

Er jo bare girkassa som er byttet vel? Det er jo lett å bytte tilbake da.. Nå er den solgt også.

Ser sånn ut. Burde la seg gjøre. Jeg gikk utfra at denne var som alle andre "300TDT" med manuelt gir, altså turbokonverterte 300 sugediesler.

Kanskje noe sånt man skulle hatt og missbrukt om vinteren. *dukke*

Ser sånn ut. Burde la seg gjøre. Jeg gikk utfra at denne var som alle andre "300TDT" med manuelt gir, altså turbokonverterte 300 sugediesler.

Så ikke det siste du skrev  8) Men hvordan klarer dere å ha en MB som slengebil?

Tror jeg må skjerpe innstillingen min jeg. Har ikke hjerte til å kjøre den i saltlake  :(

Og så blir den vel fort dyr om en skal begynne å tukle for å få den finere vel, hehe...

Denne så riiiiiiimelig strøken ut til en fornuftig pris;

Bare synd at den også har Emanuelle gir :(

Link til annonse;

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=14162867

Det er faktisk ikke så lenge siden den sto til salgs heller. Pen bil egentlig. Men sjekk dørene,

dem har en annen/nyere lakk enn alt annet.  Teipet igjen blinkhull med klistremerker?  :shock:

En annen ting, hvorfor hengerfeste på en coupè????  :shock:

Så ikke det siste du skrev  8) Men hvordan klarer dere å ha en MB som slengebil?

Tror jeg må skjerpe innstillingen min jeg. Har ikke hjerte til å kjøre den i saltlake  :(

Og så blir den vel fort dyr om en skal begynne å tukle for å få den finere vel, hehe...

Denne så riiiiiiimelig strøken ut til en fornuftig pris;

Bare synd at den også har Emanuelle gir :(

Link til annonse;

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=14162867

Det er faktisk ikke så lenge siden den sto til salgs heller. Pen bil egentlig. Men sjekk dørene,

dem har en annen/nyere lakk enn alt annet.  Teipet igjen blinkhull med klistremerker?  :shock:

I tilfelle en skal kjøre rundt med denne for eksempel...

17_-958405986.jpg

..............og jeg tviler sterkt på at den kun er kjørt 15000

Hehe. Ventet på den.

Hva mener du jeg skal gjøre da? Vinterlagre min gamle TDT, gått nesten 500.000, og grine meg gjennom hele vinteren i en riskoker?

Jeg LIKER ikke å kjøre bilen min i saltlaken, men såpass får den tåle. Jeg liker ikke å kjøre skrot heller.

Hvorfor ikke? Det er da ikke noe i veien for å trekke med stil. Hengerfeste er fint å ha.

Guest aldursil

Denne lurer jeg på... Breddet av MAE, 285/40 15  bak dekk :D

fjernet

Den koster vel litt den  :)

Er dette en her i landet eller nedover i europa? de gule lysene var vel til frankrike eller tar jeg veldig feil og det kun er gule tåkelys?

Hehe. Ventet på den.

Hva mener du jeg skal gjøre da? Vinterlagre min gamle TDT, gått nesten 500.000, og grine meg gjennom hele vinteren i en riskoker?

Jeg LIKER ikke å kjøre bilen min i saltlaken, men såpass får den tåle. Jeg liker ikke å kjøre skrot heller.

Hvorfor ikke? Det er da ikke noe i veien for å trekke med stil. Hengerfeste er fint å ha.

Jeg kvier meg hver dag i en Golf2. Det går jo det også, men så vidt. Billig da, kjører 2-3 uker

på 200 kroner. Det er bare så ille å tenke på at en Benz må gjennom den vinteren som gjør

at jeg kvier meg for å kjøpe en Benz for dette formålet. Men, du, hadde ikke du en Laurell

en gang? Det er jo knallfine biler med mye utstyr til vintersbruk det da? Nei, hengerfeste er

kun til sedan og stv. Ikke coupè og ikke på en penbil  :) basta, hehe...

Laurelen var vel ikke så knallfin. Helt grei bil til en billig penge da jeg trengte akkurat det, men jeg hadde heller kjøpt en litt sliten 124.

Nok om japseskrot, tilbake til 123-biler i markedet :)

Hehe. Ventet på den.

Jeg kvier meg hver dag i en Golf2. Det går jo det også, men så vidt. Billig da, kjører 2-3 uker

på 200 kroner. Det er bare så ille å tenke på at en Benz må gjennom den vinteren som gjør

at jeg kvier meg for å kjøpe en Benz for dette formålet. Men, du, hadde ikke du en Laurell

en gang? Det er jo knallfine biler med mye utstyr til vintersbruk det da? Nei, hengerfeste er

kun til sedan og stv. Ikke coupè og ikke på en penbil  :) basta, hehe...

Laurelen var vel ikke så knallfin. Helt grei bil til en billig penge da jeg trengte akkurat det, men jeg hadde heller kjøpt en litt sliten 124.

Nok om japseskrot, tilbake til 123-biler i markedet :)

Helt enig.... Trodde jeg skulle få masse pes for denne bilen. Men det er jo helt dødt :shock:

CIMG2073.JPG

f366_24.JPG

f774_27.JPG

Helt enig.... Trodde jeg skulle få masse pes for denne bilen. Men det er jo helt dødt :shock:

CIMG2073.JPG

f366_24.JPG

f774_27.JPG

Beklager utsjeielsen...

Pes? Nei, ingen pes med den. Minner litt om Carlsson egentlig?

Hvem selger den? Link? Hvordan er historien til bilen?

carlsson3.jpg

Jeg synes bilen var dritkul Jens! Håper håndtverket er like profft som det kan se ut som også... Får litt følelsen av at det er en del sparkel der når jeg ser nøye på de bildene. Sikkert bare meg. :D

Er usikker på hvordan jeg skal tolke tysken. Om det er MAE eller BRABUS som har gjort dette. Men de skal jo være kvalitets leverandører begge to......Med mine gode tysk kunskaper forstår jeg det slik at den er ommbygd i 1986 etter en kolisjons skade.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=57386513&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.modelDescription=mae&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1

Her er mine tanker rundt ett kjøp:

+ manuell gear

+ km ok visst den er riktig

+ veteran neste år

- usikkerhet på kvalitet på jobben

- farge nyanser på lakken (dører)

- noe tvilsomt interiør

- Noe høy pris

kan diskuteres.

lambo utsparinger på skjermer

vingen bak

Men det er definitivt ett bedre emne en favoritten til Alexander :lol: