Jump to content

Er plata under hattehylla bærende konstruksjon?

Guest Thor-Brede
 Share

Recommended Posts

Guest Thor-Brede

Hei,

Jeg har en 300ce w124 å driver nå med et bilsteeoprosjekt. planen er å montere en 15" i hattehylla 8). Mitt spm er da om det er noe problem å skjære ut et stykke av stålplata under hattehylla, er dette bærende konstruksjon?

Mvh

Thor-Brede

På min 450 SEL var det 100 høytalere i hattehyllen, så her var dessverre mesteparten av hattehyllen skåret bort :?. Jeg fikk beskjed om at dette er bærende konstruksjon, så her må det sveises på plass ny hattehylle.

Jeg monterte 12" sub i hattehyllen på min 124 coupee og det ble helt rått med tanke på og få bassen rett inn i bilen :D

hmmmm.. lurer på hva jeg har plass til om jeg fikser i førstehjelps skrine mitt litt.....

8" finnes, hadde det i lokket på førstehjelpsskrinet på en 124 jeg hadde. Tok av trekket og lagde hull limte på trekket igjen etter monteringen. kjøpte subben på Biltema, kanskje ikke verdens beste kvalitet men godt nok for meg og mine ører. skiftet ut også de andre høytalerne,med litt modifikasjon fikk jeg plass til 13 cm foran og 16 cm bak med original dekslene på hvis jeg ikke husker helt feil.

Guest Thor-Brede

Jeg monterte 12" sub i hattehyllen på min 124 coupee og det ble helt rått med tanke på og få bassen rett inn i bilen :D

Hadde du den gjennom eu-kontroll med sub i hattehylen eller? det var nemmelig det faren min sa at jeg kansje kune få problem med... 

8" finnes, hadde det i lokket på førstehjelpsskrinet på en 124 jeg hadde. Tok av trekket og lagde hull limte på trekket igjen etter monteringen. kjøpte subben på Biltema, kanskje ikke verdens beste kvalitet men godt nok for meg og mine ører. skiftet ut også de andre høytalerne,med litt modifikasjon fikk jeg plass til 13 cm foran og 16 cm bak med original dekslene på hvis jeg ikke husker helt feil.

ah stilig! får se på dette en dag hvordan det blir på min 202. hørte rykter om at jeg har plass til 4x6.5 bak i hattehyllen slik det er orginalt.

ellers ang eu kontroll så har jeg desverre ikke peiling =\

men frykt ei. røyskatten kommer nok snart innom denne tråden igjen å svarer kjenner jeg ham rett! =P

det jeg egentlig prøver å si er at det er bedre å kjøpe ett ordentlig frontsett enn å trykke inn noen halvgode høytalere bak og fremdeles bruke det originale skitet foran.. tenker jo da helst på bilstereostandarden på bilene før 2000 eventuelt 1990..

Guest Thor-Brede

Tror nok at jeg kommer til å kappe ut til subben, men tar vare på den biten jeg skjærer ut slik at viss det viser seg nødvendig kan jeg sveise den på igjen. Takker for hjelpen.

Ang. høytalere bak så er det ikke en bakdel så lenge men kan stille fad. på cd-spiller slik at man kan balansere lyden. og selfølgelig at både høytalere og forsterkere er av god kvalitet, framme og bak...