3046 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Hjelp. Tenningslåsen min er slitt og gåen. Har kjøpt ny lås men hvordan får jeg den ut...... Sett litt her inne men er ikke lik min lås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Er usikker, men tror du må ha nøkkelen i tenninga og i posisjon 2? Så vet jeg ikke mere. Dette vet jeg, hvis jeg ikke tar helt feil, pga. At min forrige bil ble det byttet tenningslås, den måtte slås i stykker siden de ikke fikk vridd om nøkkelen. Litt uoversiktlig, beklager dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Skal ikke være så lett å stjele merca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Er usikker, men tror du må ha nøkkelen i tenninga og i posisjon 2? Så vet jeg ikke mere. Dette vet jeg, hvis jeg ikke tar helt feil, pga. At min forrige bil ble det byttet tenningslås, den måtte slås i stykker siden de ikke fikk vridd om nøkkelen. Litt uoversiktlig, beklager dette. Dette stemmer, så må du ha en "kleshenger" for å vippe inn 2 pinner så trekker du den bare ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 På 124 bør en ha 2 stk 2mm stål pinner med ca 70 graders vinkel. Sett nøkkelen i possisjon 1, putt inn de stål pinnene til du hører et lite klikk, (kan hende at du må lirke litt) da skal låsen vere løs. Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3046 Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 Fått byttet lås nå men på min 300 SE er det bare et hull og stikke inn en ståltråd på ca 1.5 mm når nøkkel er i posisjon 2.Sitter et sort stål "rør" med innvendige fin gjenger rundt låsen som må skrus ut for og få ut låsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts