Jump to content

280TE - AMG Replika

_s_y_v_e_r_s_e_n_
 Share

Recommended Posts

On 12/30/2021 at 0.25, HenningN said:

Stress? Bare snakk om prioritering... emoji4.png

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Ja sant det, men det går litt i det å balansere hobby og tid med arvingene 😅 Det er tid innimellom, absolutt,  men jeg har aldri noe god samvittighet for å holde på med noe hobby lengre allikevel. Blir nok bedre etterhvert når balansen kan flates noe ut. Hver gang jeg går i garasjen,  går det neppe mer en 10 minutter til noen roper "PAPPA" 

Høres veldig kjent ut det, Syver. Jeg har en på 22, ei på 11, og en på 5, så det er ikke mange på gode ting å bruke tida på, og det blir sjeldent tid til å holde på i garasjen. 

I dag ble det slalom med de to minste, og litt pusling med en «ny» 211 til eldste, og bittelitt tid til et lampeprosjekt på jeepen. 

C4B73F9D-E21C-49EF-B9E0-E5B091E3D39F.jpeg

• Like 1

6 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Sitter langt inne etter 20 år, men jeg har bestemt meg for å endre litt på bil planene for å ha mer glede av hobbyen året rundt 😊

Bruke mer tid på SLC?

• 2 weeks later...
On 1/17/2022 at 1:44 PM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Nei, den er til salgs den også 

Det blir noe eldre enn det. Med v8 😊

Da er vi på R107, W116, 108/109 eller 111coupe....

Såååå to eller fire dører?:tongue9:

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
On 2/10/2022 at 14.07, Stian said:

Det er mye kult 😀

I går forsvant SLC til gi bort pris. Fikk ikke dekket utgiftene med interiøret, men sånn er det hver gang jeg selger noe. Så... bare å glemme som jeg pleier, å gå videre på neste prosjekt. Neste prosjekt når kroppen fungerer, er å få ferdig 280TE.  Her er det flere ting å ta tak i. Bland annet skal jeg gå over alt av bremser. Skal også ha ut bensintank for å sjekke den for hull. Jeg har sjekket den før, men når jeg satt den inn, har jeg kjent lukt av bensindamp. Det er ikke sikkert det er noe mer jobb enn å bytte ut bensinslanger som Alexander har hintet meg om. Men da er det iallefall gått over. En annen ting jeg skal er å tørrisblåse hele bilen under, samt motorrommet.  Motorrommet har jeg ikke lakkert eller gjort noe med, så jeg skal få blåst dette for å ta videre beslutning hva jeg eventuelt må gjøre videre for å få det bedre der. En annen ting jeg skal gjøre er å lakkere bakluke på nytt. Her har jeg fått noen prikker i lakken som jeg ikke helt vet hva kommer av enda. Mulig en glipp i lakkeringen, eventuelt en begynnelse på noe rust som er blitt utelatt fra forrige lakkering. Den er tross alt slipt ned å lakkert hele 4 ganger, så hvordan det kan ha skjedd vet jeg ikke. Vel, dette er iallefall det som skal skje med 280TE utover. Det skal bli spennende å se resultatet av tørrisblåsing. Har sett hvor fint dette har blitt på andre biler, å ser frem imot å gjøre det samme. 

Der var eventyret over for 350'n,  skikkelig kjedelig å ikke få den ferdig selv, men helsa er ikke på topp akkurat nå, samt jeg eier ikke tid til flere enn ett prosjekt av gangen. Dessuten hater jeg å gå å se på ting jeg ikke får gjort noe med. Da er det like greit å kjøpe seg bedre tid ved å selge. Jeg er ikke en som gidder å ha gården full av halvferdige prosjekter,  selv om det faktisk har blitt sånn. Nå går det mot vår, å nye muligheter åpner seg 

20220301_132234.jpg

• Like 1
  • Sad 1

On 3/2/2022 at 8:42 AM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

lukt av bensindamp. Det er ikke sikkert det er noe mer jobb enn å bytte ut bensinslanger som Alexander har hintet meg om.

Sjekk at slangen for ventilasjon av tanken er i orden før du tar den ut.

On 3/2/2022 at 8:42 AM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

prikker i lakken

Kan det rubbes vekk? Er det stålspon som bare sitter i overflaten? 

8 hours ago, Stian said:

Sjekk at slangen for ventilasjon av tanken er i orden før du tar den ut.

Kan det rubbes vekk? Er det stålspon som bare sitter i overflaten? 

Ja, den ventilen har jeg egentlig sjekket før, for jeg merket det også før jeg hadde ut tanken sist. Kan jeg på en enkel metode sjekke den for lekkasje? Vacuum klokke eller noe? 

Angående lakken, så er dette noe jeg først har sett nå. Det var ikke slik før vinteren 🤔

• 2 weeks later...

Nå har jeg over flere dager lest meg gjennom hele tråden. Det som har gjentatte seg, er hvor mange ganger jeg har begynt på et nytt prosjekt, og hvor fort det går tregt til neste prosjekt 🤣 

Men når jeg ser alle som har kommentert opp gjennom alle disse årene, så lurer jeg på, hvor ble det av alle sammen? 😅 Det var jo så mange aktive brukere. Ser mange har havnet på FB. Jeg havnet jo til slutt der jeg også. Men det jeg lurer på er, alle de som har kommentert i tråden min, som vi hadde så mye kontakt med før,  går via alias her, å det er sikkert mange av dere der. Men jeg vet ikke hva dere heter 🙈

Til trådens kjerne, så venter jeg på deler for tiden. Har handlet en del på autodoc. Noen her som har erfaring derifra? Jeg spør, fordi jeg har bestilt deler på nett, å som er beskrevet ligger på lager. Men de ligger ikke på lager. Får forslag til erstatningsdeler pr mail, noe jeg ikke vil ha,  men de gir seg ikke. Virker som de prøver å tvinge på meg noe jeg ikke vil ha  🤷‍♂️

Det skulle gjerne vore meir aktivitet på formunet og i trådene ja. Det blir noe heilt anna å følge med på oppdateringer på forumet enn på facebook. Eg har fulgt med på tråden din sida eg blei medlem av klubben i 2012 og er inne av og til for å sjå om noe nytt har skjedd.

Ser deg og andre på facebook på Mercedes grupper, men det blir jo ikkje heilt det samme og ein får ikkje den sammenhengen i kva som skjer.

Eg har bestilt på autodoc 1 gang. Det gjekk rimelig fort og greit, deu ville ha meg over på 1 anna del fordi dei meinte delen ikkje passa til bilen, men når eg sa eg tok den på eget ansvar gjekk det greit.