Jump to content

280TE - AMG Replika

_s_y_v_e_r_s_e_n_
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Var det greit å få skivene av? Rustet fast?

Planen min er å gjøre det samme på min W116 når det blir litt varmere i været, og må først få startet bilen pga bensinsystemet (venter på deler/verktøy). Det er en egen sak ....

Jeg kommer også til å skifte calipere og klosser og bremsebånd. Både foran og bak.

On 8.1.2021 at 23.45, Jan S said:

Var det greit å få skivene av? Rustet fast?

Planen min er å gjøre det samme på min W116 når det blir litt varmere i været, og må først få startet bilen pga bensinsystemet (venter på deler/verktøy). Det er en egen sak ....

Jeg kommer også til å skifte calipere og klosser og bremsebånd. Både foran og bak.

Nei, igrunn veldig ok. Løsnet håndbrekksviren først, å fikk av skivene greit bak. Foran er litt mer jobb, men det går bra. Bruk god tid, det kan vel sies å være et bra passord her. Kjøp originalt er mitt råd, da passer det rett på. Uorg kan være noe andre mål, det fikk jeg erfart her. Bak gikk fint med uorg, men ikke foran 

Selvfølgelig,  når dimensjonene er feil på uoriginale deler, så sier det seg selv

Når du bruker 4 timer med å skru av og på, å det nesten passer på den ene siden, å andre siden så står ikke ny skive sentrert med callipper, skal jeg si du blir smårar. Calipper klyper seg fast i skiva, å ikke til å rikke

21 hours ago, Jan S said:

Bør jeg kanskje sette på de nye skivene og gamle caliperne først for å se om det passer? Deretter sette på nye calipere? 

Jeg kan sjekke hva skivene het. Men jeg brukte uoriginale bak, der var dem like. Det er samme tykkelser, men avstanden fra navet var ulikt, slik at skive ikke sto i senter av calipper foran. Derfor originale skiver foran. Om du ønsker nye calippere, så har veng Norge hatt en pantordning på de gamle. De du kjøper på veng er originale, men overhalt. Jeg er dog usikker på om veng har disse lengre. Mulig du må søke andre steder. Autoroyal eller andre steder. Sitter calliperene dine? 

De henger delvis, slurer kraftig, spesielt foran. Kan nok kjøre litt til, men planlegger langtur til sommeren. Da må bremsene være topp.

Jeg har allerede kjøpt 4 x Zimmermann skiver original størrelse og 4 x Ate calipere og 4 x Hella Pagid klossesett.

Håper dette passer. Kommer til å gjøre dette til våren når garasjen er litt varmere.

2 hours ago, Jan S said:

De henger delvis, slurer kraftig, spesielt foran. Kan nok kjøre litt til, men planlegger langtur til sommeren. Da må bremsene være topp.

Jeg har allerede kjøpt 4 x Zimmermann skiver original størrelse og 4 x Ate calipere og 4 x Hella Pagid klossesett.

Håper dette passer. Kommer til å gjøre dette til våren når garasjen er litt varmere.

Høres fornuftig ut.  Greit å ha sånt på stell 👍

13 hours ago, Jan S said:

De henger delvis, slurer kraftig, spesielt foran.

Pass på at slangene ikke har svelt opp og blokkerer returen av bremsevæske. Det har skjedd meg en gang på mindre enn 29år gamle slanger. Da fikk jeg bruk for brannslokkingsapparatet🚒

• 3 weeks later...

Ja, siden sist har 107 vært inne til service og klargjøring før pkk. Luktet veldig brent når jeg tok den ut, så får undersøke hva det er. Mye mulig bremsevæske som har sprutet på manifoilen når jeg pumpe bremset på vei ut. Har jo hatt stemplene helt inne, så kan ha skjedd noe der. Men lenge siden jeg har både luktet brent bremsevæske og kjent litt på frykten for brann.

Fikk startet opp 280'n å kjørt den inn for tining og påfølgende arbeid. Skal få litt stell nå stakkars.  Slapp heldigvis unna mus, mens firmabilen som sto ved siden av slapp ikke unna.

Nå er 280n på god vei til å tine i varmen 😃👍

sketch-1612276880718.png

20210202_133452.jpg

20210202_114159.jpg

20210202_153208.jpg

• Like 1