Jump to content

280TE - AMG Replika

_s_y_v_e_r_s_e_n_
 Share

Recommended Posts

33 minutes ago, Deltaone said:

Oppdaget det først nå...... at du ikke hadde solgt 280TE'en, men 220TE... Nå ble jeg glad!!

👍😀

21 minutes ago, HåvardR said:

Det ser slik ut, men pøs på med bilder så vi kan konkludere 😁

Skal gjøre det når jeg får den 👍

38 minutes ago, HåvardR said:

107 er kjempeflotte, dette blir veldig spennende 😁

Ikke ha for høye forventninger nå! 😂 Du ser hvordan den ser ut

36 minutes ago, Stian said:

Endelig har du fått deg en skikkelig bil!

Gratulerer.

Takk for det! 👍 😀 Skal bli moro å se hva en kan få til her. Eieren skrøt den ned, så det kan jo slå begge veier 🙈 😂 

Jeg synes å huske en kar nede i Halden som lette etter en bra W123 230E eller 280E, så han kunne ha en OK vinterbil der hele familien fikk plass også. Kjenner du ham, syversen? :mrgreen:

Med vennlig sommerhilsen, Olaf

8 hours ago, Olaf said:

Jeg synes å huske en kar nede i Halden som lette etter en bra W123 230E eller 280E, så han kunne ha en OK vinterbil der hele familien fikk plass også. Kjenner du ham, syversen? :mrgreen:

Ja, jeg kjenner han også 😂 Men siden markedet er særdeles tørrlagt på 280E, så ble det noe annet i mellomtiden 👍

2 hours ago, HåvardR said:

Tøft! Det første å finne på er vel masse bilder og info om tilstand 😁

Den som forventer en strøken bil her, må jeg nok skuffe 😂 Men, i dag har jeg revet ut en del tepper og lignende. Alle som har eid en gammel benz som har stått noen år, vet jo godt hvordan en gammel benz kan lukte. Så det er plukket ut. Så har jeg en jobb å gjøre under dashbordet. Så dette skal ut for å få på plass det som skal til for å få dette til å virke som det skal. Ser jeg trenger en del biter her som har sprukket. Men det er ikke det største problemet. Poenget er å få det til å fungere. Det er også noe annet småting jeg har puslete med i dag, og tenker å fortsette på dette i morgen. Skal forsøke å få den EU ok. Det dukker opp flere bilder i morgen antar jeg 👍 Fryktelig gøy med v8, bra lyd i den kjærra 😁

Støvsugd først, deretter en tube pr matte. Kjøre maskin, gni det skikkelig inn. La virke i 30-60 min, deretter helle over litt vann, ny runde med kost på maskin. Deretter nye 30 min ca, ny runde med maskin. Så spyle av med høytrykk i flere omganger. Deretter vannsuger til slutt. Nå må de tørke ute noen dager. Selve falmingen får jeg ikke gjort noe med, men møkk er iallefall vekk. Dessuten lukter de ikke lenger høgg 

DSC_2349.JPG

DSC_2350.JPG

Ja, det går litt tid, men det er så mye annet som gjøres innemellom, så det går veldig bra. Jeg hsr hatt litt tid i dag, så har tatt hele bilen innvendig også. Men det er litt mer å gjøre. Moro når du ser det blir rent. Det jeg kunne tenkt meg å gjøre, var å få gjort noe med de forferdelige setene. De er tørre som knekkebrød, og original farge vaskes omtrent vekk. Så tenker å få dette ut med tiden, å få lakkert det 

Gratulerer, syversen! :classic_smile:

Men, et lite spørsmål: Mange som har en litt slapp 350 SLC, setter kanskje på et 450 SLC emblem, men jeg har ikke sett mange som går andre veien, i så beskjeden utgave. Litt stiligere hadde kanskje vært 240 SLD, som hadde bidratt til litt forvirring når man hører lyden. Det sitter vel ikke en byttemotor der?

Forresten synes jeg S123en ser litt slapp ut i rompa, har du lekkasje på nivåreguleringa?

Edited by Olaf

Jeg blir stum av beundring med det pågangs motet ditt,fantastisk.Som sagt håper jeg gutta mine ikke ser disse bildene😉de ble ganske sure når de oppdaget jeg hadde solgt den.Men ser nå at den er kommet til ett skikkelig hjem og det gleder meg,selv om jeg er litt misunnelig når jeg ser hvordan den er blitt på kun få dager👍😊