Jump to content

280TE - AMG Replika

_s_y_v_e_r_s_e_n_
 Share

Recommended Posts

Jeg synes Avantgarde fronten med stor stjerne i grillen og ingen stjerne på panseret ser absolutt best ut på W204 karosseriet. Muligens det er fordi at panseret er litt kort. På 212 f.eks. liker jeg best stjerne på panseret. Men hver sin smak😎

On 4/11/2022 at 20.00, Olav said:

Få se fronten da? Siden det ikke ser ut til å være stjerne oppå panseret, så går jeg ut fra at den sitter midt i grillen. Beklager å si det, men det synes jeg blir feil på en sedan. Det skal være forbeholdt coupe/roadstere. Mulig jeg er sær, men i mitt hode blir det feil når det ikke er stjerne på panseret på en sedan. Men ellers ser det ut til å være en meget flott bil Fin farge og godt utstyrt. Har litt lyst på en 204 selv.

Jeg synes det burde være stjerne på alle sammen jeg. Jeg monterte jo en stjerne på den andre jeg hadde, men det falt ikke i god jord å ha to stjerner, så bytta grillen, men når kona krasja så ble den original igjen etter oppussingen. Det er en avantgarde modell. 

Jeg hadde en morsom episode i går. Kjørte forbi bensinstasjon, å da kostet bensin 18kr og diesel 22.22. Så tenkte jeg,  fader, nå skulle jeg hatt bensinbil. På jobben kom vi i snakk om den nye bilen. Ja, er det bensin eller diesel. Nei, det er diesel svarte jeg. Men er du helt sikker på det? Ehhh.... nei. Så måtte undersøke litt da, å fant ut av at det var bensin 😂 Så jeg har kjøpt en bil uten å tenke på hva det var for en motor 😅 Var helt sikker på at det var en diesel

sketch-1649837342764.png

• Like 2
  • Haha 4

On 4/11/2022 at 21.18, CHARLIE said:

Jeg synes Avantgarde fronten med stor stjerne i grillen og ingen stjerne på panseret ser absolutt best ut på W204 karosseriet. Muligens det er fordi at panseret er litt kort. På 212 f.eks. liker jeg best stjerne på panseret. Men hver sin smak😎

Joda, det er absolutt pent. Men synes allikevel alle burde hatt panserstjerne, det er liksom MB. Jeg har drevet med altfor mange gamle benz til å like det alternativet bedre. Se stjerna inni bilen også 😊👍

• Like 1

13 hours ago, HenningN said:

Gratulerer med ny flott bil Syversen emoji106.png Godt du ikke fylte full tank med diesel på den... emoji12.png

Håper du finner fin W123 230E ved senere anledning emoji16.png

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Ja, herregud,  det var like før jeg gjorde faktisk 🤣 Snakker om å sette seg inn i hva en kjøper. Er litt enklere med betegnelser på w123. Jeg tenkte egentlig w123 først, men det var ingen I markedet jeg hadde lyst på, er så ferdig med blått interiør da jeg har hatt for mye av det. Men er egentlig glad det ble denne i stede akkurat nå. Kjører jo en del mil pr dag. Det flyter fint av gårde 😊

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg trur du bare er misunnelig på folk som kjøper ny bil som leser av fartsgrensen og sørger for at du ikke kjører for fort.

Og ikke har du slik logging som viser myndighetene hvor fort du kjørte når det smalt heller  :evil4:

On 9.7.2022 at 22.29, tommern57 said:

Jeg trur du bare er misunnelig på folk som kjøper ny bil som leser av fartsgrensen og sørger for at du ikke kjører for fort.

Og ikke har du slik logging som viser myndighetene hvor fort du kjørte når det smalt heller  :evil4:

Haha, ja skikkelig misunnelig på det der 🤣 Men man er jo overvåket uansett om man har en mobil. Da sender den jo ut signaler. Hørte menn var harde på foten i en Skoda og kvinner for harde på gassen i en tesla pga registrering av folks telefon. Så det er bare å la tlf ligge hjemme 🤣 

• 1 month later...
32 minutes ago, Deltaone said:

Steike! På vei til EU kontroll?

Jupp! 😊👍

29 minutes ago, HenningN said:

Lykke til på PKK Syversen! Veldig bra du har kommet så langt emoji1696.pngemoji16.png

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Takk for det, tok sin tid men 😊 Et skritt nærmere iallefall 

• Like 1

6 hours ago, HåvardR said:

Dette blir spennende 😄 Regner med vi får bilder av bilen med skilt og forskjellige bakgrunner i kveld 😁

Hehe, den henger i bukken enda 😃 Dag én på verksted er over. Jeg ønsket å få dette byttet på bilen. Olje + filter på både motor og kasse. (Pakningen jeg kjøpte var feil til kassa, så ny kommer i morgen.) Jeg ville også de skulle lufte bremsevæske på nytt siden jeg har byttet alle 4 calipperene til nye m/mer. Greit å få ut all gammel grums. I tillegg bestilte jeg 4 hjuls kontroll. Jeg la ved to stk nye styrestag i tilfelle de foretrakk å bytte dem samtidig med 4 hjuls kontrollen, noe de ønsket å gjøre. Det jeg derimot ikke fikk kjøpt inn var styredemperen. Den blir fremskaffet og montert i morgen. Når dette er gjort gjenstår EU kontrollen.. Så det ble ingen kjøretur i dag. En annen ting er at bilen har stått så lenge, at pakningen i motor lakk. Så vi skal diskutere dette i morgen hva vi gjør der. Ellers la jeg merke til at mekaniker hadde stjerner i øynene etter å begynne på noe skikkelig bil annet enn delebytte på en nyere type bil. Mekanikeren er også antagelig dobbelt så gammel som de andre delebytterene på verkstedet, så han likte oppgaven godt,  å bilen fikk en varm velkomst 😉👍 

received_3197920753779632.jpeg

Godt å få alt på stell. Regner med den glir gjennom kontrollen uten feil! Når pakninger i motoren går lekk så er det påtide å ta hintet😄 

Det er vel ikkje ofte merkeverksted får inn slike biler lengre og enda sjeldnere noe som er i så god stand som din så kan skjønne det er jubel og god stemning når dei endelig får sånt på verksted!

16 minutes ago, HåvardR said:

Godt å få alt på stell. Regner med den glir gjennom kontrollen uten feil! Når pakninger i motoren går lekk så er det påtide å ta hintet😄 

Det er vel ikkje ofte merkeverksted får inn slike biler lengre og enda sjeldnere noe som er i så god stand som din så kan skjønne det er jubel og god stemning når dei endelig får sånt på verksted!

Hehe, ja jeg tenkte på det. På tide å ta et hint om at bilen sier ifra at den vil bli kjørt MER! 🤣🤣 

Ja, det gjorde godt å se mekanikeren glise 😁

Dag to på verkstedet er over

Deler som ankom i dag er montert 

Den bensinlukta jeg har vært inne på tidligere skyldes en sprekk, å det er nå blitt nytt bensinrør 

Forstillingsdeler er byttet og ny styredemper er blitt montert. Et nytt stag er også bestilt på tampen i dag, for å få byttet det sammens med 4 hjuls kontrollen. Det var selvfølgelig et stag jeg ikke hadde

I morgen blir nye plugger byttet og fullføring av hjulstilling. Deretter EU kontroll. 

Pakningen som lakk er også tettet i dag. Hvordan dette er får man greie på når en får kjørt litt med den

En annen ting som blir gjort i morgen er å få justert og festet nivåreguleringen. Her var det noe som ikke satt riktig fast. Litt usikker på hva. Spacere bak er også tatt av for riktig 4 hjuls kontroll

Å sånn går nå dagan.

Av en eller annen årsak, jeg vet ikke hvorfor, men nå gleder jeg meg litt til å kjøre den 🤣

received_491199589118929.jpeg

• Like 4

Dag 3

Nye deler bestilt. Det dukker opp litt etterhvert som man går i sømmene her. Det har vært en lekkasje i hydraulikken,  så et rør må byttes. Ventetid fra Tyskland er ca 3 dager. Veldig greit å få tatt alt samtidig. Har ikke kripp til å ligge under bilen selv lengre, så det stopper litt av seg selv. Alt i alt, veldig fornøyd med fremgangen, dessuten har jeg verdens hyggeligste folk som hjelper meg 😃👍

received_496251585612035.jpeg

Alt er tipp topp når du henter bilen skjønner eg! Godt å sleppe evt sånne kjedelige overraskelser når bilen står på tunet med skilt og ein trur ting er på stell.

Litt godt å sleppe å gjere sånt sjølv også 😄