Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
_s_y_v_e_r_s_e_n_

280TE - 300TDT - E220TE - AMG Classic

Recommended Posts

@_s_y_v_e_r_s_e_n _

 

Håper tråden kan innspirere andre til å få opp øynene for 123-biler i Norge.

Ta vare på, og dele den samme interessen  :D

 

Hope thread can be inspired others to open their eyes for the 123 cars in Norway.

Take care, and share the same interest

 

945db87d63ceb1784eaddc96195c394f.jpg

 

 

 

 

 

 

Presentasjon av mine biler!

 

 

Fra 2000 og frem til 2015  :thumbright:

 

My cars from 2000 to 2015

 

 

 

200T/280T (Solex4A1)

 

WsRoj.jpg

 

DOdns.jpg

 

S3thY.jpg

 

CXD4M.jpg

 

6Pj51.jpg

 

 

 

 

 

 

 

280TE

 

jd7k0.jpg

 

vFWSQ.jpg

 

5gmBM.jpg

 

vH5fo.jpg

 

xYC2p.jpg

 

 

 

 

 

280TE (delebil)

 

9OHLD.jpg

 

 

 

 

 

200 (delebil)

 

a0wEk.jpg

 

 

 

 

 

200

 

qE69h.jpg

 

UEaxS.jpg

 

B2xkn.jpg

 

xQpuI.jpg

 

RYrhC.jpg

 

 

 

 

 

230E

 

0oxFQ.jpg

 

jUAvQ.jpg

 

F627K.jpg

 

iECzL.jpg

 

 

 

 

 

230TE

 

egAqV.jpg

 

jtWwQ.jpg

 

2pVnl.jpg

 

X9DI.jpg

 

k1Z64.jpg

 

HuYOz.jpg

 

rRF5.jpg

 

Hob4K.jpg

 

1G6rR.jpg

 

lzorP.jpg

 

5Fqw.jpg

 

5XAma.jpg

 

n8Hzw.jpg

 

mF4lY.jpg

 

PMIFR.jpg

 

n8Hzw.jpg

 

Mhu8k.jpg

 

oI00x.jpg

 

2WMcA.jpg

 

fDn8Q.jpg

 

sqFLz.jpg

 

gWRuw.jpg

 

KPvn.jpg

 

kiM0G.jpg

 

qri9l.jpg

 

tg6Hu.jpg

 

Xv7mZ.jpg

 

lR31x.jpg

 

NumaZ.jpg

 

d1S7e.jpg

 

dhQZO.jpg

 

i2XcI.jpg

 

zvVg.jpg

 

lR31x.jpg

 

TBtcn.jpg

 

098Ve.jpg

 

lu2B.jpg

 

Yvn7.jpg

 

p3ran.jpg

 

 

 

 

 

 

280TE Silver number one 2014

 

PgLTp.jpg

 

VLGqf.jpg

 

xF8UQ.jpg

 

PgLTp.jpg

 

yBY4.jpg

 

P5c43.jpg

 

579sA.jpg

 

 

 

 

 

280TE Silver number two 2015

 

FOHXk.jpg

 

loKk.jpg

 

2AOhX.jpg

 

xr1Bw.jpg

 

jDmxJ.jpg

 

3Kbmn.jpg

 

JrqZG.jpg

 

2a6ME.jpg

 

vujik.jpg

 

Under oppussing

 

9b25753a84e2372cf996112e68ea678f.jpg

 

68e962dd5acf428dd1caf38a964f99c5.jpg

 

300TDT 2018

 

0e3bb5cd68630458d41542964158522a.jpg

 

d584bbb72d1209b21e9c6ca246bf5d8c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettersom jeg endelig har besluttet å beholde orginalfargen, så har jeg nå begynt litt med motorum  :)

Tengte dette var en fin avveksling fra interiørrens til goværet kom igjen, slik at stoler osv kan stå ute

i finværet å tørke. Det er mye jobb, men du verden å gøy også  :) Skal få tatt rusta der ettervert.....

 

Før:

mwfr4.png

 

Etter:

Fqg3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt info om bilen:

 

Model 230 TE

Chassis

Engine 102980 12 135811

Transmission 722401 02 221474

Order 0 5 555 30873

Approx. year 1985

Lights HELLA

Cab 03011

Dealer Norway (555) 

Interior cloth quartz (055) 

Paint

587 pajett red metallic (1984-1992, с 1994)

Options

230 rear axle ratio 1:3.69

rear axle ratio 1:3,69 (с 01.05.1974 по 28.02.1986)

 

233 foglamp wiring for France, Switzerland, Australia, Sweden, Norway (с 01.12.1969 по 31.07.1992)

 

236 standing lamp wiring for Norway (с 01.11.1975 по 31.03.1985)

special light wiring for Norway and Sweden

 

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

 

411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)

 

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

 

438 automatic (self-reeling) safety belts front left and right

safety belts, front, rear and central

elimination of rear safety belts

 

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

 

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

 

583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)

 

593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

 

646 light alloy wheels 7-holes 7 x 16

15" tires (с 01.04.1970 по 28.02.1986)

 

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

 

912 springs for increased payload (с 01.07.1980 по 31.07.1997)

 

Nermere 123 AMG kommer jeg ikke forløpig tror jeg hehe.. Holder på for harde livet om å få

bilen 100% tidsriktig. Fikk en link fra Dan på merceforumet om en AMG heckspoiler også, som

Alexander her på MBE har vært så snill å hjulpet meg å fått hjem fra statene. Dermed kan jeg

nå glede meg over en helt komplett AMG styled 123  :D Har holdt på med lakkering og diversje

kos, og mer kos skal det bli  :D Skal få tatt mer bilder så fort jeg kan.

 

images?q=tbn:ANd9GcTJBjV8pAIljGPWA0Q1PJy-NSd4V0EDgnAL_O0PyEClj1-P9Myv

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg dro i 14 tiden i går, kom hjem 01:00 i natt, og da med en dæilig grønn bil  :D

 

Planen er å bruke den som brugsbil, men noen endringer skal gjøres.

Skal få tatt noen nye bilder i morgen, da jeg ikke har rukket noe særlig

med den i dag, men slik ser den altså ut for øyeblikket :D

 

07_-2033259282.jpg

 

VIN    WDB12322010064991

Model    200

Chassis    12322010064991

Engine    102920 10 050256

Transmission    717401 00 001079

Order    0 1 226 00966

Approx. year    1981

Dealer    Munich branch (226)

Interior    Unknown code (035)

Paint

876    cypress green metallic (с 01.01.1975 по 31.12.1986, с 1994)

Options

411    mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)

429    mercedes-benz power steering and manual five-speed transmission (с 01.04.1970 по 28.02.1986)

466    central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

502    outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)

536    interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)

591    heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany

green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool. Håper du har gjort et godt kjøp. Blir spennende å se om du klarer å få et bruker-forhold til den, eller om du må ut å kjøpe bruksbil etterhvert :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

At du "bruker opp" denne som vinterbil er vel like sannsynlig som at Charlie kjøper termostat på biltema til 450n sin :-)

 

Så veldig fin ut denna. Dekk med hvite striper er gromt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi! Denne så helt utrolig fin ut. Likte fargen i kombinasjon med hvite dekksider. Smakfullt! Gratulerer med nok en 123! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei syver

sitter med våte øyne kul bil hadde lik bil i 9 år 300D den bygget jeg opp 2 gange og lakerte 3 gange 2 gange vit med koplett styling fra D&W i tyskland og smme felger som du har på den vite mb skal se om jeg kan finne gamle bilder og sende inn

hvis du er intresert i komplett styling med innebygget stødfanger fremme og bak har jeg støbe former liggende på loftet hjemme dei kan du låne hvis du kommer henter dei ksn ikke sendes fyller mye jeg vil påstå det er det fineste der laget til MB123 har sjekket på nettet om det kan køpes enda men finner ikke det

formerne er til sedan modell jeg støpte dei i glassfiber litt arb men vert det

Tonny S211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forgasseren kan du skifte membran og dysenål på. Enkel jobb, 10 minutter med kos. Pluss en dash olje oppi huset, så går den lenge. :lol:

Gjorde det akkurat på /8'n

Starter kan du også som regel fikse og. Ikke uvanlig at innslaget går tregt. (spesielt på manuellbiler)

Plukk det ned og få det reint. Litt smøring så er det bare å montere igjen

Alt i alt, høres ut som du er på rett vei

 

 

Ja, den forrige gasseren jeg hadde på en tidligere 200, var jeg alltid nøye med

forgasserolje, så selv om jeg slet litt med vacumproblemer av ulik kaliber som viste

seg til slutt å være morkne slanger, så gikk den jo fint. Så jeg kan jo, etter at jeg

har byttet, skru den fra hverandre å bytte membran og dysenål som du sier  :)

Det er så fort gjort ja. Betryggende å høre.

 

Jeg fant noe her  :D

 

Er dette min tro? Jeg får gå ut å ta en titt i morgen. Hva bør jeg bytte her?

 

CDTU.gif

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg hentet den grønne w123 200èn torsdag 8.10.2009, og først i dag, kom det er regning

på passering av en usynlig bompassering. Regningen var på hele 10,-  :shock: Er det mulig,

sende ut en regning på 10,- ? Jeg kjørte med prøveskilt (klistremerkeskilt), og det ser jaggu

ut til at dem har lakt ned jobb med å finne ut av det også, for 10,- hehe.. Er det mulig  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette blir smekkert!

 

Angående kuler under bilen, er det virkelig vakumreservoar? ...

 

Håper jeg på også  :D

 

Ja, denne tanken skal samle opp nok luft til sentrallåsen (MB`S vacumsystem). Når bilen var ny, så skulle

denne tanken samle opp nok luft til å låse opp og igjen bilen ca 6 ganger uten at bilen skal være i gang.

Det sitter også en tank i venstre framskjerm. Alt dette virker perfekt på min røde 230TE  :D

 

interlock_system_layout_183_190.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen av dere som har fått med dere denne filmen?

 

 

Jeg fikk gleden av å hilse på han i dag  :D Han var på vei da jeg kom, men var dog noe

over interessert i 123 også, så han tok seg tid til onklig racing 123 godsnakk. Han skulle

ta turen til Rudskogen Motorsenter også til våren, å da var jeg ikke vond å be når jeg

ble spurt om å sitte på en tur. Skal bli moro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det var skikkelig gøy  :D Teemu hadde 55 mil å kjøre til Stocholm, 12 timer over skjøen,

og hva var det han sa, 20 mil til å kjøre hjem  :shock: Det var iallefall en god bit hjem til

Finland. Jeg har sittet å tittet på denne videoen i flere dager nå, og det var jo skikkelig

gøy å traffe han også. Samtidig som det medfører en smule innspirasjon dette prosjektet  :D

 

Her snakker han litt om prosjektet

 

How to make a turbo diesel drift car out of a Mercedes estate wagon, Teemu Peltola

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grattis me nytt hjem til bilen, Meget stilfull syver stil!!

Jeg blir immpregnert av arbeidet ditt  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det der er faktisk akkurat på grensa mellom mjuk og hard porno Syver.. Lika ikkje det utrykket, men no kom det til sin rett! FY*** for ein rå garasje! Sann skal eg og ha ein gong!  :D Gratulerer så mykje!!!  :D  :D  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...