Jump to content

Tommern57's andre W210

tommern57
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Kan ikke nekte for det blir artig å se hva Tommern skal til med nå , kan det være en slags ( slange trommel ) ?  

Eller , dette er helt vilt han skal lage en innretning som det går an å polere diverse felger med 🙃🙃🤣

Edited by Aleks

Om dere kombinerer det bildet med felgen med det under, så burde det gå opp et lys. ;)

Det var som jeg sa over, jeg skal ha 18 tommere på blandemaskinen. Skal ta en liten mod i morra, så jeg også kan bolte baner rett på.

Gjør det hele litt lettere når man skal slipe, pusse, polere og lakke når felgen roterer. Og skulle man søle litt når man vannsliper, så trur jeg blanderen tåler det. :laughing6: 

Og trenger jeg blanderen til det den skal brukes til, er vi fire settskruer unna.

DSC_6373c.jpg

DSC_6377c.jpg

• Like 1

Planen er å jobbe med verktøy som beveger seg. (el/luft) Så omdreiningene er stort sett for å slippe å bevege seg så mye. 8)

Som med alt annet, er det et spørsmål om prioritering og kostnad. Selvfølgelig kan man begynne med en el.motor og bygge resten, men penga flyr når man har det gøy. Så tanken var å finne noe en allerede har og ta det derfra. Hittil har jeg ryki på et par hundre kroner i materialer, og da bruker jeg heller resten på bilen. :grin:

Selvfølgelig kan man bare sende felgene til fagfolk og få de ødelagt, men det klarer jeg billigere sjøl. :jerk:

Et alternativ var å ta det for hånd, men jeg har tre sett skrudde felger som trenger en strekk, så da får det heller koste et par hundre  :lol:

Det skal ikke rare hastigheten til egentlig. En blandemaskin har ikke flere remhjul, da må man modifisere litt. Jeg så en video her om dagen om en som polerte opp noen felger med en 9" vinkelsliper og polerskive med pasta. Han lot felgen rulle fritt, fordi friksjon fra sliperen holdt en passe fart. Men når man skal pusse dem, så er det nok en fordel at den beveger seg raskere. En blandemaskin er jo genialt 👍😀

Takker. Har drivi litt med det i helgen. Har laga fester på de ytre hylsene, så jeg kan snu de rundt og montere en felgring alene direkte på, og så har jeg fylt korset med polyester. Dette fordi firkantrørene ikke er spesielt tykkvegga, så med massiv fylling kan man dra mer på settskruene uten at profilen gir etter.

• 2 weeks later...