tommern57 Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Da har jeg endelig fått somla meg til å få tillatelse til å bevege meg på veinettet i to år til. ☺️ Null hull med statsautoriserte breie hjul bak. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Hadde du venta noe annet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Det blir bra det tom. Bil i to år til da 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 15, 2019 Author Share Posted October 15, 2019 Endelig kommet igang med et lite prosjekt som har liggi en stund. Glemte kamera, så det blir et mobilbilde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Se der ja! Lagd deg nytt hjulkryss? 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 15, 2019 Author Share Posted October 15, 2019 Tenkte jeg skulle ha 18 toms felger på betongblandemaskinen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Det kommer til å bli bra! 👍 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted October 17, 2019 Share Posted October 17, 2019 Alle ser vel at det er ei vinne for hesjetråd i forskjellig diameter! Med vennlig og forundret hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 17, 2019 Author Share Posted October 17, 2019 Ingen ting å bli forundra over det her. Du kommer til å skjønne når det er helt ferdig. Det blir noe i retning av detta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Jeg har hørt om dekkstrekk, men felg strekk? 😁 Jeg trodde ærlig flere ble nysgjerrige nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Juletrefot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 (edited) Kan ikke nekte for det blir artig å se hva Tommern skal til med nå , kan det være en slags ( slange trommel ) ? Eller , dette er helt vilt han skal lage en innretning som det går an å polere diverse felger med 🙃🙃🤣 Edited October 18, 2019 by Aleks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 Om dere kombinerer det bildet med felgen med det under, så burde det gå opp et lys. Det var som jeg sa over, jeg skal ha 18 tommere på blandemaskinen. Skal ta en liten mod i morra, så jeg også kan bolte baner rett på. Gjør det hele litt lettere når man skal slipe, pusse, polere og lakke når felgen roterer. Og skulle man søle litt når man vannsliper, så trur jeg blanderen tåler det. Og trenger jeg blanderen til det den skal brukes til, er vi fire settskruer unna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Da var jeg ikke så langt unna med min gjetting 😂 , kan man få til at blandemaskinen får flere hastigheter / omdreininger ? Dette fikser du 😎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 Planen er å jobbe med verktøy som beveger seg. (el/luft) Så omdreiningene er stort sett for å slippe å bevege seg så mye. Som med alt annet, er det et spørsmål om prioritering og kostnad. Selvfølgelig kan man begynne med en el.motor og bygge resten, men penga flyr når man har det gøy. Så tanken var å finne noe en allerede har og ta det derfra. Hittil har jeg ryki på et par hundre kroner i materialer, og da bruker jeg heller resten på bilen. Selvfølgelig kan man bare sende felgene til fagfolk og få de ødelagt, men det klarer jeg billigere sjøl. Et alternativ var å ta det for hånd, men jeg har tre sett skrudde felger som trenger en strekk, så da får det heller koste et par hundre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Det er fint at du bruker fantasien det er veldig sunt , og på toppen så har du det høy stå på videre Tommern du fåt tommel opp meg 🤗 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Det skal ikke rare hastigheten til egentlig. En blandemaskin har ikke flere remhjul, da må man modifisere litt. Jeg så en video her om dagen om en som polerte opp noen felger med en 9" vinkelsliper og polerskive med pasta. Han lot felgen rulle fritt, fordi friksjon fra sliperen holdt en passe fart. Men når man skal pusse dem, så er det nok en fordel at den beveger seg raskere. En blandemaskin er jo genialt 👍😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Knall sak det der! 😎👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 Vi får se hvordan det går. En blandemaskin går vel typisk en full runde på to sekunder. Verdt et forsøk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 Flott kreativitet Tom, god mann! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 Takker. Har drivi litt med det i helgen. Har laga fester på de ytre hylsene, så jeg kan snu de rundt og montere en felgring alene direkte på, og så har jeg fylt korset med polyester. Dette fordi firkantrørene ikke er spesielt tykkvegga, så med massiv fylling kan man dra mer på settskruene uten at profilen gir etter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 Vektbasert arm med sliper på så kan du bare legge den innpå, starte blander og pusser så gjør en oscillerende pusser resten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 31, 2019 Author Share Posted October 31, 2019 Liten oppdatering her. Fikk spent opp en felgring direkte, så da får vi se i morgen om det blir sliping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Spennende 😀 skal bli interessant å se hvordan det blir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted November 1, 2019 Share Posted November 1, 2019 Kjempe kreativt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts