HåvardR Posted May 10 Share Posted May 10 Hei, Har ein 1988mod 230e m102 med manuell som er litt treigstarta. Må alltid forsøke å starte 2 ganger før den starter. Virker som det er uansett om den er varm eller kald. Under akselerasjon begynner den alltid å "hakke" når man nærmer seg 3000/3500rpm og dette fortsetter opp til ca 4500prm. Noen tips til kva ein skal sjå etter? Bensinpumpe, bensinfilter, OVP rele, tennplugger og luftfilter er nytt. Tennkabler,fordelerlokk og rotor blei bytta av forrige eiger så er ganske nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted May 11 Share Posted May 11 Er ikke noen spesialist på dette ... blir et skudd i mørke .... det første jeg tenkte på når jeg leste din beskrivelse. Regner med du har ke-jetronic. Har selv k-jetronic og kjenner den litt etter hvert. Har ikke ke-jetronic også en main pressure regulator som sitter i bensinfordeleren og styrer bensintrykket? Selv om pumpa er ok kan regulatoren åpne for tidlig og dermed gi for lite trykk. Kan du måle systemtrykk og styretrykk som på k-jetronic? Kjenner dessverre ikke ke-jetronic. Har du sjekket tenningstidspunkt? Det skal forskyve seg ved høyere turtall. Tenker på dette pga hakkingen ved 3000 og høyere. Blir interessant å følge tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted May 12 Author Share Posted May 12 Hei! Det er KE-jetronic på denne ja. Det er ein bensintrykkregulator ved bensinfordeleren ja. Umiddelbart har tankane gått mot den og/eller dysene. Bilen har gått ca 243000km. Eg skal undersøke regulatoren, fekk tips om at man kan sjå om den er defekt ved at det kjem bensin ut vakuum nippelen på den. Eg har ikkje sjekka tenningstidspunkt eller målt trykk på systemet da eg ikkje har utstyr til det, men eg burde sansynligvis fått eit verksted med dette utstyret og litt erfaring med desse bilane til å gjøre desse målingane. Ser ut som man trenger en spesiell type måleinstrument for å måle trykket i ke-jetronic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted May 15 Share Posted May 15 Måle systemtrykk og styretrykk (sistnevnte på kald til varm motor) på k-jetronic er relativt rett frem. Trenger trykkmåler. Er usikker på hvordan dette er på ke-jetronic. Entusiastklubben Vestreviken var på besøk hos AMP Auto Tuning i oktober 2021. De kjenner ke-jetronic meget godt. Snakk med Sten Morten Taugbøl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted June 16 Share Posted June 16 Har du skiftet det store bensinfilteret som sitter under bilen bak ved bensinpumpa? Det kan gå tett på en gammal bil, og ikke spør hvordan jeg vet det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.