Jan S Posted April 28 Share Posted April 28 Girkassen er en 722.004 som står i en 1975 USA W116 450 SE Mistet en del olje ved rehabilitering av radiator. Usikker på hvor mye ..... Forsøker å fylle på olje og peile nivå ved motor på tomgang. Det er lettere sagt enn gjort, ikke lett å se nivå. Er redd for å kjøre med både for lite og for mye. Noen tips her? - Få et verksted til å måle og etterfylle? - Skifte alt + filter og fylle på iht. spec som er 7,9 liter? Hvor sensitiv er girkassen dersom jeg fyller for mye/for lite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 29 Share Posted April 29 Det skal være relativt lett å se at oljen er mellom strekene på pinnen og det er vel en liten liter mellom øverste og nederste strek. Det må få renne ned et par minutter etter at du har fylt på så det ikke ligger olje igjen i røret. De er ikke veldig sensitive. Hvis det er veldig lite vil girkassen slure, men da er nivået omrent under pinnen. Ikke tapp av og fyll på. Det burde ikke være nødvendig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted April 29 Author Share Posted April 29 Takk for din vurdering, Stian Jeg har muligens alt for lite olje på .... ingen utslag på pinnen, bare noen flekker langs randen av pinnen. Har etterfylt ca. 1,2 liter som kanskje er for lite. Forsøker på nytt i helgen med sakte påfyll + tomgang varm motor + jobbe meg gjennom P-R-N-D-S-L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted April 30 Author Share Posted April 30 Ikke rart jeg ikke så noe på peilepinnen - måtte fylle på nesten 3 liter 🥶 MEN DA så jeg en tydelig oljestrek midt mellom øvre og nedre strek! Et problem mer ut av verden 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts