Jump to content

Problem med min Mercedes!


Tomas
 Share

Recommended Posts

Ingenting skjer når jeg tar i eller vrir nøkkel. Ingen dashbord lys eller noe. Får lys i taket når jeg åpner døren og kan bruke bagasjeromsåpner på nøkkel. Batteri er målt til 12.80 og får målt ut jord på karroseri og motorblokk. Alle sikringer og rele har jeg kontrollert og godkjent. Noen som kan hjelpe eller har noen ledene tips?

 

Link to comment
Share on other sites

On 15.2.2022 at 18.25, HåvardR said:

Du får vri rundt nøkkelen, den står ikkje låst i 0 posisjon?

 

Kva bil, årsmodell, motor og gir har du?

Ja får vridd nøkkel, men ingen tegn til liv. Ingen lys og rattlåsen står fast. Har en w204 2007 automatgir. 

Link to comment
Share on other sites

Når du setter i nøkkelen, hører man til vanlig at rattlåsen går av. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden, men den er godt hørbar. Hører du ingenting i det nøkkelen går inn i hullet, er det en relativt vanlig feil på 204. Har sett det på biler med så vidt over 100 tusen på telleren. Setter man på Star diagnose, vil det komme mld om mekanisk feil på rattlåsen.

Ganske omfattende prosedyre for å få det fixet pga kravet til tyverisikring. (Mht eier, legitimasjon, såkalt grønn nøkkel fra Tyskland, osv)

Mener å huske at eneste tegn til liv jeg så, var at displayet for km stand kom liv i.

Det er en sekvens for å starte alt. Først bekrefter systemet at det er riktig nøkkel, så trekker den av rattlås, og dersom den ikke får tilbakemelding at den er av, stopper den videre fremdrift.

Mener at drøye 10 lapper var prisen hos de med stjerne på taket.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, tommern57 said:

Når du setter i nøkkelen, hører man til vanlig at rattlåsen går av. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden, men den er godt hørbar. Hører du ingenting i det nøkkelen går inn i hullet, er det en relativt vanlig feil på 204. Har sett det på biler med så vidt over 100 tusen på telleren. Setter man på Star diagnose, vil det komme mld om mekanisk feil på rattlåsen.

Ganske omfattende prosedyre for å få det fixet pga kravet til tyverisikring. (Mht eier, legitimasjon, såkalt grønn nøkkel fra Tyskland, osv)

Mener å huske at eneste tegn til liv jeg så, var at displayet for km stand kom liv i.

Det er en sekvens for å starte alt. Først bekrefter systemet at det er riktig nøkkel, så trekker den av rattlås, og dersom den ikke får tilbakemelding at den er av, stopper den videre fremdrift.

Mener at drøye 10 lapper var prisen hos de med stjerne på taket.

Ja mulig dette kan være problemet. Har prøvd å måle litt. Ser ikke ut som det kommer strøm til sikringer i motorrommet og kommer heller ikke strøm i kontaktene inn til styreenheten som også ligger i motorrom. Men får målt ut strøm på en plusspunkt som ligger i motorrommet, samt. jording i motor og karroseri. Prøvde også å koble opp mot diagnose men fikk ingen kontakt bilen?

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, tommern57 said:

Trur kanskje at man må ha Star for å finne denne feilen? Men i utgangspunktet er det å høre om noe skjer i det man putter nøkkel i hullet.

 

Evt ta et søk på "W204 steering lock"

Når jeg tar i nøkkelen kommer til klikking som jeg regner med er et rele. Klikker omtrent 6 ganger hver gang jeg setter nøkkel inn. Høres ut som det ligger en plass foran ratt men bak motorrom, altså inni dash et sted?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...