Classic Posted January 8 Share Posted January 8 Hei. Har gradvis fått et problem som gjør at bilen er vanskelig å starte når den har stått over natten. Til kaldere det er, til vanskeligere er det. Må kinne en del for å få den i gang, vri nøkkelen 2-3 ganger. Glødeplugger er vel kjent som et problem når den har vanskeligheter med oppstart når motoren er varm? Det kommer heller ingen glødelampe, og har ikke feilkoder på disse. Noen med erfaring? Det er en 211 E220 CDI 08-modell med 165 000 km på baken. mvh Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted January 21 Author Share Posted January 21 Ingen med erfaring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 22 Share Posted January 22 Har du sjekka dieselslangane for luftbobler? Får du luft i slangane mellom filter og høgtrykkspumpe blir motoren tung å starte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted January 22 Author Share Posted January 22 12 minutes ago, Simen Arntsen said: Har du sjekka dieselslangane for luftbobler? Får du luft i slangane mellom filter og høgtrykkspumpe blir motoren tung å starte. God idé. Jeg har tidligere skiftet mengdereguleringsventil, trykksensor på rail og dieselfilteret. Dermed har jeg tydelig berørt sirkuleringssystemet for diesel. Mon tro hvordan jeg kan kontrollsjekke for luftbobler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 22 Share Posted January 22 Er det ikkje blanke slangar mellom filter og høgtrykkspumpe? Da ser du veldig godt om det går luft gjennom når motoren går. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 22 Share Posted January 22 Dette er vel ein OM646, eg kjenner ikkje den så godt, men eg reknar med prinsippet er mykje likt som OM611/612/613, som eg kjenner ganske godt. Der er det helt vanlig at pakningane i koblingane på plastslangane begynner å sleppe inn luft. Det kjem ikkje diesel ut, trykket er for lavt til det, men lufta kjem inn, og når det ikkje er bevegelse i dieselen samlar den seg i store bobler i endane. Så lenge motoren går "ordnar" det seg, til ein viss grad, men du kan oppleve at motoren stoppar ved hard gasspedal 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.