Jump to content

Seteregulering MB C220 CDI W203 2002 mod.

Othard
 Share

Recommended Posts

Her er en litt merkelig sak. Når jeg hadde bilen på verksted for å skifte termostat så har det skjedd noe med setereguleringen. Det har seg slik at seter og ratt har jeg programert til den stillingen jeg bruker og det er bare jeg som bruker bilen. Når jeg åpner døra og går inn i bilen så står sete i bakre stilling og rattet er oppe, dette for å lette ut og innstigning. Når døra lukkes og nøkkel settes i tenningen går setet frem og rattet ned, greit så langt. Etter verkstedoppholdet har setet fått motsatt funksjon. Når jeg setter meg inn så går rattet ned og setet BAKOVER, altså motsatt av det som er normalt. Hva kan ha skjedd.

Skjer det kver gang? Kva skjer når du trykker på minneknappen du har lagra på? Og kva skjer når du kjører ratt og sete manuelt?

Det er ganske "normalt" at setene plutseleg går feil vei. Det hjelp ofte å kjøre dei til endeposisjon, så ordnar det seg.

Kanskje dei har kobla frå batteriet og at det kan ha samanheng med det.

48 minutes ago, Simen Arntsen said:

Skjer det kver gang? Kva skjer når du trykker på minneknappen du har lagra på? Og kva skjer når du kjører ratt og sete manuelt?

Det er ganske "normalt" at setene plutseleg går feil vei. Det hjelp ofte å kjøre dei til endeposisjon, så ordnar det seg.

Kanskje dei har kobla frå batteriet og at det kan ha samanheng med det.

Ja, hver gang. Har prøvd å lagre på nytt men det skjer ingen endring.  Jeg kan selvsagt regulere manuelt det går greit men det har jo fungert før verkstedoppholdet. Skulle vel ikke være nødvendig å koble fra batterie for å skifte termostat. Får prøve dette med endeposisjon så får vi se. Kan de ha "fiklet" litt med multifunksjonen på rattet, er sikkert noe der om seteregulering?