Jump to content

MB190treff på vålerbanen 10.August 07

Tor Anton
 Share

Recommended Posts

Etter mange spm. om eget 190 treff fra våre medlemmer har vi i MB190Klubben satt isammen treff med banekjøring hos Norsk trafikksenter på Våler 10 August.

Treffet begynner kl.13.00, og banekjøringen starter 16.00 og holder på til 20.00

Det vil i forkant holdes odligatorisk førermøte.

Det var ønskelig fra våre medlemmer at det bare var 190'er på banen,men vi synes at vi skal be inn Dere andre med MB også. Så lenge vi holder oss til stjernebiler så er vi i mål.

Så da har vi tenkt at det første 2 timene er forbeholdt 190'er(hvem som helst med 190) og at vi slipper til andre MB de siste to timene.

Dette er ikke noe hastighetsløp,men såkalt ferdighetskjøring så trafikkreglene/loven gjelder.

Prøveskilter er ikke noe tema, å bilene må være i god stand.

Priser:

For 190'er er det 400,- Det er for treffet med banekjøring (16.00 til 20.00) og medlemskap i MB190klubben ut året.

For andre MB er det 300,-  for evt. banekjøring (18.00 til 20.00)

Tilskuere og pasasjerer er gratis.

Det er ikke noe farlig å kjøre på bane, selv om mnge tror det.

Hvis alle bruker hode litt så er det tryggere enn å kjøre på vei.

Her har alle bilenene(stort sett) samme kjørerettning og deter temmelig sikkert for dyr, fotgjengere +++.

Mange tror at det sliter veldig på bilene,men det er det DU som sjåfør som bestemmer.

Dette er ihvertfall en fin og tryggere måte å lære bilen litt bedre å kjenne.

Selv så har jeg hatt mye morro på bane uten noe uhell til d.d. Det hjelper å kjøre Mærsje å ikke ta helt av  :D

For de som ønsker å kjøre på banen er det viktig å sjekke dekk, lufttrykk og bremseveske. Det er sikkert ikke mang som bytter den hvert 2 år så å bytte den før dette er ikke dumt.

Det er veldig kjett å ikke få kjørt mye pga. at bremseveska koker, da det er lett å fikse.

For mere info sjekk:

http://www.bapfire.com/mb190klubben/viewtopic.php?t=7893&start=0

De som ønsker å kjøre på banen MÅ lese igjennom regelverket som vi har lagt ut for at dere skal vite litt om åssen dette fungerer, å at vi slipper tette situasjoner på banen.

For påmeldinger eller evt. spm så kan dere sende oss en mail på post@mb190klubben.com

En liten smakebit  :D

B15.jpg

• 3 weeks later...

Min fungerte topp, helt til jeg fikk et problem. Høres ut som en dårlig boxer6er motoren. Feilsøking vil skje når jeg har fått motet tilbake. Her er det bilder :)

OC2.jpg

OC3.jpg

OC4.jpg

OC5.jpg

OC6.jpg

OC7.jpg

OC8.jpg

OC9.jpg

OC10.jpg

OC11.jpg

OC12.jpg

OC13.jpg

OC14.jpg

OC15.jpg

OC16.jpg

OC17.jpg

OC18.jpg

OC19.jpg

OC20.jpg

OC21.jpg

OC22.jpg

Det kom litt brått på for sikkert flere enn meg i MBE, og bilen var heller ikke klar så det gikk fløyten for min del.... :?

Styret har alleredet diskutert banekjøring(faktisk i fjor på denne tiden av året), men har utstatt det pga liten interesse, men hvis vi kan slå oss i sammen, så skal jeg ta det opp på neste styremøte slik at vi får noe på gang til neste år, hvordan høres det ut.?? :P

Det kom litt brått på for sikkert flere enn meg i MBE, og bilen var heller ikke klar så det gikk fløyten for min del.... :?

Styret har alleredet diskutert banekjøring(faktisk i fjor på denne tiden av året), men har utstatt det pga liten interesse, men hvis vi kan slå oss i sammen, så skal jeg ta det opp på neste styremøte slik at vi får noe på gang til neste år, hvordan høres det ut.?? :P

Vi vil gjerne ha flere MBer med. Så om dere har lyst til å være med på et 190 klubb-arrangert treff er det velkommen til det.

Hvis vi begynner planleggingen i god tid, dvs minst et halvt år i forveien så tror jeg nok du vil se resultater Geir, men vi får ta det opp på styremøte og gi tilbakemelding til 190 Klubben så tar vi det videre derfra. :P

Det hadde vært veldig greit om vi kunne sitte her å si at vi har plass til neste år, men slik fungerer det ikke. Først når Bilsportforbundet osv. har fått tildelt sine dager med trenginger osv. rettes fokusen til oss bilklubber. Et annet problem er at dem ikke behandler søknader før langt utpå vårparten. Det igjen betyr ikke at vi ikke kan søke tidlig, for å ligge først i køen, men som sagt så får man ikke endelig beskjed om dette før på vårparten. Rundt mars fikk vi beskjed i år. Uansett så kan vi jo gi beskjed til dere idet vi sender søknaden.

jo, jo, helt enig Geir, men det er forskjell på Juli og Mars, 11Juli var første gang jeg hørte om det, da ble denne tråden opprettet.... :lol:

Det jeg mener er at vi trenger litt lengre tid enn det vi fikk i år for å få reklamert godt nok for våre medlemmer, så gi lyd så raskt dere har noe på tapetet så skal vi følge det opp.... 8)