Jump to content

W212 OM651 EGR


Turbox55
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Har problemer med EGR på min W212 2011. Bilen gikk i nødmodus og motorlampe lyser. Har fått koblet ut EGR etter at problemet oppsto men fortsatt ingen endring. Fikk beskjed om at hvis dette ikke fungerte måtte jeg blokkere EGR. Har deretter skrudd av EGR inngang på eksos side og fått tett tilstrømming til EGR. Men bilen har fortsatt problemer. 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kan selvfølgelig dra til merkeverksted å få det gjort der men ønsker gjerne å finne ut av dette slik at jeg selv skjønner hva som er galt. 

Alle bidrag er velkommen. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Simen Arntsen said:

Korleis har du kobla ut EGR? Den kan ikkje berre koblast ut, den må fjernast frå programmet i motorstyringa

Snakket med et firma som kom å gjorde det. ☹️ Det de sa var at hvos det ikke fungerte måtte jeg blokkere den selv.

Link to comment
Share on other sites

Så dei programmerte den vekk?

Viss det er gjort rett skal ikkje den forårsake nødmodus, i alle fall ikkje viss det er fysisk tett slik at eksos ikkje kan sleppe gjennom.

Da er det andre ting som er problemet. Er du sikker på at det var EGR som var problemet i utgangspunktet?

Det einaste som kan gi deg et rett svar er diagnosemaskin.. Start med å les ut feilkodar, og ta det vidare derfrå

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simen Arntsen said:

Så dei programmerte den vekk?

Viss det er gjort rett skal ikkje den forårsake nødmodus, i alle fall ikkje viss det er fysisk tett slik at eksos ikkje kan sleppe gjennom.

Da er det andre ting som er problemet. Er du sikker på at det var EGR som var problemet i utgangspunktet?

Det einaste som kan gi deg et rett svar er diagnosemaskin.. Start med å les ut feilkodar, og ta det vidare derfrå

 

received_397552975259584.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det har ingen ting med EGR å gjer, det ser ut til å gå på turbo, regulering av denne, eller tilhøyrande sensorar på innsug eller eksos.

Hadde vore litt enklare å tolke på et språk som går an å forstå, f.eks engelsk. Og tilhøyrande feilkodar.

Uansett må du finne fram måleinstrumentet og måle ut aktuelle komponentar og ledningsnett. Viss diagnosemaskina di kan utføre test av aktuelle komponentar er det og til god hjelp.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simen Arntsen said:

Det har ingen ting med EGR å gjer, det ser ut til å gå på turbo, regulering av denne, eller tilhøyrande sensorar på innsug eller eksos.

Hadde vore litt enklare å tolke på et språk som går an å forstå, f.eks engelsk. Og tilhøyrande feilkodar.

Uansett må du finne fram måleinstrumentet og måle ut aktuelle komponentar og ledningsnett. Viss diagnosemaskina di kan utføre test av aktuelle komponentar er det og til god hjelp.

Prøvde med annet utstyr i dag men det fungerte dessverre ikke. Prøvde og kjøre en tur i kveld og da stoppet bilen.

Fikk beskjed fra verkstedet jeg leverte bilen på at de trodde det kunne være DPF. Så tror det er noe som må demonteres og gjøres rent. Eller hva mener du? 

Link to comment
Share on other sites

Feilkodane indikerer ikkje feil med DPF, men det betyr ikkje at det ikkje er det.

 

Du har ein aktuell feil som seier overboost, dvs for høgt turbotrykk. Dette kan indikere feil på ladetrykksregulering. 

 

Men om du ikkje har kompetanse og utstyr til å feilsøke komponent for komponent, må du nesten berre sette bilen på kompetent verksted.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...