Classic Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 (edited) E220 CDI Elegance 2008-modell Jakten på en fint holdt E-Klasse av en årgang mellom 2007-2012, endte til slutt opp med denne bilen. Den ble kjøpt uavhengig av både utstyrsnivå, årsmodell og pris. Historikk og tilstand ble tyngst vektlagt. Førstegangsregistrert i juli 2007 som fabrikkansattbil i Tyskland, før den ble bruktimportert av Bertel O. Steen Skøyen i 2009. Deretter har den hatt to godt voksne eiere i Norge, hvor siste eier har hatt den de 10 siste årene. Første eier er en eldre forretningsmann i Bærum. Andre eier var en pensjonert MB-entusiast, med relasjoner til MBE. Bilen er godt ivaretatt både teknisk og kosmetisk. Dette vil si at lyter er ryddet vekk fortløpende. Et stort pluss at bilen er understellsbehandlet med Mercasol. Det er lenge siden jeg har sett en E-klasse 211 med så få bruksmerker, som i tillegg er tilnærmet fri for rust både under i karroseriet. Kilometerstand pr. juli 2021 ved overtakelse er 153 000 km. Bilens utstyrsliste: 220 Parktronic 229 Tyskland 249 Autodimbare speil 280 Skinntrukket ratt- og girspak 287 Nedfellbare bakseter 293 Sideairbag i bakdører (ettermontert) 297 Solgardin i bakdører (ettermontert) 301 Askebeger 309 Koppholder 414 Takluke i glass 423 5-trinns automatgir 345 Regnsensor 474 Partikkelfilter 477 Dekktrykksvarsler 500 Foldbare speil (ettermontert) 527 Comand APS (ettermontert) 540 Solgardin i bakrute (ettermontert) 550 Tilhengerfeste (ettermontert) 580 Air condition 645 Vinterhjul 673 Større batteri 690 Reservehjul 775 Iridium sølv metallic 614 Xenon kjørelys (ettermontert) 619 Hjørnebelysning (ettermontert) 682 Brannslukningsapparat (ettermontert) 808 2008 modell 821 Sort nappaskinn (ettermontert) 873 Setevarme foran 910 Større dynamo 955 Elegance W60 Designo burred walnut (ettermontert) Fjernet 731 Wood trim burred walnut 441 Sorte stoffseter Ønskeliste 213 Parameterstyring 228 Webasto 239 Distronic Y90 Designo svart taktrekk Bilder etter en gnikkerunde ved hjemkomst. Det ble en grundig nedvask og fusso light voks for lys lakk som en midlertidig beskyttelse. Edited May 11 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted July 31, 2021 Author Share Posted July 31, 2021 (edited) Juli 2021 - B-service og nye lykteglass - B-service - Skiftet lykteglass De gamle var ikke ille, men skal så lite til før bilen ser ny ut. Service B - Motorolje - Oljefilter - Dieselfilter - Luftfilter - Servoolje - Systemrens diesel Edited October 7, 2021 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted August 4, 2021 Author Share Posted August 4, 2021 (edited) Ferieklargjøring - Vask og bytte av infotainment - Ettermontering av Comand NGT1 - Innvendig vask og våtrens - Utvendig vask Fikk beviset på at bilen er veldig godt vedlikeholdt under en nærmere vask og inspeksjon både under, inni og utenpå. Dette er bra utgangspunkt for en entusiast som liker å ha bilen sin shapet. Monterte en Comand NGT1 skjerm for å åpne muligheten for audiostreaming via AUX-kabel. Før (APS 50): Etter: Etter denne seansen ble det en innvendig rens. - Grundig støvsuging, demontering av seter - Våtrens av seter, gulvtepper, fotbrønner, bagasjerom og taktrekk - Vask av dashboard - Vask av ruter - AC/rens og skifte av filter - Polering og voksing av trepaneler Den var i utgangspunktet veldig fin innvendig med behagelig duft, men det er noe med dette å nullstille en bil til seg selv. Kjekt før man drar på tur. Etterfulgt av en god utvendig vask. Da er den klargjort for ny ferietur i morgen til Østlandet. Nye kjennemerker i metall montert. I dag fikk jeg også testet hengerfestet da jeg kjørte serviceavfallet på miljøstasjonen. Edited October 7, 2021 by Classic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted August 22, 2021 Author Share Posted August 22, 2021 (edited) August 2021 - Ferietur til Østlandet + diverse vedlikehold og oppgraderinger - Service på girkassen hos Andresen bil Askim - Nye originalfelger med høyglanspolert finish - Beskyttelseslist på støtfanger bak - Ny frontrute hos RIIS bilglass - Fluid film fettlist i hjulbuene - Sølvfarget calipermaling - Nytt deksel under motor Kjørte fra Kristiansund i starten av august o g har vært her i tre uker. Bilen har blitt flittig brukt, og jeg har fått kjørt en god dose kilometer før den ble parkert i P-kjelleren for noen dager siden i Trondheim i påvente av et lite aktivt år for bilens del (masterskriving). Startet med en motorvask før turen. Nytt deksel under motoren. Det gamle var så dårlig festet at det løsnet i fart (!) Årsaken er nok at det ikke er satt til med riktig moment. Ingen av festene var ødelagte, men festepunktene på selve dekselet ble skadet da det løsnet. Rastestopp på Dovre på vei sørover. Fram hos doktor Andresen. Girkasseservice ble gjennomført hos verksted fordi jeg ikke orket selv, og det er kun Andresen bil jeg går god for. Bilen girer bra, så dette er pro-aktivt vedlikeholdt etter intervall. Fikk de også til å skifte kontaktstykket til ledningsnettet. In action på gamle Mossevei. Bilen ser straks liten ut fra leiligheten hos søskenbarnet mitt på Majorstuen. Hadde full oversikt fra verandaen, hehe. De nye hjulene ble innkjøpt brukt av privatperson, men de så veldig greie ut. Fikk maskinpolert og vokset, i tillegg til avbalansering før jeg monterte dem. Før: Etter: Klar for å entre bilen. But first.. Den klassiske upgraden min jeg synes utgjør en del for looken. Før: Etter: Montering av fettlist som dekker hele falsen på bakskjermen i hjulhusene. Sprayet inn med lanolin før jeg entret listene også. Nesten usynlig. Montering av beskyttelse på bakfanger, litt for looken også da. Slik skal det se ut. Stoppet på Dovre på vei hjem også. Under middag på Oppdal fikk jeg selebert selvskap av en likesinnet doning. Huff, har rukket å kjørt på den 5k km allerede. Men de har vært nydelige Ferge fra Kristiansund til Trondheim igjen. Med ny frontrute montert hos RIIS Kr.Sund. Ved hjemkomst Trondheim ble det vask og en liten søndagstur. Før den ble parkert på P-plassen sin i påvente av noen rolige måneder, mens eier har sitt å sysle med. Planen videre er å sysle litt med bilen mens den står parkert, slik jeg liker. Edited October 7, 2021 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted August 30, 2021 Author Share Posted August 30, 2021 (edited) Hehe. Noen som spotter forskjellen? Slik bør man altså parkere på Ikea hvis man er redd for bilen sin. Oppdalstur til helgen startet med tidlige forberedelser i frykt for skitt på gulvteppet i bilen. Skålmatter i plast legges inn ved møkkavær, men skal anskaffe litt penere gummimatter til vinterbruk på vanlige dager. Edited September 9, 2021 by Classic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 11 hours ago, Classic said: Noen som spotter forskjellen? Forrige eier har vært mer glad i brems enn gass.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted August 31, 2021 Author Share Posted August 31, 2021 4 hours ago, Stian said: Forrige eier har vært mer glad i brems enn gass.... Du sier noe der. 😅 Tror det har noe med hvordan man plasserer foten på bremsepedalen i forhold til gasspedalen. Jeg kjenner meg igjen, der hælen ofte er plassert på samme sted, men fronten på fotbladet roteres over til enden på bremsepedalen. Er vel slik det er med automatisk girkasse. Det enkleste er ofte det beste 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfaduden Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 (edited) God sliter dette! Hva synes du om 170hk kontra 150? Hvorfor byttet du ikke rute hos MB forhandler? Jeg byttet i fjor og selvsagt skulle jeg ha stjerne i glasset nede i venstre hjørne Her har du nye matter forresten: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=230772051 Ikke at det koster noen formue hos forhandler, men dette var jo billig. Edited September 8, 2021 by Alfaduden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 (edited) 33 minutes ago, Alfaduden said: God sliter dette! Hva synes du om 170hk kontra 150? Hvorfor byttet du ikke rute hos MB forhandler? Jeg byttet i fjor og selvsagt skulle jeg ha stjerne i glasset nede i venstre hjørne Her har du nye matter forresten: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=230772051 Ikke at det koster noen formue hos forhandler, men dette var jo billig. Merkbar forskjell på motoren. 170-varianten er mye mer lydløs og responsiv, og passer bedre med 722.6. Merker at girkassen og motoren fortsatt er frisk, og den er kvikk når jeg setter spaken i D. Skyves lett fremover, og står stille i bakker. Det hjelper at den har fått oljeskift til riktige tider, derfor jeg ville få utført det så raskt som mulig etter overtakelse. Jeg skulle egentlig skifte ruten hos MB-forhandler, men i Kristiansund eies RIIS av samme firma som distribuerer MB dessverre. Det ble ikke helt etter planen, men ruten er strøken og jeg er passelig tilfreds likevel. Husker jeg fikk stjerne i ruten på førstegangsbilen, noe jeg var veldig happy for da. Nye matter trenger jeg ikke, er nesten ikke slitasje på de jeg har og de du linket er jo helt like. Men takk for tips. Skrik gjerne ut om du kommer over et pent Cognac skinn-interiør, gjerne med memory, multikontur og luftkjøling, hehe. Et vanlig sort skinninteriør i pen tilstand kan også gå, men setene er gode som de er også. Kommer snart en oppdatering om noe småtteri jeg driver med i P-kjellern. Edited September 8, 2021 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente1168 Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 Flott bil! En klassiker! Ett spørsmål. Kom du godt overens med felgrenseren? Og kan du anbefale med gode verktøy for bilen? Vennlig hilsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted September 25, 2021 Author Share Posted September 25, 2021 (edited) September 2021 - Vinterklargjøring med diverse utbedringer - Ny mengdereguleringsventil diesel - Nye stabilisatorlinker bak - Nye spiralfjærer bak - Ettermontert Xenon i nærlys - Nye originale gummimatter - Nye div. manglende klips - Nye div. plastikkdeksler - Ny chromering rundt tenningslås - Chromekåper under dørhåndtak - Nye vindusviskere - Montert AUX-ledning - Montert manglende varseltrekant Bilpleierelatert - Touch-up lakk på små lakkdefekter - Polering og voksing av karosseri - Vasking og voksing av vinterfelger - Forsegling på vinduer og glasstak I løpet av en lengre periode i september har bilen for det meste stått i garasjen imens jeg har gjennomført min siste praksisperiode som lærerstudent. Har kommet til 5. av 5. studieår, og skal skrive mastergrad i løpet av året. Da er det fint å bruke bilen til rekreasjon for å gjøre noe praktisk, som samtidig har nytteverdi for den. Dette gir rom for å gi bilen en del kjærlighet i form av utbedringer/oppgraderinger Gammel mengdereguleringsventil for drivstoffmende er skiftet. Årsaken er at bilen sporadisk gikk i nødmodus. Leste av feilkoder som fortalte at drivstofftrykket enten var for sterkt eller svakt. Etter skifte av denne har det ikke kommet tilbake enda, og forbruket har gått betraktelig ned. Arbeid utført Like etter jeg overtok bilen erstattet jeg APS 50 med en Comand NGT1 for å få mulighet til å strømme musikk med AUX-kabel. Kabelen ble etterbestilt sammen med en del annet småtteri hos Autoroyal. Originalt er kabeluttaket i hanskerommet, men fant det mer praktisk å legge uttaket like ved koppholderen. Er ikke tilhenger av rot i bilen. Demontering av midtkonsoll Opprag utført Deretter monterte jeg det andre småtteriet En velkjent komponent rundt tenningslåsen som ofte har hakk/sprekker i seg ble skiftet ut Tre av plastdekslene på seteskinner var også noe deformert, legger ved bilde av én som er skiftet Manglet også to deksler til lastesikring, i tillegg var de montert speilvendt. Det er ettermontert hengerfeste hos verksted, så mistenker at dette har skjedd i forbindelse med montering av ledningsnett til styringsenhet Denne plastrammen var visst glemt Nå er den tilbake Stakk innom Motor-Trade og hentet noe småtteri her om dagen også Askebeger ble erstattet med gummimatte Oppdaget noe som var feil i bagasjerommet igjen, hehe Klipset var for lite, og lå under cover til reservehjul. Det skal ligge over for å være symmetrisk Da er man tilfredsstilt igjen Og nye originale gummimatter Varseltrekanten var heller ikke i bilen lengre, men fikk tak i en ny Har den siste tiden hatt en svak klunkelyd fra bakstillingen, og jeg mistenkte sterkt stabilisatorlinker. Disse ble bestilt og skiftet, men under arbeidet oppdaget jeg et brudd i høyre bakfjær. Skiftet likevel stabstaglinkene siden jeg hadde de for hånd, og bestilte bakfjærer. Dette arbeidet satte jeg vekk til en kyndig kamerat med bilmekanikerutddannelse siden jeg ikke tør å krølle med fjærspennet. Fjærbruddet (som nå er utbedret av en kamerat) Nye vindusviskere, siden frontruten ble skiftet for en måned siden Chrome-kåper under dørhåndtak montert for å beskytte mot negler Bestilte et Xenonkit hos Ekstralys for å få et penere og bedre lys. Er klar over at jeg egentlig må ettermontere automatisk høyderegulering og lyktespylere for å få dette godkjent, men siden det er reflektorer i lyktene blender de ikke andre bilister. Xenon bør aldri ettermonteres i "åpne lykter". Valgte å gå for 4300k som leveres originalt på disse bilene. Uansett; det ble litt tess med montering av dette, ettersom jeg fikk feil pæreholder. Da jeg først fikk ettersendt riktige, ble det også en del tess ettersom jeg burde hatt nye klips for å holde sokkelen til reflektoren, men fikk modifisert de originale slik at det sitter godt. Youtube-guide for montering Feil pæreholder (var til BMW E39) Riktig pæreholder med klips En mindre ivrig tilskuer som heller ville gå tur Brukte noen timer både i Trondheim og Kristiansund på å finne ut av dette. Kjørte en helgetur til Kristiansund for å besøke foreldrene mine, og fikk montert Xenonkitet her ettersom de hadde sendt pæreholderen hit. 50/50 bilde nærlys Gikk over små lakkdefekter med touch-up lakk i forkant av vinterklargjøring. Dette blir nok våtslipt ved vårklargjøring. . Helgens sysler gikk med til polering og voksing før vinteren. Bilen ble maskinpolert med et medium og fint poleringsmiddel, ettersom jeg skal saumfare lakken til våren når jeg har bedre tid. Vokset med fusso til slutt. Ferdig Synes de nye Xenonlysene tok seg meget godt ut til de nye lykteglassene! I kombinasjon med høyglanspolerte baklykter Nye, blanke tåkelyskastere er også bestilt for å sette kronen på belysningen Edited September 25, 2021 by Classic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 5, 2021 Author Share Posted October 5, 2021 (edited) Oktober 2021 - Vinterhjul, nye tåkelyspærer og støtdempere Ulyden fra bakstillingen jeg nevnte tidligere var ikke relatert til verken fjærbrudd eller stablinker. Han som hjalp meg med skifte av fjærer, tipset meg om at denne lyden er typisk for utslitte støtdempere. Etter en nærmere inspeksjon, var det væskelekkasje fra venstre støtdemper bak. Tenkte å vente med montering av de nye tåkelyspærene til de nye tåkelyskasterne kommer, men de står fast i posten. Derfor ble disse montert på forskudd. Bruker de sjeldent, men greit at de står i stil med resten av lysbildet. Til og med litt forskjell i det blotte dagslys. Synes det er moro å få til ting selv. Gammel vs. ny. En godt innsauset støtdemper med Mercasol og lekkasje. Nye gummiforinger Ved demontering av paneler i bagasjerom var det kjekt å se at typisk rust-utsatte områder på disse modellene er skånet av understellsbehandlingen. Denne plassen er veldig utsatt. Gikk for Elegance-oppsettet som er originalt, for å bevare riktig høyde. Benyttet meg av muligheten til en grundig rengjøring av understell og omlegging til vinterdekk i samme omgang. Boltene til sommerfelger fikk et nytt strøk maling, men blir nok skiftet til noen penere til våren. Vinterboltene fikk også litt pleie. En rask polering og flikking av et par kantkjøringer etter montering. De ble grundig rengjort på forhånd, men bærer preg av å være vinterhjul. Før Etter Da er den klar for vinteren. Edited October 5, 2021 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 Både sommer- og vinterfelger er originale MB? I så fall, kjører du med feil bolter på sommer. Alle originalfelger skal ha bolt med radiuskon. De du har på sommer er rett kon og passer på ettermarkedsfelger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 (edited) 8 hours ago, tommern57 said: Både sommer- og vinterfelger er originale MB? I så fall, kjører du med feil bolter på sommer. Alle originalfelger skal ha bolt med radiuskon. De du har på sommer er rett kon og passer på ettermarkedsfelger Sommerfelger er originale, men vinterfelger er replica. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette her, har brukt de boltene som fulgte med de originale jeg kjøpte brukt. De uoriginale felgene som opprinnelig var montert på bilen hadde alt for lange bolter. Bare flaks at navet ikke var ramponert. Uansett er det greit at jeg skal kjøpe nye, som jeg nevnte i innlegget da. Sven Håkon tipset i en tråd om at noen Classic-versjoner av 211 ble levert med krummede bolthomer, og tenkte prøve å få tak i disse Edited October 6, 2021 by Classic 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Hva slags kon det er i replika er ikke sikkert. Kan være begge deler. Om du skrur ut en bolt på bilen, dekker konen med et syltynt lag med f.eks kopperpasta (eller noe annet med farge) og skrur den inn/ut igjen, kan du kanskje se om den seter over hele konen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 På uoriginale felger må man også finne ut hvilken diameter konen har - det samme gjelder dersom man kjøper uoriginale bolter til originalfelger (f.eks. ved bruk av spacere). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 37 minutes ago, Sven Håkon said: På uoriginale felger må man også finne ut hvilken diameter konen har - det samme gjelder dersom man kjøper uoriginale bolter til originalfelger (f.eks. ved bruk av spacere). Takk for nok et tips. Er i utgangspunktet ikke tilhenger av uoriginale felger, men bilen er ikke mye brukt i vinterhalvåret. Derfor er det greit nok når de ser greie ut. Jeg skal undersøke og måle om boltene stemmer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Trodde jeg hadde delt info om diameter på bolthodet i tråden om 211en min, men fant ut at det var i en egen tråd om temaet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 Tilbake i Trondheim igjen på mandag. Etter kjøreturen ble det selvfølgelig en vask av bilen før parkering i kjelleren. I tillegg fikk jeg levert en etterlengtet bagasjeromsmatte som passet perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Dette er nydelige biler, fantastiske cruisere👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 13 minutes ago, Jan S said: Dette er nydelige biler, fantastiske cruisere👍 Helt enig med deg, kjørecomforten er upåklagelig god Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 10, 2021 Author Share Posted October 10, 2021 Oktober 2021: Ny CDI trykksensor Da jeg overtok bilen var det en kjent feil at bilen sporadisk gikk i nødmodus og mistet trekkraft. Det var feilkoder på dieseltrykket, og jeg skiftet mengdereguleringsventilen som er illustrert tidligere i tråden. I dag skiftet jeg også "trykksensoren" som er montert på selve railen. Jeg var usikker på hvilken av de som ga nødmodus, men har ikke hatt det siden jeg skiftet mengderegulerinsventilen. Valgte likevel å skifte denne, da jeg føler drivstoffforbruket har vært litt høyere enn jeg er vant med. Jeg tror faktisk det hadde noe for seg, etter en testtur i dag mener jeg forbruket var redusert en god del på blandet kjøring. En annen merkbar effekt var roligere tomgang, så det er tydelig at både mengderegulering og trykkregulering av diesel var berørt av problemet. Kanskje det har skjedd en ringvirkning? Satser på at dette er en pro-aktiv oppgradering for dysenes velvære. Liker at alt er i orden, og denne var bestilt for lenge siden. Derfor valgte jeg å skifte den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 14, 2021 Author Share Posted October 14, 2021 Jeg er ikke i tvil engang lengre. Ny trykksensor på rail til innsprøytning har redusert forbruket betraktelig. Dette er resultatet etter blandet kjøring, men mest i by i går. For dere som kjenner veien i Trondheim, er det lyskryss med fargen rødt hver 20. meter. Spent på hvilke tall som vises ved neste langkjøringsrunde. Det merkelige er forøvrig at nødmodus og motorlampe forsvant ved skifte av ventil for mengderegulering av drivstoffet. De ytterlige effektene mtp. forbruk og riktig kraft ved akselerasjon kom av den som styrer selve trykket som sprøytes inn til dysene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfaduden Posted October 15, 2021 Share Posted October 15, 2021 Artig! Jeg ønsker også å bytte trykksensoren. Har du delenummer? Litt gøy også at min nå har rullet nøyaktig 100 000km lenger enn din på dette bildet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted October 15, 2021 Author Share Posted October 15, 2021 (edited) On 10/15/2021 at 9:40 PM, Alfaduden said: Artig! Jeg ønsker også å bytte trykksensoren. Har du delenummer? Litt gøy også at min nå har rullet nøyaktig 100 000km lenger enn din på dette bildet Yes mister, sender deg en PM når jeg sjekker opp dette i delekatalogen i morgen. Bestilte den faktisk på eBay til en brøkdel av prisen i Norge. Den er tydeligvis originalt produsert av Delphi, og erstatningsdelen var nøyaktig lik 😅 Jeg hadde ikke trodd at jeg fikk til slike tall på en facelift 220. Erfaringsvis har 220 pre-face imponert meg mer på forbruk, men hvor reelle disse tallene er kan selvsagt diskuteres. Den gjorde likevel forskjell på tomgang, der jeg følte den tidligere "jaget litt" etter riktig modus. Edited October 17, 2021 by Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.