Jump to content

Oljesvetting: OM646 E220 CDI 2004 mod.


Classic
 Share

Recommended Posts

Driver med en teknisk gjennomgang av min W211. Ser den har svetting/lekkasje fra en slange som går til manifold. Er det vanlig at slangen forårsaker denne svettingen/lekkasjen, og har noen erfaring med å skifte den? 

 

Se vedlagte bilder for lokasjon. Sitter i mellom luftfilterboks og dyser. 

 

Mvh Classic. 

 

 

 

 

Edited by Classic
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er veivhusventilasjonen som sitter på toppdekselet.
Inni der er en membran som er fjærbelastet å slipper ut overtrykk fra veivhuset, og fører det tilbake på innsugssiden.
Denne membranen kan bli slapp etterhvert.
Jeg har sett tilfeller på biler der luftfilteret er delvis tett, og at motoren får motstand og åpner denne membranen ufrivillig så motoren suger olje fra veivhusventilasjonen. Så ja. Den bør kanskje skiftes. Spesielt om bilen har noen kilometer på seg.

Angående den kontakten du sikter til på slangen, så er det et varmeelement som sørger for at det ikke kondens fryser slangen tett på vinteren og derav stenger veivhusventilasjonen.

-Eirik


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...